Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, April 07, 2004

Wah, penatnya !

Penat sangat hari ni. Menyelesaikan masaalah 'flying-fox'. CY kata line tu sedikit curam. Kena ikat semula. Esok dia akan datang dan periksa terjunan itu berapa darjah. Dan esok juga kena ikat kedua-dua line. Line untuk terjun dan juga safety line. Dua-dua line pakai kabel yang ketahanannya 150 kg. Nasiblah Man, kena buat semula !

Sebenarnya semalam dah hampir siap semuanya. Tiba-tiba pukul 6:30 petang, hujan pula. Lebat, siap dengan guruh dan kilatnya. Berhenti kerja dulu. Patutnya sambung hari ni. Dengan komen-komen dari CY, nampaknya esok sahajalah.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni siapkan program untuk dua group minggu ni - SMK Agama Tengku Ampuan Jemaah, Shah Alam dan SK Paya Rumput, Melaka. Mereka akan masuk hujung minggu ni. Kena aturkan masa makan, masa aktiviti dan tugasan fasi.

Ramai juga fasi 'on duty' minggu ni. Jumlah peserta, pegawai pengiring dan fasi lebih 200 orang. Selamat memasak, Pak Haji Berahim. Saya dah serahkan menu pada Gangdapur dan dah order segala bekalan makanan. Lega semua dah siap.

Esok tinggal check tempat aktiviti dan tapak perkhemahan sahaja. Kabin-kabin, dewan-dewan semua dah sedia untuk diguna. Encik Nordin, Insan Resources juga telah di'booked'. Apa lagi tak siap, ye ? Oh, ada benda yang perlu dihantar photostat. Kertas lagu dan soalan untuk 'jungle tracking'.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Apa lagi yang saya buat hari ni ye ? Melayan tetamu dari Politeknik Merlimau, Melaka. Hantar sebutharga kepada Unitar dan UKM. Saya suka nama pegawai di UKM ni. Namanya Encik Danny xxxx. Bila tiba bulan 6 keatas tiba giliran peserta dari Universiti dan Kolej pula. Last sekolah yang akan masuk ialah MRSM KT yang akan masuk hujung Mei.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Melayan peserta dari sekolah rendah memang sedikit memenatkan. Umur macam ni belum tahu jaga diri lagi. Kena menjaga mereka dengan sepenuh perhatian. Kena 'kira kepala' selalu. Kalau tak, entah kemana hilangnya. Paling takut kalau mereka masuk dalam tasik !

Dan paling penting, malam sebelum tidur, kena buat rombongan ke tandas. Kena pastikan semua 'buang air'. Takut ada yang buat hal dalam khemah. Jenuhlah malam-malam karang nak selesaikan masaalah.

So, my dear adik-adik fasi - kesabaran peringat paling tinggi, weekend ni ye ! Control tau ! Tak nak tulis sini siapa handle group mana :)

Ada juga Bicara Hati untuk fasi yang handle group SMK Agama. Salah satu topik ialah 'buli'. Baca-baca apa yang patut. Tapi Encik Nordin akan brief korangs dulu nanti.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Malam hari Sabtu, kita celebrate besday PakMan !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...