Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, April 14, 2004

Harijadi Hafidz


HAPPY BIRTHDAY
RIDZWAN HAFIDZ ROSLI


Selamat Berumur 13 tahun, Sayang !

Babah dan Mama sangat-sangat sayangkan Hafidz. Semoga Hafidz menjadi anak yang soleh, semoga berjaya dalam hidup dan semoga tercapai semua cita-cita Hafidz.

Dari kami semua - Babah, Mama, Nenek, Along, Ayin dan Nana. We love you so much, darling !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Minggu Baru !

Sekejap sahaja sudah hari Rabu. Minggu lepas memang minggu letih kami. Letih tapi seronok. Seronok sebab dapat berkumpul ramai-ramai. Asri, Pakdi, Fendi dan Madas sahaja yang tidak bertugas. Yang lain semua ada.

Minggu lepas angin boss tak baik. Ada beberapa fasi kena. Heheh ! Tu kira okay tu, kalau degil lagi - kenalah angkat beg balik ! Senang sahaja nak mengambil hati dia. Buat kerja dengan baik. Dan jaga tingkah laku. Dia paling tidak suka kalau ada fasi yang tidak pandai jaga diri. Tidak suka kalau ada fasi perempuan berdua-duaan dengan fasi lelaki atau fasi perempuan menyibuk dengan fasi lelaki semasa aktiviti peserta lelaki. Kalau kita tahu menjaga diri, insyaAllah orang juga akan tahu menghormati kita.

Ni pesanan tanda kasih - semoga adik tersayang akan pandai-pandai membawa diri !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Untuk Encik Spyz : GENGJURNAL BERAKIT !

Heheh. Larat ker ? Cabaran untuk rakan-rakan blogku :)

Di Kem, untuk acara ini, selalunya peserta diberi masa kurang satu jam untuk membuat rakit. Tali, buluh dan boya (betul ke boya ? Ni Jepun translate makna float untuk saya) akan diberikan. Sebelum mula, kami akan mengajar anda cara-cara ikatan dan keselamatan bila berakit.

Satu kumpulan, satu rakit. Satu kumpulan antara 8 hingga 10 orang peserta. Boleh buat apa sahaja bentuk rakit. Sejarah di Kem - kami dah tengok peserta buat rakit bentuk 3 segi, aerodymanic, rakit panjang, rakit bentuk keranda pun ada (ni Zack buat !) dan macam-macam. Sukahati andalah ! Yang penting ketahanan rakit dan boleh atau tidak ianya laju bila anda mendayung nanti. Ingat, bentuk rakit menyumbang 60% dari keputusan akhir nanti. Jika rakit yang 'stable' senang didayung, anda tidak penat dan tentulah boleh menang.

Ketahanan dan kerjasama kumpulan amat penting. Anda akan berdayung sejauh hampir 2 km (2 pusingan). Dan dalam air, ianya bukan kerja senang. Canoeist dari KUTKM yang telah biasa berdayung dan masa program ini dibuat, sedang berlatih untuk ekspedisi ke Pulau Kapas. Pun tidak terdaya ! Memang aktiviti yang lasak.

Juga aktiviti yang baik untuk 'team-building'. Tidak seorang pun boleh relax. Semua kena berdayung dan kalau tidak berdayung pun kena 'balance'kan rakit. Rakit mudah terbalik jika tidak pandai nak 'balance'. Juga kena ada seorang yang menolak rakit dengan buluh sepanjang 12 kaki. Rekod kami ada seorang Prof (Doc Shahrin, we salute u !) yang pakar dalam bidang IT juga pakar menolak rakit. Cantik dan bergaya dia menolak dan rakitnya juga boleh pergi jauh. Mana tak pandai, dia anak murid si-Jepun, pakar rakit kami !

Untuk aktiviti Kem, rakit mengikut route senang, dari jeti Putera mengelilingi 4 bendera dan pusingan akhir berdayung ke jeti pejabat.

Dan sebagaimana aktiviti air yang lain, anda dimestikan buat 'water confidence' dulu. Manalah tahu, rakit terbalik. Jadi anda tidak panik dan bolehlah relax-relax dulu sementara kami datang menyelamat. Dan semasa anda dalam air, 'rescue boat' ada 'standby'. Jika anda tidak terbalik pun, boat akan buat ombak besar biar rakit anda terbalik. Ombak jahat ! Heheh ! Jangan takut aah, mengusik sahaja ni !

Berakit kita ye gang ? Sett ?

Tengok gambar berakit di Fotopages. Click at the end of this entry.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...