Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, April 23, 2004

Maktab Perguruan Batu Pahat

Perkhemahan Persatuan Puteri Islam. Bakal-bakal ustazah. Anak-anak gadis yang comel-comel. Seronok tengok mereka. Bersopan, rajin dan bijak-bijak.

Mereka telah berada di Kem sejak hari Rabu. Akan pulang petang ini. Tidak banyak aktiviti outdoor untuk mereka. Cuma jungle tracking dan berkayak sahaja.

Mereka belajar baca peta, compass-marching dan melakar kawasan kembara. Cuma belajar teori sahaja. Sayang, tidak mahu buat praktikalnya.

Program tidak dikendalikan sepenuhnya oleh Kem sebab mereka ada Jurulatih dari Maktab. Aktiviti pun aktiviti biasa semasa berkhemah seperti kawad kaki, permainan tradisional dan senaman.

Tetapi hari ini mereka ada satu pertandingan yang agak menarik, 'Pertandingan Masak Tanpa Api'. Lepas saya tengok nanti, saya akan ceritakan.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Selamat Datang Malacca High !

Petang ini sekali lagi kami akan mengendalikan program motivasi untuk pelajar-pelajar SMK Tinggi Melaka. 167 orang peserta. Dan semua lelaki.

Fasi-fasi juga semua lelaki minggu ni.

Senarai fasi yang akan berada di Kem untuk program minggu ini : Fathi, Agus, Ruddy, Muafa, Cica, Leftenan (M) Kucai, Bob, Rauf, Dino dan Khalid. Anak saudara saya, Adli (pelajar sains sukan, UiTM) juga datang untuk training sebagai fasi. Dia bersama kawannya, pelajar jurusan Agama, Fikri. Fikri akan membantu Dino untuk aktiviti surau. Jurulatih Kanan ialah Cikgu Badrul dan PakMan.

GangDapur macam biasa Pak Haji Berahim, Sham, Toyak dan Jepun.

Ceramah oleh Encik Nordin dari Insan Resources.

Kami semua sedang bersiap-siap untuk menerima kedatangan tetamu ni. Barang-barang makan dah sampai, ais dah sampai, khemah dah dikeluarkan, belerang sudah ditabur, tong-tong sampah dah dibubuh plastik hitam, tandas dah basuh ....

Apa lagi ? Semua dah siap, rasanya. Kertas ceramah, kertas lagu patriotik dan head band dah siap. Oh, memo untuk fasi belum siap lagi !

Budak-budak fasi ni nak kena warning. Topik biasa la, pasal kebersihan ! Kemas pangkin fasi ! Dah berjuta kali cakap dah, masih tidak tahu berkemas. Kalau tak nak kemas, potong gaji and we get a servant, okay tak ? Korang bayarlah gaji dia ramai-ramai. Nak ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...