Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, September 04, 2003

Tiada Lagi 'Campfire Site'

Semalam JCB Amy (Amy = Mat Rock yang bawak JCB tu) dah ratakan tanah sebelah belakang bangunan tandas. Dekat kawasan ni ada bangku-bangku simen yang dibuat dalam satu bulatan besar yang boleh memuatkan 200 orang. Di tengah-tengah ada tempat utk unggun api. Satu hari tu, Alhamdulillah seorang ulama datang ke Kem. Memberi ceramah kekeluargaan untuk program 'Summer Camp' (cam la kat mesia ada summer!). Selesai berceramah, kami bawa dia jalan-jalan sekeliling Kem. Bawa juga ke tempat 'campfire' nih. Dia terangkan kepada kami yang kami menggalakkan aktiviti yang menyerupai penyembahan agama Majusi. Dah tahu dan dah faham, aktiviti terus dihentikan serta merta. Tiada lagi 'campfire nite' walaupun ada permintaan dari organiser.

Hari ni 'campfire' site tuh dah jadi sejarah je. Senang je JCB Amy tolak dan hancurkan. Kawasan tuh dah jadi tanah lapang semula. Tanah di kawasan ni bercampur 'amang'. Amang ialah tanah hitam yang dihasilkan dari aktiviti perlombongan. Kawasan belakang Kem ada banyak lombong tinggal. Natural lake cuma yang mengelilingi tanah kami ni je. Disebabkan amang tadi, tanah kat kawasan yang ditolak ni tidak subur, tiada pokok besar cuma ada pokok-pokok senduduk dan pokok-pokok periuk kera yang kecik-kecik. Warna periuk kera ni pun merah-hijau dan bukan hijau seperti yg di nursery.

Tanah ni diratakan untuk dibuat :
1. Tempat Memanah
2. Padang Kawad
3. Tempat Parking Bas
Banyak juga benda yang kami nak buat utk upgrade Kem tapi sekarang duitnya belum ada. Pinjam bank ? Thanks la. Jap lagi akan cerita macam mana bank treat kami.


Jom terjun !



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...