Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, September 14, 2003

Sambung ....

So petang Jumaat aktivitinya kayak. Stop kejap untuk solat Asar dan minum petang. Asri, Madas dan Adi sampai pukul 6.30 petang. Baru lepas habis test pukul 6.00 tadi.

Maghrib dan Isya' bersolat jemaah di surau. Ada kuliyah lepas Maghrib. Kuliyah Ustaz Zul. Iye, Zul jurulatih kayak kebangsaan merangkap jurulatih kanan aktiviti air Kem tu, Ustaz. Saya dan GangDapur bersiap-siap untuk untuk makan malam.

Selesai makan malam, sessi 'ice breaking' dengan PakMan. Seperti biasa main game dadu dan ikatan tali. Budak pandai, sekejap je dah lepas dari ikatan. Selesai tu, supper pulak sebelum pergi nite walk. Kucai dan Rosli sampai dari Uitm, Shah Alam. Alhamdulillah semua fasi dah selamat sampai. Mereka semua pergi 'nite walk'. Saya je yang tinggal di opis, baca jurnal dan pastu stay up tak tidur sampai pagi. Selepas solat Suboh terus ke dapur. Prepare breakfast dengan Jepun dan Toyak. Hari ni breakfast makan mee goreng, nasi goreng dan maggi mee. Maggi tuh utk second serving.

Hari ni aktiviti flying-fox, lake exploration dan obstacle-run. Cam biasa team flying-fox : PakMan atas scalfolding, Cica pakaikan harness, Kucai breaker dan Rosli tukang bukak pulley. Yang pergi Lake exploration pergi dengan Asri dan Zul. Mereka masuk 'safari 3' : pergi ke pulau , ikut lovers lane dan terus ke tempat bird watching. Shasha, Mamat, Madas handle obstacle-run. Adi jaga kat tempat 'pilot splash' dan rock climbing. Peserta semua berstamina jadik tiada masaalah langsung. Semua nya berjalan dengan baik. Respect korang ! Macam tu la, lelaki sejati, kan ? Heheh.

Lepas Zohor dan lunch aktiviti rafting. Buat rakit. Setiap kumpulan diberi tiub tayar, buluh dan tali. Ada masa selama 2 jam untuk buat rakit. Macam-macam style rakit. Semuanya ikut kreativiti masing-masing. Em, kalau kapal korangs boleh handle takkan rakit tak boleh, kan ? Rakit siap dan masa untuk minum petang dan solat Asar. Selesai Solat Asar, semua bersiap untuk berakit. Ada juga peserta dah ada pengalaman berakit. Mereka pernah ke Sg Nenggiri. Nenggiri memang terkenal dengan 'white water rafting' Jeram-jeramnya ganas, kan Eiha ? Tapi lake rafting tak sama. Air tasik tenang tetapi pressurenya kuat. Setiap kumpulan diberi 2 paddles dan dua batang buluh panjang utk menggerakkan rakit. Setiap lap, 6 orang lepas tu ganti lagi dengan 6 orang. So setiap orang kena berakit. Macam-macam style mereka berakit. Ada kumpulan siap ada propreller. Human propeller :) (Em, bahse melayu nya kipas, kot. Sorry tak reti nak explain). Yang menang, kumpulan Red Shark dan tempat terakhir Purple Tsunami. Sharks menang sebab rakit mereka stabil jadi smooth je la pergi nya. Tsunamis nyer rakit pecah.

Malam ada funtime. Malas join sebab saya sorang je perempuan tinggal kat Kem :)

Hi Hi Bye Bye Mamat dan Shasha
Hari ni hari last Shasha dan Mamat nyer practical training di Kem. Lepas dinner, Sha dan Mamat nak balik dah. Esok kena ke KL sebelum pergi hantar report ke Uitm hari Isnin. Aduh, sedihnya kita orang. Saya, Sha dan Madas nangis. Heheh. Sessi peluk-cium. Sessi pesan-pesan. Sessi usik-mengusik. Kucai pesan kat Sha jaga Mamat. Madas nama saje brutal. Semua orang : GangLasak dan GangDapur hantar Sha dan Mamat naik kete dan seperti biasa tunggu depan pintu depan untuk 'bye-bye' mereka. Sure la mereka sedih sebab selalunya mereka bersama kami menghantar peserta balik tetapi hari ni giliran mereka pula pergi dari Kem. Take care guys, selamat belajar semula. Semoga Sha dan Mamat dapat pendidikan dan pengalaman yang baik selama di sini. Thanks for all the hard work u did. Untuk semua sekali di Kem, kami sayang korangs berdua. Dan anda berdua dah kami confirmkan sebagai GangLasak@Lambaian juga. Pakai-pakai la uniform Kem tuh bila gi kelas dan promote la Kem. Heheh. Akak pulak, kita ada kenangan paling best, kan ? Bila akak tengok jeti comel tuh pasti akan ingat Mamat dan Sha. Thanks. Sayang Sha, sayang Mamat :)

Lepas bersedih-sedih nasib baik la ada Kucai mengusik-usik semua orang. Gelak jugak la akhirnya. Madas paling teruk kena usik sebab Madas nangis. Sayang Madas jugak :)

Happy Besday Darlin' Kucai
Cikgu K dan Cikgu M datang dengan Fatin, Farhan, Wafique dan Syakir. Ni family Kucai. Keluarga Kucai keluarga hoki. Syafiq, Fatin, Fawwaz dan Syakir state players. Jgn la heran sebab Cikgu K jurulatih hoki. Lama juga di Kem, dinner dengan kami semua. Owh rupanya hari ni birthday Kucai yang ke-21. Semalam pulak birthday Fatin. So masa funtime tuh semua nyanyi lagu 'happy birthday' kat Kucai dan Fatin. Dah besar dah Kucai. Heheh saiz sama jer, umur je bertambah. Tension la dia sebab ramai sungguh yg mengusik Fatin. Fatin dah bertambah cantik. Dah 18 tahun. Sekarang Fatin belajar kat Uniten sama ngan Syafiq. Syafiq kena jaga adik lawa dia tuh.

Hari ni peserta buat triathlon, relay kayak single dan relay kayak double. Dah habis agaknya sebab masa saya menaip ni mereka sedang basuh basikal dan basuh kayak. BA pun dibasuh juga. Cica seperti biasa di rumah kayak menjaga supaya 'bini-bini' dia diurus dengan sempurna. Jangan la berani nak hentak-hentak kayak. Kena belasah karang !

Peserta akan balik pukul 3.00 petang ni. Seronok sungguh having u guys here. Banyak rekod pecah. Rekod obstacles 15 mins 22 secs. Rekod kayak 44 mins (2 laps). Rekod kayak tak pecah. Kami ada canoeist yang bagus. Ada 2 org bakal wakil negara. Respect Asri & Adi :)

++ Mamat dan Sha kemsalam pada Eiha, Lenny, Zack dan Fathi di MMU. Juga pada Fakhrin,Sham dan Bob.

++ Hari ni kena hantar Amir balik hostel. Lepas tu nak bawak Hafidz, Nadzrin dan Nana jalan-jalan. Bagi Hafidz release tension :) Bermula esok, saya akan bercuti. Kami akan menghadapi UPSR. Yang tukang tulis jawapan peperiksaan, Hafidz sorang la. This is the biggest family event of the year. Selamat Berjaya, Sayang !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...