Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, September 18, 2003

Alhamdulilah

yeay! dah habis exam ! hehehe.

Sejak dari hari Isnin lagi keluarga-keluarga pelajar SRK Air Baruk, Jasin, Melaka sibuk menghadapi peperiksaan UPSR. Setiap pagi bapa-bapa datang menghantar anak-anak dengan membawa makanan. Macam-macam makanan yang dibekalkan ibu-ibu. Ada meehoon goreng, sandwiches, kuih-kuih Melayu, doughnuts, ayam goreng, cakes dan macam-macam. Nampaknya ramai ibu-ibu yang ambil cuti ni :) Saya je yang tak hantar makanan sebab sumbangan saya selepas exam nanti. Dan sementara menunggu anak-anak menjawab bapa-bapa berkumpul di surau, membaca Yaasin beramai-ramai.

Hari Selasa tiada paper tetapi anak-anak pergi juga ke sekolah. Cikgu-cikgu masih mahu mengulangkaji dengan mereka. Baiknya mereka ni semua, cikgu dan anak-anak murid semua rajin dan bersungguh-sungguh untuk berjaya. Tak heranlah sekolah ni hampir setiap tahun mendapat anugerah sekolah cemerlang. Tahun lepas, 28 orang dapat 5A. Harap-harap tahun ni lagi ramai. Kami yang ibu bapa ni kagum dengan semangat mereka dan kami pun sama-sama menyokong usaha ni. Lagipun ni kan anak-anak kami tentulah nak mereka berjaya dengan cemerlang.

Pagi sebelum mula peperiksaan anak-anak ke kantin, dah sedia dah makanan untuk mereka. Untuk ibubapa yang menunggu pun ada makanan juga. 'Pot luck' selama 3 hari.

Hari ni hari akhir. Amboi tepat je 9.30 pagi dah terdengar suara menjerit-jerit kesukaan. Dah budak, walaupun dah dipesan supaya mengucap syukur. Mereka menjerit-jerit juga. Biar je la :) Anak-anak datang memeluk ibu dan ayah. Saya peluk dan kucup Hafidz. Kesian anak saya, penatnya dia berusaha. Semoga Hafidz dan semua sekali kawan-kawan dapat 5A.

Kerja kami bermula minggu depan, hari Rabu akan menerima anak-anak ni semua, guru-guru dan keluarga mereka datang bercamping sehari di Kem. Kalau ada ibu bapa yang nak datang, sudikan lah. Sepupu saya (Pengerusi PIBG sekolah) minta kami beri sumbangan untuk mereka. Boleh jugak mereka lepas tension. Em, sempat pesan Auntie nak makan nasik beriyani. No problemo, sure la boleh :) See u guys on Wednesday !

Selamat Bekerja Semula !
Sunyinya opis. Dah mula rindukan Sha dan Mamat. Pelik rasa tak de mereka :) Aduhai, banyaknya kerja yang saya kena habiskan hari ni. Minggu ni kami akan menerima pelajar-pelajar bermasaalah dari sebuah IPT ni. Ponteng kelas, masaalah disiplin dan tentunya masaalah result teruk. Banyaklah soal selidik, carta-carta, kertas-kertas yang sewaktu dengannya yang saya kena siapkan. Group macam ni amat meletihkan.

Lagi geram kalau mereka tak nak menerima kenyataan. Dan paling geram dengan 'yang kurang ajar'. Rasa nak jek cempak dalam tasik. Hehehe.

Awak tak sayang Mak awak ke ?
Mak saya tak sayang saya.
So awak tak sayang Mak awak ?
Tak
Em, ni nak kena 'flying-fox' special kita la, kan PakMan ? Percayalah adik, bila dah tergantung 50 kaki di udara adik tak sebut lain. Pakwe tak ingat, makwe tak ingat. Kadang-kadang Tuhan pun lupa. Akan jerit Mak je la sampai lah tak de suara ! Lepas tu kita leh tanya semula, kan Man ?

Happy Belated Birthday Norbaiti Ismail
Adik saya sorang ni dah besar, dah 21 tahun. Sorry aaa lambat wish :) Semoga Betty bertambah cantik, cerdik dan celik ! Nak hadiah, datang Kem :)

Lama rasanya tak baca-baca jurnal. Login dari rumah, dapat sekejap-kejap je. Lagipun nak bagi perhatian kat anak-anak. Kerja rumah lagi.

GengAlam
Jangan tanya #mobile Fatin. Nak kena belasah ngan Kucai ? Heheh. Belajar dulu, jadi engineer dulu. Pastu hantar borang kat Abg Kucai :) Nanti auntie balas email. Arini sibuk :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...