Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, May 10, 2004

Selamat Datang, Frens !

Salam pagi Isnin.

Bercuti sepanjang hujung minggu, Sabtu dan Ahad. Tak ada orang masuk. Okay juga sebab dapatlah relax-relax sikit. Sepanjang minggu tak henti-henti mengemas Kem. Khalid dan Muafa habis mengemas tents hari Khamis. Kami pula tak habis-habis membakar sampah.

Jumaat lepas ambil Amir kat sekolah dia, singgah MMU ambil dak-tembamz. Dia tak cakap, dah ada jalan baru. Sampai simpang rumah Len baru terperasan dah lepas dari MMU. Kena pusing balik. Lain kali kan, bamz, kena tunggu tempat biasa. Maybe bamz tak tahu lagi tempat biasa kat mana. Tapi Iha, Len, Zack dan fathi tahu. Kat gate belakang tu lah bamz, kat simpang masuk rumah Iha.

Lepas lunch kat rumah, kami ke Kem. Macam-macam bamz dan Khalid buat, tapi tak boleh. Saya suruh jer Khalid tolong hantar kat Zubir. Khalid hantar bamz balik. Saya memang teruk, masa bamz dan Khalid repair PC pun saya boleh tidur :)

Kat Kem tengah musim angin kuat. Senang jer, boleh lelap. Si-Jepun, hari Ahad cuti pun dia boleh datang Kem. Datang tidur.

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Hujung minggu ni, Geng Jurnal datang bercamping ! Saya dah order banner dah dari Zubir. Kawan baik, Zubir bagi diskaun baik
punyalah !

Apa anda perlu bawa ke Kem :

Keperluan ibadah anda - telekong dan kain untuk solat.

Toiletries, tuala mandi dan pakaian basahan untuk mandi di tasik.

Pakaian sukan - seluar track dan t-shirt.

Pakaian untuk tidur malam - seluar panjang dan baju berlengan panjang.

Tutup kepala - cap, topi atau key

Kasut sukan dan beberapa pasang setokin

Selipar untuk ke tandas dan berwudhu'

Sleeping bag, jika ada.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

DI MANA KEM LAMBAIAN DANAU ?

Kami berada di sempadan Melaka-Johor; di Kampung Chinchin, Jasin, Melaka.

Untuk kesini jika dari Utara/Selatan, bolehlah exit di Plaza Tol Tangkak. Selepas membayar tol, belok kanan hingga sampai ke traffic light yang pertama. Belok kiri dan terus hingga ke Kampung Sialang. Teruskan memandu sampai ke jambatan yang menandakan sempadan Melaka-Johor. Belok kiri lagi dan terus hingga sampai ke Balai Polis Chinchin. Lihat papantanda Kem sebelah Balai dan terus pandu
lebih kurang 1.3 km lagi ke Kem. Jarak dari Plaza Tol Tangkak ke Kem ialah 9 km.

Jika anda dari Bandar Melaka, pandu ke Air Keroh. Di traffic light depan Taman Tasik Utama, belok ke Jalan Gapam. Anda akan jumpa Tiara Golf dan kemudian Orna Golf. Terus pandu hingga ke simpang tiga di Bemban. Belok kanan dan ikut kiri, kemudian belok ke kiri dan
teruskan perjalanan ke Bandar Jasin. Sampai di bulatan pertama yang anda jumpa, belok kanan, terus pandu hingga ke Kampung Chinchin. Dalam perjalanan anda akan berjumpa dengan MRSM Jasin. Terus hingga jumpa dengan Sekolah Kebangsaan Chinchin, lihat papantanda di sebelah sekolah dan terus ke Kem. Jarak dari bandar Jasin ke Kem ialah 7 km.

Ni no. telefon Kem : 06-5297303 / 06-5297312.

Selamat Datang, Frens !



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...