Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, May 28, 2004

Danauku berkabus tebal !

Suasana pagi yang paling saya suka .. danau berkabus ! Semalam, sepanjang petang hingga awal malam, hujan tidak berhenti-henti.

Dan pagi ni bila sampai Kem dapat lihat pemandangan danau rasa best sahaja. Kabus ! Menyejukkan hati dan menenangkan fikiran. Semalam memang ada terguris sikit !

Tengok Ruddy atas pelantar depan pejabat. Sedang baling pancing. Alahai mamat seorang ni .. memancing pakai umpan buah limau. Ilmu mana lah dia guna !

Nak ambil gambar, kamera tak de bateri pulak. Sejak dibawa ke Rompin hari tu, kamera tu belum berbuka. Gambar training tu pun belum diupload lagi.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni Kem akan menerima tetamu dari MRSM Kem Terendak. Adik-adik Tingkatan 3. Dua minggu lagi Tingkatan Lima pula datang. Dua-dua Program Motivasi.

Dah ramai dah di Kem - Ruddy, Bob, Fikry, Azim dan Ashraf. Dan juga Geng Kampung Chinchin. Pagi ni selepas sarapan, mereka telah mula menyiapkan keperluan program. Fikry check semua lampu-lampu. Bob siapkan Dataran. Ruddy check barang-barang dan line flying-fox. Sekejap lagi mula lah seorang lepas seorang test terjun tu. Yang lain-lain di dapur. Minggu ni Pak Haji tak memasak. MRSM bawak tukang masak sendiri dan perkakas memansak sendiri. Tahu sahajalah tempat askar ni. Entah berapa traklah untuk membawa barang. Peserta sudah tentulah naik trak askar juga ! Tahun ni sudah pandai kami :) Tahun lepas, kami panik juga bila tengok banyak trak-trak masuk.

Semasa saya menulis ni semua sedang kerja keras. Sebenarnya, menyiapkan dan mengemaskan Kem lebih memenatkan dari semasa program berjalan. Banyak benda nak dibuat - tandas kena cuci, kawasan lapang semua kena sapu, tempat-tempat mandi kena buang rumput, buang sampah, chalet-chalet kena kemas dan vacuum. Banyak lagilah kerja ! Tak tertaip :) Tu belum lagi selepas habis program :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Semalam petang sahaja baru ke Kem. Dari pagi bersama Ida, jumpa Zamzam dan Haji Kassim. 'Kaki Pearl' baru kami. Ada 'branch' baru untuk perniagaan pearl kami. Macam-macam kami buat nak cari duit :)

Sesiapa berminat nak jual pearl, boleh hubungi saya. Cultured pearl dari Sabah. Adik saya ada small factory buat accessories Pearl ni. Ada brooches, necklace, bangles, bracelet dan segalanya lah perhiasan diri perempuan ni. Plate diimport dari Hong Kong dan Korea, kristalnya Swaroski dan mutiaranya tentulah Sabah Cultured Pearl.

Habis urusan Pearl, kami ke sebuah resort exclusive kat Melaka ni. Adik saya berhajat nak beli tanah lot bungalow. Ada kawasan Lakeview, Meadow dan Woodlands. Permandangan cantik. Di kelilingi oleh golf course pulak tu. Tak tahu lah jadi beli ke tidak.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Skin baru ku ! Thanks untuk komen-komen anda semua :) Belum habis mengodek :) PC ni tak ada Frontpage. Saya kalau mengodek template, kena guna Frontpage. Susah kalau godek terus di Blogger. Blogspot nyer Photoblogging tu pun belum di download. Tunggu dulu lah ! Dah ada semua barulah boleh tambah gambar dan akan buat blog ni 'ganas' sikit sesuai dengan imej Kem :)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Minggu depan anak-anak dah cuti sekolah ! Tak payah nak bangun pukul 5 pagi. Kalau hari sekolah, saya bangun seawal tu. Kena siapkan sarapan anak-anak. Dan juga prepare mis-en-place untuk lunch. Mak tinggal tumis-tumis sahaja. Kemas rumah dan sapu lantai. Kejutkan semua orang untuk solat Suboh dan bersiap ke sekolah.

2 minggu ni boleh relax sikit. Tapi ada group jugak masa cuti sekolah ni - SMK Pasir Panjang, Port Dickson dan Sekolah Agama Tangkak. Minggu berikutnya pulak MMU, Melaka.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Have a nice weekend :)

Esok kalau ada masa, saya akan melapurkan tentang perkhemahan MRSM Kem Terendak.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

1 comment:

eN pG said...

ruddy memalukan orang melaka je..ada pakai limau..pakai la roti ke..dedak ke..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...