Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, May 13, 2004

huraian hari kedua...

alkisahhh...tersebutlah kisah gengjurnal datang beramai-ramai ke kld...

day two...

AHAD

6.15 pagi - Solat Suboh dan Kuliyah Suboh (GJ)

-cam bese lar kan? solat suboh dan kuliah suboh. berkumpul bersama-sama dan berdoa agar berkumpulnya kita disini akan mendapat keberkatannya.



7 pagi - 'Nature Walk' with PakMan (KLD)

-nature walk. the name speaks itself. peserta semua akan dibawa berjalan-jalan sambil menghirup udara pagi yg segar dan nyaman juga baik untuk paru-paru anda. udara pagi juga kurang tercemar. ini membolehkan anda semua bernafas dengan senangnya dan menghirup udara juga merasai suasana hutan yg menenagkan. sambil tuh juga, anda akan di infokan dengan pelbagai jenis tumbuhan-tumbuhan liar yg hanya terdapat di hutan! maklumlah, kalian kebanyakkannya orang bandar, bukan? jadi apa salahnya, sekali sekala mencalit lumpur di muka, merasai masker asli yg diperbuat dari tanah liat yg segar dari ladang! kotor?? tak lah! best wo..~



8 pagi - Breakfast (KLD)

-breakfat! waa..heaven bagi yg berada di kem! kerana masakan pak aji, well merangkap bapak mertua tiri saya tuh, fuuhhh tip top beb! pasti sudah tersedia makanan² yg membuka selera anda. yerlah, penat ber'nature walk' la katakan! pastinya perut anda semua lapar lepas tuh kan? jadi makan la sepuasnya yea!



8.30 - Jungle- tracking (KLD)

War Game

-inilah acara paling fefret kami di kem! walaupon kami tak selalu dapat merasainya, tapi kenangan kali terakhir kami ber'war game' masih diingati hingga ke hari ini. anda semua akan berendam di dalam air lumpur. ye, air lumpur. merangkak dalam lumpur. anda akan diberi senjata iaitu telur satu papan setiap kumpulan kebiasaannya. anda akan dibahagikan kepada beberapa kumpulan. setiap kumpulan ada komander nya tersendiri. anda bermain untuk mendapatkan 'goal' yg telah digantung pada sebuah pokok yg tidak lah tinggi. untuk mendapatkannya, anda hendaklah bertindih-tindih di atas badan kawan anda untuk mendapatkan 'goal' tersebut. menarik bukan? hehehe... pasti kenangan ini yg akan tidak anda lupakan sampai bila-bila. rasa macam kembali ke zaman muda remaja dulu aje! ahaks...



12.00 - Bersihkan diri

-lumpur pekat yg ada kat badan tuh mestilah dibersihkan dulu. takkan lah nak biar aje kan. bucuk laa plak. jadi, seblum makan tuh, anda akan mandi manda gi tempat yg dikhaskan.



12.30 - Lunch (KLD)

-makan lagik! pakji masak apa yea agaknya?



1.30 - Binding and AOB (GJ)

-post mortem lah kan. memana yg tak betul dibetulkan. bincang-bincang apa yg telah anda lakukan selama anda di KLD.



bubbye.... =)



maaflah tulisan saya kurang baik. sy budak baru belaja...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...