Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, March 19, 2004

Selamat Datang ke KEM LAMBAIAN DANAU, GengJurnal !!!

Projek GengJurnal Lepak di KEM LAMBAIAN DANAU

15 dan 16 Mei 2004. Ini tarikh yang telah diblocked oleh Wkdin. Confirmed kali ni. Tiada pertukaran tarikh lagi.

Saya nak tulis pasal Kem. Dan pasal gathering GengJurnal di Kem. Tentative program anda kena rujuk pada jawatankuasa. Saya kekurangan maklumat mengenai perkara ini. Saya cuma nak beritahu keadaan Kem sahaja. Sebaiknya ahli jawatankuasa yang memberitahu tetapi sebab ramai yang bertanya terus pada saya eloklah cerita serba sedikit.

Dan jangan tanya saya pasal bayaran. Sila check dekat Forum GengJurnal.

Kem ini ialah Tapak Perkhemahan & Pusat Latihan Bina Semangat. Bukan resort, ye saudara :) Tiada kemudahan seperti di resort. Hanya ada keperluan asas. Tiada nyamuk di sini, jadi tolonglah jangan bawa insect repellent berbotol-botol atau shieldtox ker apa. Anda akan tidur dalam khemah (igloo tent) atau dalam hammock (Sukahati anda). Sebuah khemah kongsi berdua walaupun tent tu ialah '4 men tent'. Lelaki di tapak lelaki dan perempuan di tapak perempuan. Kalau suami isteri ikutlah mana nak tidur. Kedua tapak dipisahkan oleh sebuah surau. Nanti kita boleh berjemaah bersama-sama. Teringin nak dengat tazkirah Dr. Ep :)

Ada kabin. 4 buah sahaja. 2 buah ialah 4 sharing dan 2 lagi triple sharing. (jumlah semua katil = 14 katil sahaja). Yang ni reserve pada kanak-kanak dan ibu yang ada anak kecil, okay kots ? Bapa-bapa tidur dalam khemah, iye ?

Makan dan minum. Hari anda sampai, kami bagi coffee break. Lepas tu lunch. Petang ada coffee break lagi sekali. Malam ada BBQ dinner. Esoknya selepas 'nature walk', kita breakfast dan akhir sekali makan tengahari. Tak perlu bayar lagi sebab semuanya dah masuk dalam pakej.

Anda cuma perlu bawa :

**Keperluan ibadah anda
**Toiletries dan pakaian basahan untuk mandi di tasik. (Pakaian mandi yang sopan yang sesuai sebagai seorang Muslim)
**Pakaian sukan - seluar track dan t-shirt
**Pakaian untuk tidur malam - seluar panjang dan baju berlengan panjang
**Tutup kepala - cap, topi atau key
**Kasut sukan dan beberapa pasang setokin
**Selipar untuk ke tandas dan berwudhu'
**Pakaian untuk pulang

So, UngkuNor tidak payah bawa tent. Kat sini ada banyak tent.

Ni pulak list aktiviti yang ada di Kem :

**Jungle-Trekking
**Compass Marching / Orienteering
**Obstacle-Run-Around-the-Camp
**Flying-Fox / Rappeling / Abseiling
**Kayak
**Water Confidence
**Swimming
**War Game
**Fishing
**Triathlon
**Mountain Biking
**Hiking / Jalan Lasak
**Treasure Hunt
**Indoor Games
**Bird Watching
**Rafting
**Lake Exploration
**Telematch
**Layang-Layang
Permainan Tradisonal

Apa aktiviti yang kita akan lakukan pada gathering tersebut, biar AJK yang tentukan. Kita ikut sahaja. Yang penting kita boleh berjumpa dan berkenal mesra. Tak sabar rasanya ! Marilah ramai-ramai datang bercamping ye ! Sesekali lasak-lasak la pulak ...

Kroni saya : Cillcrusader, dak-tembams, kuchik, betty dan e-ketupat, InsyaAllah akan hadir. Count us all in ye, Tipah !

++++++++++++++++++++++++++++

Berita Baik

Malam semalam, sewaktu saya tengah boring, meluat dan nak muntah. Tetiba dapat berita baik via sms. Adik saya hantar berita yang menggembirakan kami semua di Kem. Alhamdulillah. That's my bro :)

Dia tak pergi kelas. Dia sakit. Dan result dia 3.761 ! Bagaimana saya nak beritahu orang lain yang it's okay to be second best, third best ? Lihat Dino dan malulah kat diri sendiri ! You just have to be the best ! Jangan riak lak Dino.Good result or not, kalau tak senonoh u'll get it from me. Gua Akak tak makan bodek aa!)

Oh, cerita pasal hal boring tu ? Semalam, kononnya ada majlis BBQ untuk pemain-pemain bola kampung Chinchin. Rupanya majlis ceramah politik. Punyalah boring, membebel dari kol 9 hingga 10.15. Budak-budak tu dah kebulur lapar dah. Kan senang, cakap jer cam ni " saya dah belanja awak ni awak, Ahad awak undi saya, ye awak". Pastu leh kita orang makan. Takyah awak nak letih berdiri dan letih membebel. Percaya, kecuali seorang dua kat depan tu, kami yang lain nak makan jer ! Apa kelas cerita pasal keter nasional, pasal universiti. Budak-budak ni menoreh getah dan kerja kilang jer, kawan ! SPM pun tak lepas !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...