Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, March 16, 2004

Masih Rajin

Hari-hari update. Rajin sungguh ! Heh !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni saje tak mahu sibuk-sibuk. Banyak kerja sebenarnya. Tapi sengaja biarkan Abang dan Khalid bekerja. Mereka bertungkus lumus menyiapkan pelan dan cadangan pembangunan baru untuk Kem.

Saya melayan perasaan. Bawa kamera dan ambil gambar tempat-tempat kegemaran yang saya sayang. Pembangunan baru nanti akan menghilang dan mengubah tempat-tempat ni.

Mula-mula saya ke hutan dekat tandas yang bersempadan dengan pagar depan. Sayangnya, hutan yang 1/2 ekar ni terpaksa di hapuskan. Kami nak buat padang kawat kat sini. Saya merayau dan cuba cari ayam-ayam hutan kami. Ada ayam hutan yang hidup dalam belukar ni. Mereka tak de. Ambil gambar dari semua sudut. Hutan kesayangan akan hilang. Tak sukanya. Tapi apa boleh buat, nak cari makan. Nak besarkan anak. Nak senangkan anak. (Ke kita, Abang ?)

Jalan-jalan lagi kebelakang dapur. Jepun cabut ubi kayu. Nak rebus ubi kayu nanti masa group Univ Teknikal masuk. Ambil gambar Jepun. Happy dia :)

Ke tepi tasik. Ambil gambar jeti tepi pangkin Fasi. Tempat favourite saya. Banyak kenangan di sini. Masa kami mulakan Kem, 5 tahun lalu. Nadzrin baru 3 tahun. Ni tempat special dia dan saya. Saya akan meriba dia dan menyanyi dan bercerita padanya. Sambil kaki main-main air. Rindunya masa lalu tu. Jeti akan pergi dan diganti dengan chalet tepi air. Khalid dah siap designnya. Cantik. 2 tingkat. Entrance dari tepi tasik. Guest naik bot ke chalet mereka. Selamat tinggal, jeti kesayanganku


Hari ni sentimental sungguh. Langit pun mendung. Saya ambil banyak-banyak gambar. Gambar pokok mangga dan pokok tebu pun saya ambil. Kat tempat mereka akan dirikan rumah bot dan kayak (boat house .. cam bese - bahasa saya memang la teruk, asal boleh jer terjemah ayat !) Nanti akan ada 50 kayak jadi tentulah tak muat nak letak di rumah kayak lama.

Rumah kayak lama akan jadi opis. Dan opis sekarang akan jadi 'rumah' kami.

Banyak lagi cadangan. Entah bila pun nak mula. Fundnya belum ada. Orang kaya Brunei tu, entah bila nak baca blog saya. Meh la, bagi kami pinjam duit, leh ?

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Klik ! Tengok gambar yang saya ambil tu !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...