Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, March 18, 2004

Rajin Selamanya ....

Tidur Kem
Petang Selasa, kami anak-beranak mula bercamping di Kem. Taklah tidur dalam tent, tapi dalam kabin. Seronok jugak sebab budak-budak tu tolong kami tanam pokok bunga etc.

Dia orang tak dapat tengok TV malam-malam. Amir kena buat nota ringkas, ulangkaji pelajaran dan buat latihan. Nadzrin dan Hafidz saje boleh berpoya-poya sebab result bagus okay.

Nana kena buat latihan menulis. Sekian lama dia sekolah masih belum boleh tulis nombor '4'. Penat mengajar, tak reti-reti. Hafidz ditugaskan mengajar dia. Hafidz garang. Teruk Nana kena marah. Bila Nana menangis, Hafidz pula dimarah Abang Longnya. Amir memang manjakan Nana. Jadi sehingga sekarang, masaalah belum selesai. Nana masih tidak boleh tulis nombor '4'.

Nadzrin enjoy sakan. Betul-betul bercuti. Semua subject okay. Walaupun baru 8 tahun, dia dah plan masa depannya. Dia ni memang berdisiplin. Bangun pagi takyah nak kejut. Homework tak payah nak tanya siap ke tidak. Semuanya okay. Nenek dia kata sebab makna namanya 'yang mudah'. Segala nya mudah. Kami memang tak pernah nak pening kepala dengan dia.

+++++++++++++++++++++++++++

Hari ni ada group dari Univ Teknikal. Mereka datang untuk latihan kayak. Ada ekspedisi ke Pulau Kapas. Mereka tu memang dah biasa di sini. Jadi senanglah, tak payah nak melayan sangat. Buat saja macam di rumah sendiri. Khalid dan Cica relax jer la. Perhatikan mereka dari dalam bot. Kemain suka lagi halau jaws ! Masa HanyaSayang, Mal, mushroomcute, Sal, Ungku Nor, anak-anak Ungku, Wkdin dan Aidi Wkdin datang melawat Kem dan buat aktiviti 'water confidence'. Mereka pun pandai halau jawa jaws !
Sayang, sahabat saya ni tak mahu masuk tasik. Dia cuma berehat-rehat dan tidur dalam Bayu Tasik.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kena masak dengan Toyak dan Muafa. Untuk coffee break kami masak kuetiaw goreng. Makan tengahari berlauk sayur bayam masak lemak campur keledek, ayam masak kicap black pepper, sambal belacan dan ikan masin. Petang ni mereka minum petang dengan bubur kacang hijau dan goreng pisang. Balik ke kampus pukul 5 petang. Esok datang lagi. Sabtu datang lagi. Ahad lepas mengundi baru bertolak ke Terengganu.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni kawan-kawan Hafidz akan datang bercamping hingga Sabtu. Ahad semua nak balik semula ke asrama. Kawan baik dia sejak dari darjah satu - Ammar, Idris dan Safwan. Mereka berempat memang rapat. Harap-harap akan berkawan rapat macam saya dan Khalid. Kami berdua berkawan sejak berumur 7 tahun. Darjah 5 dulu kami duduk bersebelahan. Selepas 32 tahun, kami masih berkawan ! Kini dia juga kawan baik suami saya.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fasi !

KUTKM. Dah mula bercuti. Asri, Pakdi dan Madas akan masuk Kem untuk latihan (askar wataniah). Rudy sedang mencari kerja partime. Fendi bercuti-cuti saja, kots ! Baru dapat berita dari Ringgo yang ayah Lempeng sakit kuat. Sabar ye, Lempeng.

MMU. Hujung bulan Eiha, Lenny, Zack dan dan dak-tembams akan diperiksa. Semoga lulus dengan cemerlang.

UiTM. Kuchai sudah telefon. Akan berada di Kem selama cuti 3 bulan. banyaklah projek jahat yang boleh diplan. Bob masih menjalani latihan industri. Rindu kat Bob !

UIA. Tengah exam kots mamat sorang ni !

Gang Chinchin. Kaya-raya semuanya sekarang. Ambil upah pasang bendera, pasang banner dan lekat poster. Jepun kerja untuk BN. Toyak dan Muafa pula kerja untuk PAS dan Keadilan.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Saya suka satu poster ni. Poster YAB Datuk Seri Anwar Ibrahim. Senyum, manis jer. Sejuk hati tengok. Dan rindu juga.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bacaan piliharaya.

Sila baca The Most Popular Journal : Esprit de Corps. . Banyak yang anda boleh tahu di sana.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...