Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, March 25, 2004

Flying-Fox Bertukar Arah

Saya akan cerita pasal Flying-Fox hari lain. Nanti saya akan explain apa tu harness (full-harness dan half harness), figure of 8, breaking line, safety line dan lain-lain.

Hari ni cuma nak beritahu kami dah buat line baru untuk flying-fox. Er, linenya belum dipasang. Kena tunggu pakar dulu. Kami cuma buat tempat landing. Dari pagi lagi Muafa dengan chainsaw dan Jepun dengan mesin potong rumputnya membersihkan kawasan untuk tempat landing baru ni. Tak nak beritahu landing dekat mana.

Biar dak-tembamz, Lenny, Dino, Asri, Pakdi, Madas, Eiha, Fathi, Zack, Kucai, Bob, Raup, Yong, Fendi dan Renee tertanya-tanya. Plannya akan ada dua pelantar nanti. Dan juga bangku untuk breakers. Kenapa 2 pelantar ? Senang kalau kita tak cukup staff nanti. Bolehlah Kucai, Zack dan Dino tolong bukak pulley. Pelantar yang tinggi tu untuk fasi-fasi yang tak tinggi. See, betapa sayangnya kami kat korangs ?

Ada side story pasal flying-fox. Masa kursus induksi pensyarah-pensyarah KUTKM hari tu, mereka buat aktiviti ini. Kucai jadi breaker. (Nanti akan cerita fungsi breaker.) Masa Kucai bertugas tu, dia pakai topi merah Santa Claus. Oh, lecturer KUTKM sangat bersopan santun. Bila sampai bawah jer, mereka kata kat Kucai, "Thank you, Santa". Kucai memang suka pakai topi Santa tu. Tapi PakLet dah buang dah topi tu. Dia tak suka. Macam biasa, dia tak sporting tapi 2.

Tu jer pasal tempat landing baru flying-fox.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Cerita Pencok

Mal tanya saya apa itu pencok. Saya tak tahu kat tempat lain orang panggil apa. Tapi Mal, ni resepi pencok untuk Mal :)) Okay girls yang nak mengurat jejaka idaman ni, ambik sekali resepi ni.

Bahan :

2 biji mangga muda
1 biji bawang besar
cili padi (ikut suka banyak mana)
2 sudu besar sos cili siam
2 sudu besar udang kering (basuh, goreng tanpa minyak dan kisar)
1 biji limau kasturi
1 helai daun limau purut yang muda

Cara:
1. Cincang mangga muda (strips)
2. Hiris halus bawang, cili padi dan daun limau purut
3. Dalam mangkuk, campurkan semua bahan dan gaul rata dengan garfu
4. Sejukkan dalam petisejuk. Sedia untuk dimakan.

** Ada orang guna sambal belacan. Saya tak suka sambal belacan jadi saya gantikan dengan sos cili siam tu. Selamat Mencuba !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Biru Warna Mata Blogku !

Saja-saja tukar warna blog. Jemu tengok warna uniform tuan puteri pink tu. View source dan tengok color-color yang saya guna. Saya tak suka pakai code number untuk warna. Pening ! Saya bukan anak muda lagi. Zaman saya dulu, belajar computer cuma MIS - Management Information System. Nak start computer pun sempat buat kopi, minum kopi, basuh cawan kopi ... baru lah ada benda keluar ! Bila kerja, dah ada windows. Tapi disebabkan buta IT. Suruh clerk jer typekan report dan surat. Konon-konon dah ada clerk takyah nak buat. Sebenarnya tak reti.

Bila berniaga. Semuanya kena buat sendiri. Nak upah kerani, tak mampu. Sayalah kerani, sayalah pengurus, sayalah tukang kebun dan sayalah tukang cuci tandas. Nak tak nak, kena belajar. Main hentam jer. Sampailah jugak surat dan sebutharga yang saya buat. Kan mushroomcute


Lagipun sekarang saya ramai cikgu. Cikgu Lenny, cikgu Bamz dan Cikgu Zack. Apapun selagi masih ada hayat mesti terus belajar, kan ?

+++++++++++++++++++++++++++++++++

Anak-anak

Amir sakit telinga. Ada infection kat telinga dia. Dapat masa camping di Tanjung Tuan. Saya dah bawa dia ke Dr. Govan di Hospital Pantai. Dapat MC dua hari.

Hafidz menang hadiah. Pembaca buku bahasa Inggeris paling banyak untuk kategori menengah rendah. Juga top scorer untuk matapelajaran Matematik dan Geographi (betul ke eja cam ni ?)

Nadzrin dan Nana macam biasa saja. Sekolah mereka ada sukaneka. Anak-anak saya kalau pasal sukan, jangan risau. Bagi mereka ke sekolah bukan untuk belajar kots, tapi untuk bersukan. Bab ni memang excellent.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Jangan lupa click kat Fotopages bawah entry ni, ye!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...