Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, February 08, 2004

Program Bina Insan

Bertekak dengan Dino dulu. Sakit, baru keluar dari hospital tapi mahu ke Kem. Kita risaukan dia yang sakit tapi kesian pulak bila cakap yang keadaannya akan lebih teruk jika di KL. Akhirnya dia datang juga.

Banyak harta rampasan minggu ni. Berpuluh-puluh kotak rokok, lighters, silver accessories (lelaki pakai) dan barang-barang tajam. Rokok dirampas bukan saje dari lelaki tapi dari perempuan. 2 orang anak gadis berumur 16 tahun ! 'Keadilan gender!' Malaysiakan, boleh.

Amat mencabar mengendalikan kumpulan ini. Orang yang sabar, yang tidak pernah saya nampak marah peserta hari ni hilang sabar. Kesian Abang fasi ni. Mengejutkan peserta untuk solat Suboh berjemaah. Balasannya dimaki-maki. Kumpulan ni banyak main. Tak habis-habis dengan lawak bodoh mereka. Sepatah kita cakap, sepuluh patah mereka jawab. Degil. Aduhai, mencabarnya membesarkan anak di KL.

Kami cuba memberikan yang terbaik. Mendisiplinkan mereka. Bertegas dengan mereka. Harap-harap ada benih-benih yang tersemai di hati untuk berubah. Nampak macam ada tetapi segalanya terpulang pada mereka. Anda yang bertanggungjawab pada masa depan anda.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...