Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, February 16, 2004

Kempen Membaca dan Lapuran Perkhemahan MHS

Kempen Membaca

Klik pada My Layan List. Ada beberapa link baru yang best.

Novel - Bersama Suara Hati. Baca cerita pasal Hanna.

Kisah seorang isteri diperantauan. Pergi lawat. Laman Ixora Rajiah

Ada juga yang pindah rumah. Baca mimpi basah Wkdin.

Yang ini Kuchik saja tambah, adikku yang tersayang. Saja nak promote dia... A-Ie. Majulah sukan untuk negara!!


***********************************************************************

Malacca High School

3 hari yang seronok, yang mencabar. It was a good programme. Peserta bagus, cikgu-cikgu bagus dan program berjalan dengan lancar.

Hari Jumaat mereka sampai dengan bas sekolah mereka. Seperti biasa, menyanyikan lagu Negaraku, lagu negeri Melaka dan lagu sekolah. Nyanyi dengan penuh semangat. They passed the first test. Memang mereka dengan rela hati nak mengikuti program. Sessi rampas-merampas. Dpt sedikit mobile phones dan radio jer. Tak der rokok. Wow, bagus ni. Selalunya kami akan dapat juga kalau tidak banyak, sebungkus dua. Passed lagi test kedua :)

Malamnya sessi ice breaking. Kenal-kenal dengan ahli kumpulan. Juga LDK. Uji akal. Tapi record 'Raja Botol' masih dipegang oleh MRSM Kem Terendak. Mereka dapat pergi sampai 56, Malacca High dapat sampai 37 saje. Cuba lagi lain kali. Tidur awal, pukul 1 pagi. Tapi bising saje, sampai kena marah dengan Abang Fasi baru nak tidur.

Paginya semua dah ada di surau semasa Ustaz Zul sampai. Tak payah kejut, tak payah denda. Berbeza sungguh dengan kumpulan minggu lepas :)
Lepas sarapan ada ceramah 'Komunikasi dan Pemimpin'. Penceramah ialah Encik Nordin dari Insan Resources. Ceramahnya bagus. Semua response dengan baik. Adalah yang nakal seorang, tapi dia dapat jadi menantu Encik Nordin. Seronokkan guys, ceramahnya ? Auntie tak tahan tengok kamu buat kerja masa lagu 'mission impossible' tu. Sekarang dah tahu kan, nothing is impossible ? Semoga anda semua praktikkan apa yang dipelajari.

Petang Sabtu, aktiviti jungle-trekking. 12 km. Budak lelaki. Tak sampai 3 jam, semua dah kembali ke Kem. Lawa-lawa pulak tu. Semua pakai masker lumpur. Ala-ala Survivor gitu. Tu sebab kami semua di Kem lawa-lawa. Selalu pakai masker :) Penat, tapi seronok. Menikmati pemandangan Gunung Ledang, melintas antara 2 tasik, meredah paya kerbau, mencari selembu, mandi air tanah liat dan banyak lagi pengalaman pertama hari tu.

Malamnya buat persembahan. Lepas tu 'blind walk'. "Oh, apek sayang .. jalan tutup mata .... " What a great fun we had, kan ? Ramai sungguh dengan rela hati menjadi pokok. And boys will always be boys. Nakal jugak kamu ye !

Ahad. Aktiviti rakit. Tapi kali ni tanpa pertolongan fasi. Design sendiri dan kayuh sendiri. Angin tasik bertiup kencang. Banyak rakit hanyut. Tapi semangat kuat dan habis juga semuanya. Kecuali satu kumpulan. Design nya terlalu canggih. Aerodynamic gitu. Heh ! Sorry guys, tapi kami tak tahan gelak tengok rakit kamu. Cuba lagi, mana tahu nanti ada yang ada bakat mencipta. Kami gelar-gelarkan rakit mereka. Yang menang, rakit Ferrarii, rakit BMWW. Yang kalah, mereka kata rakit Minardii (bukan kalah saje, tapi tak habis !). Orang Minardii mempertahankan diri, tak pe kalah - janji control hensem. Macam Mamat yang drive Mianrdi tu lah. Kan hensem tu ? Apa-apalah adik !

Lepas berakit, mandi, kemas Kem dan makan. Majlis Penutup dan pulang semula ke sekolah.

Komen saya mewakili fasi-fasi Kem. Kami amat seronok mengendalikan program ni. Boleh dikatakan program integrasi kaum. Semua bangsa : Melayu, Cina, India bekerjasama. Ass. School Captain, Philip menjalan tugas sebagai penghulu dengan baik. Contohnya semasa menyelesaikan masalah pergaduhan kecil semasa Kuliah Akhlah yang dijalankan oleh Lenny dan Agus. Good work, Philip. Kami juga kagum dengan semangat cintakan sekolah. Nampak yang anda semua berbangga dengan sekolah anda. Bila ada kemenangan, anda semua dengan penuh bangga menyanyikan lagu sekolah. Tepuk cara sekolah. Fighting spirit yang baik. Tak pernah lagi di Kem, acara rakit ada pemenang bersama. Bersungguh-sungguh untuk menang. Sampai ke akhirnya, masih berlawan dengan penuh semangat ! Tahniah, guys !

Terima Kasih juga kepada cikgu-cikgu MHS. Mereka semua bersama-sama mengikuti aktiviti. Thanks Cikgu Salinah, Cikgu Omar, Ustaz dan Cikgu-Cikgu lain. GPK HEM, Encik Rozlan juga bersama-sama kami selama 3 hari 2 malam. Patutlah pelajar-pelajar anda begitu sayangkan sekolah. Cikgu-cikgu nya pun sama. Tiada komplen langsung kali ni. Dewan Makan bersih, tandas bersih, peserta berbudi bahasa. Saya rasa ini adalah antara program yang terbaik pernah di jalankan.

Kami harap anda semua gembira berada di Kem Lambaian Danau. Makan semua habis ! Licin ! Heh ! Semoga kita dapat berjumpa lagi !

***********************************************************************

Hari ni di Kem kami semua tidak bercuti. Berkemas untuk program esok. Esok, Selasa akan menerima Kolej Universiti Teknikal Kebangsaan. Program Team Building.

Have a nice Monday, frens !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...