Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, January 11, 2004

Seminggu Berlalu

Teruk sungguh saya, lambat dan asyiklah tak update diary. Berjangkit malas Len kots. Beware Len, akan ku rebut mahkota kemalasanmu itu. Minggu ni tiada group sebab cancellation oleh UPM. Rindu jugaklah nak bercamping. Minggu ni juga masih sibuk dengan anak-anak yang baru memulakan tahun persekolahan baru.

Rindu dengan GangLasak. Dan akibat rindu juga, Pakdi dan Asri ke Kem pada hari Jumaat. Ikut PakLet pergi memancing. Malamnya pulak mereka singgah ke rumah, jumpa Nenek. Rindukan nenek. Nenek pula rebus ketupat, panaskan sambal kacang dan rendang. Makan dan makan. Sudahnya pukul 11. 30 malam baru mamats berdua tu balik ke rumah sewa. Banyak cerita, macamlah lama sangat tak berjumpa. Padahal minggu MMU hari tu dua-dua 'on duty'. Cerita pasal trip ke Penang dan Genting. Dua-dua tak balik kampung cuti semester ni.

Sabtu pula ada 'directors meeting'. Abang, Sham dan Fadhli. Saya dan Ida datang lambat sikit, bawak lunch dari rumah. Meeting santai-santai. Lepas tu 'lake cruise' pulak. Kolam memancing di depan tutup, apa lagi bolahlah Bayu Tasik dispeed oleh Cica. Sham, Fadhli dan Cica sambung lagi dengan berkayak. Seronok jugak tengok Li berpeluh-peluh begitu. Heheh.. Penat je bakar kalori, lepas tu makan pulak goreng pisang dan kuih bom yang berminyak-minyak. Entah apa lah sedapnya kuih-kuih tu. Saya tak usik langsung, tak heran ! Heh !

Pukul 6 baru mereka balik. Sham siap gi beli ikan tilapia untuk bawak balik. Macam biasa kami suka beli dengan PokLong, heheh !

Saya dan Abang tak balik lagi. Saya diberi penerangan berkenaan dengan development baru di Kem. Gaduh serba sedikit baru kata putus dicapai :)
InsyaAllah ni pembangunan dan perubahan baru di Kem:
1. Tapak campfire disimen untuk Tapak Putera baru
2. Tapak Puteri dan Tapak Putera lama disimen untuk Tapak Puteri baru
3. Kebun nenas dan ubi kayu Jepun di buat Dewan Makan yang baru
4. Surau baru yang lebih besar dibuat bersebelahan dengan Tapak Survivor (sebelah splash)
5. Anjung Kelana akan jadi 'lobby'
6. Surau lama akan jadi 'dorm'
7. Jeti baru
8. Bilik mandi perempuan baru
9. Tambahan tandas
10. Obstacles Course yang baru
11. Dataran Insan akan dibesarkan dan dibumbung. Dah ada bumbung takleh la nak panggil dataran lagi kots ? Anjung Insan ?
12. Rumah kayak tambahan
13. Setor barang-barang baru
14.Keter BMW 5 series baru untuk Kak G

Sekarang ni kami berada di Kem bersama-sama Abang Sahak dan Pak Man. Mereka sedang marking tempat untuk obstacles course baru tu. Apapun yang akan bakal berlaku pada KEM LAMBAIAN DANAU ianya tetap menjadi kesayangan saya. Terlalu banyak airmata dan peluh saya tercurah di sini. Banyak cabaran dan derita yang telah dilalui bersama Kem ni. Di sini juga saya melihat Bob dan Kucai membesar dari budak sekolah yang nakal telah menjadi anak muda yang bertanggungjawab walaupun masih sedikit nakal. Di Kem ni juga banyak tali persahabatan/persaudaraan telah terjalin. Dan semua ini tiada nilainya dengan material.

Mengenang masa lalu dan saya jumpa gambar-gambar ni. Gambar keadaan Kem masa lalu, masa zaman baru lahir. My beloved Kem Lambaian Danau. Let's share !


Ni gambar Dataran Insan sebelum disimen. Kami angkat log-log yang dibuang orang dekat tempat sampah dan jadikan tempat duduk. Morning exercise buat kat sini juga.



PakLet dengan peserta (waktu malam) di Anjung Kelana lama.



Morning exercise di tepi tasik menghadap Kedai Sarjen



Dataran Insan. PakLet denda peserta. Heh !



PakMan dengan peserta di Dataran Insan


Harapan dan doa saya semoga Kem bertambah maju, semoga impian kami semua tercapai. Semoga Allah swt menperkenankan permintaan kami. Amin !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...