Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Saturday, January 17, 2004

Di kaki Gunung Ledang

Kami : Abang, PakMan, Toyak dan saya ke Asahan lewat pagi tadi. Ada kerja yang nak dibuat. Selesai kerja lebih kurang 2 jam kami ke kaki Gunung Ledang sebentar. Anda boleh mendaki Gunung Ledang dari site Johor, di Sagil atau site Melaka, di Asahan.

Bagi fasi-fasi Kem, mereka sangat biasa mendaki Gunung Ledang. Rekod Kem dipegang oleh Toyak, sudah 28 kali mendaki. *Jangan terperanjat kalau tengok mereka mendaki pakai sports sandal/selipar Jepun sahaja. Tapi itu mereka. Mereka juga turun gunung berlari kecuali bila bawa peserta. Mereka cukup bertanggungjawab dan behave dengan baik sekali bila ada peserta. Kan, Din ?

*Jangan ikut macam mereka. Anda perlukan sepasang kasut mendaki yang baik untuk mendaki dengan selesa

Yang tak pernah mendaki lagi cuma saya dan dak-tembamz saja, kot. Dino pun dah mendaki. Minggu lepas dia naik bersama group pelajar-pelajar UIA ke Gunung Nuang dan berita tentang mereka boleh anda baca di blog Junal Ini Cill Punya
PakLet pun tak naik banyak kali ke Gunung Ledang. Cuma telah mendaki 6 kali sahaja. Tapi majoritinya memang telah mendaki lebih dari 5 kali.

Ni senarai pendakian
Gunung Ledang : Toyak, Cica, Lenny, Madas, Iha, Kucai, Bob, Pacat, Fathi, Fitri, Zack, Fendi, Ruddy, Asri, Adi, Cikgu Jam, Cikgu Nazri, PakMan dan PakLet
Gunung Nuang : Ujie Hartini, Din,
Gunung Tahan : Kucai, Pacat
Gunung Kinablau : Kucai, Pacat, PakMan, Cikgu Nazri, Lenny, Fitri
Gunung Korbu : Ujie Hartini, Zack, Fathi, Madas, Asri, Adi
Gunung Datuk : Fathi, Fitri
Gunung Angsi : Fathi, Lenny, Fitri
Gunung Gading: Lenny
Gunung Santubong: Lenny
Gunung Jerai : Asri

Mereka mendaki ye, bukan naik dengan kenderaan. Kalau dulu tidak kenal rapat dengan mereka. Saya selalu terheran, apalah yang budak-budak ni cari, setiap minggu beraktiviti. Jika tiada group atau tidak dipanggil duty Kem, selalunya ada saje rancangan mereka - mendaki, pergi berakit, berkayak, hiking dan trekking. Seolah tidak tahu penat. Sekarang bila telah kenal mereka, ianya juga buat saya lebih kenal pada suami dan anak-anak lelaki saya. Mereka orang 'outdoor'. Memang tidak boleh jauh dari alam. Mereka tidak betah hidup di hutan batu. Dan 'kepala' orang outdoor ni, kalau tidak faham, susah juga. Bila bergurau, kasar. Tapi seronok dengan mereka. Dan mereka juga pandai-pandai orangnya. Kesana kesini, bekerja di Kem lagi, result tetap baik. Contoh yang baik ialah Len, Ruddy dan Asri. Juga Ujie dan Fitri yang sudah grad dan bekerja sekarang.

Tahun ini, InsyaAllah kami akan adakan Ekspedisi Gunung Ledang ex Kem Lambaian Danau. Bila dan berapa harga pakejnya akan diumumkan nanti. So, sesapa yang berminat, bolehlah mula berlatih dan fitkan badan tu. Juga kumpul duit utk beli kasut mendaki. Hiking Backpack dan peralatan lainnya boleh sewa dari kami.

Ni gambar Madas dan Adi semasa cabaran Titiwangsa. Madas pakai uniform Kem lagik !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...