Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, January 26, 2004

....sambungan lapuran perkhemahan, ceramah dan lawatan tetamu istimewa

Bila rakit yang tidak disangka menang akan menang, rakit tu tentulah jadi tumpuan. Dan fasi-fasi pergi ‘study’ rakit tersebut, macam mana boleh menang. Yang tukang buat tu kan bakal engineer pembuatan (betul ke translation ni –manufacturing engineers ?), tentulah telah belajar banyak pasal pembuatan. Mereka pasti tahu apa yang mereka lakukan. Kesian kat fasi-fasi, dah berakit berpuluh km di Sungai Nenggiri dan dah biasa benar dengan danau Kem, masih tidak menang ! Heh! Taktik tidak menjadi ! Masa pusingan pertama mereka hantar canoeist-canoeist Kem – Kucai, Madas dan dak-tembams dengan harapan bila mereka telah jauh meninggalkan rakit lain, tentunya senang menang nanti.

Memang jauh mereka tinggalkan rakit lain, tapi untuk pusingan kedua tu tinggal yg tidak kurang pandai berdayung (urusetia SME, KUTKM). Jauh ketinggalan lah ! Takpe, lain kali boleh tunjuk terror. Balasan orang riak memang camni

Seperti kebiasaan kem kecermerlangan, banyaklah ceramah-ceramah. Kami semua tumpang dengar, memotivasikan diri masing-masing :) Paling kami suka tentulah ceramah PakLet, tidak mengantuk dan boleh gelak selalu. Semua sekali fasi berada di Anjung bagi support kat boss.

Pagi Ahad aktivitinya ‘obstacle-run-around-the-camp’ dan exspedisi kayak. Peserta dilepaskan oleh dak-tembams. Saya dan Khalid di ‘splash’. Cica, Madas dan Abang handle peserta. PakMan, Asri, Muafa dan Dino berkayak dengan peserta. Cepat juga semua aktiviti sudah. Pukul 12.00 semua kayak dah siap dibasuh dan peserta mula mandi, bersiap-siap untuk majlis penutup.

Lawatan Tetamu Istimewa
Saya dengan Dino di opis. Tengok Dino study. Magic sungguh cara study dia, kan Dino ? Tak mau komen apa-apa. Tunggu result keluar baru komen :) Apapun, dear adik, selamat exam. Semoga dapat result yang baik. Leh la join perempuan itu dalam ‘dean’s list’.

Ada panggilan. Oh, dari orang jauh ! Dari Mersing ! Spyz, Shila (she’s so sweet !), Memel (Shila panggil dia Muhammad Memel bila dia degil, mandi bogel kat pelantar kayak !) dan si-comel Arif. Memang comel dan cool gitu. Cam Ayah dia ! Spyz kata nak sampai dalam pukul 1. Oklah tu. Pastu cepat-cepat beritahu dak-tembams dan Dino, “spyz nak datang, woi”. Dak-tembams jawab, “matjan?”. Lawyer tu jugak yg ditanya ! Spyzzz jelah ! Jadi, dengan excitednya kami menunggu.

Ada lagi panggilan di opis. Masa ni saya di port belakang dapur, makan dan kacau orang. Tukang jawabnya Dino. Ada orang nama Ghazali nak datang. Kebetulan kami sedang menunggu Prof. Razali dari KUTKM untuk majlis penutup. Dino tak sure nak beri arahan, dan Madas yang beritahu ‘Prof Ghazali tadi bagaimana nak ke Kem. Semua senang hati sebab Prof dlm perjalanan ke Kem.

Tiba-tiba ada kereta hijau masuk. Spyz sampai kot ? Dino cepat-cepat pergi tengok. Dia lari balik ke dapur dan beritahu saya, “TokRimau datang, kak G”. Bakal Prof rupanya. Nasib juga Dino yang pergi, kalau saya sure saya dah jemput dia ke Anjung. Dan surelah Tok Rimau heran, kenapalah pulak dia kena rasmi majlis penutup. Petanda ni, tak lama lagi Tok Rimau bakal jadi Prof.

Happy sangat jumpa mon-mon dia. Tini, Sarah dan Sabrina. Sabrina macam dalam movie-movie yang kami tengok. Kiut ! Manja ! Ayah dokong saje ! Biasanya memang macam tu, anak perempuan memang manja dengan Ayah.

Maaf ye Tini, makan dalam kedaan serba kekurangan. Kami teruk betul, tengah makan nasi tak cukup, kena ambik nasi tambah keluarga TokRimau. Malunye, tak senonohnye kami ! Maaf, maaf, maaf ! Wkdin dan ada pengalaman juga makan kat port ni. Ok juga dia orang ni. Buat muka selamba jer ! Upsere sungguh korang !

Sempat juga mengintroduce suami kat TokRimau. Kena sebut nama betul. Dia pening dengan kawan-kawan saya – “kenapa nama dia orang camtu” .

Kami tunggu kedatangan Spyz sefamili kat pelantar opis. Hujan pulak. Spyz telefon dan beritahu dah salah jalan. Saya dan Din pergi depan jemput mereka. Signboard kecik petujukarah tuh dah rebah. Dah siap jalan baru nanti baru boleh tegakkan semula.

Akhirnya sampai juga Spyz dan familinya ke Kem :) Maaf Spyz, tak de lunch lagi ! Kantin pun dah tutup ! Nasib baik dia tapau nasik ayam. Nextime, akak buat preparation baik sikit ye ! Rasa tak seronok, orang datang dari jauh, kita layan macam tu.

Hujan berhenti dan kami jalan sekeliling Kem. Pergi cuci mata ! Best cuci mata ! Nak cuci mata, datang lah sini !

Habis round Kem bawak pulak Spyz dan TokRimau jalan kat tempat aktviti. Kami pergi ke tempat pertemuan antara 2 tasik, tengok lubang sarang tiung pasir dan mini canyon. Lepas tu sempat panjat ke Palung, tempat cuci bijih. TokRimau sempat buat filem kot ? Tak lepas-lepas dengan digicamnya. Nak beritahu, kami –saya, dak-tembams dan Dino – dah tengok koleksi filem-filem TokRimau termasuk yang belum ditunjuk di pawagam weblog biasa tu. Riaks sket, bebs !

Penutup lawatan cam biasalah, Kedai Sarjen. Makan minum.

Saya dah kenal dengan ‘magic GengJurnal’. Walaupun kami pertama berjumpa, rasa macam dah kenal lama. Ini la yang saya rasa bila berjumpa dak-tembams dulu, Cill, Wkdin, ep, HanyaSayang, mushroom cute, UngkuNor, Mal DJW dan Salina. Magic yang sama bila berjumpa TokRimau dan Spyz :)

Apapun kedatangan mereka ada tujuannya. nak meminang dak-tembams InsyaAllah, GengJurnal nak bergathering di KEM LAMBAIAN DANAU. Sekarang saya sedang mencari date yang kosong dan TokRimau sedang prepare tentative programme. Semoga tujuan baik ini terlaksana. Seronoknya kalau dapat berkumpul ramai-ramai.

Adik-adik saya yang ada blog tapi belum daftar dengan GengJurnal, silalah berbuat demikian. Kominuti terbaik dikalangan penulis-penulis blog. Join, dan anda pasti tak menyesal !

Sekali lagi, terima kasih banyak-banyak kerana sudi mengunjung saya di sini ! Jumpa lagi !

Pagi tadi keluarga saya makan keropok lekor Mersing dengan nasi goreng ! Thanks, Shila :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...