Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Saturday, October 11, 2003

Tanam Bunga

Malam tadi kami sekeluarga tidur di Kem. Kecuali Amir, dia di asrama. Minggu ni tiada outing sebab dah nak periksa semester akhir. Hujan dan sejuk sangat malam tadi. Tidur berhimpit-himpit anak beranak.

Bangun dan selepas Suboh terus merayau-rayau sekeliling Kem. Tengok pokok-pokok herba yang Jepun tanam. Dia tanam bunga kantan, cekur, kunyit, serai dan lengkuas. Semuanya dah hidup. Aloe vera pun ada tanam juga, tapi cuma sebatang. Tak dapat anak agaknya.

Saya mencabut rumput di celah-celah pokok bunga. Habis jugak la saya kemaskan di depan Anjung. Jepun dah datang kerja dan kami berdua kemaskan pulak depan Dataran Gemilang. Nak tanam pokok bunga dekat situ. Nanti 'line flying-fox' tak lagi turun di situ. Jadik pokok-pokok bunga tidak akan mengganggu 'line breaker'. Cadangnya nak tanam heliconias (bunga sepit udang). Kami pungut batu-batu dan letak tepi tangga. Rumput semua dicabut. Habis juga kerja kami berdua.

Abang ajak pergi breakfast di Tangkak. Makan kat kedai depan Pejabat Pos. Kedai ni terkenal dengan nasik lemaknya. Taklah sedap sangat, tapi murah. Nasik 50 sen sepinggan. Sambal ambil sendiri, timun dan kacang. Lauk sambal ayam (1.50), sambal sotong secucuk 50 sen, telur puyuh secucuk 50 sen, telur goreng sebiji 50 sen. Ada jugak kaunter roti canai, roti telur dll, mee kari/sup dan sate. Harga ikut harga kampung. Peniaga dan staffnya semua staff penjabat Pos tu sendiri. Siang mereka kerja pejabat Pos, malam mereka berniaga. Kami sekeluarga dan Jepun makan tadi bilnya cuma RM 13.80 saja.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...