Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, October 16, 2003

Hujung Minggu Ini
Hujung minggu ini ada group dari Pertahanan Awam, IKM seramai 110 orang. Majlis Perpisahan untuk mereka. Ada BBQ dan persembahan pentas.


Kenduri dan Tahlil di Surau
Hari ni giliran keluarga kami menghantar makanan untuk kenduri tahlil di surau dekat rumah. Tiap-tiap malam Jumaat memang ada belajar agama di surau. Hari ni saya kena masak dan sebelum Maghrib kena la semua makanan tu dah ada di surau. Prepare untuk 60 orang je. Kat kampung sekarang tak ramai lagi orang muda. Dan yang pergi belajar pun ramai yang tua saja. Menu untuk malam ni : nasi minyak, ayam kurma, acar tumis dan karipap. Untuk minuman hantar je serbuk teh dan susu manis. Nanti MakLang boleh buat air di surau. Di surau kami, memang kelengkapan untuk masak dan kenduri semua siap. Tapi saya lebih suka siapkan segalanya di rumah. Tak payah nak buang masa nanti.

Untuk Adik Saya
Kenapa jadi macam ni ? Bercinta bukan bermakna adik kena kecikkan dunia adik. Sepatutnya dunia menjadi lebih besar. 2 insan saling menyayangi berkongsi dunia masing-masing. Berkasih bermakna berkongsi. Minat, kawan, keluarga, masa depan dan segalanya. I hate to see what happened to you. Takkan kerana cinta semuanya dibuang begitu saja. Menurut saja bagaikan tidak ada lagi pendirian. Dia kena terima adik sebagaimana adik. Memang lah yang tak elok itu jika gelfren tegur, cuba ubah. Dia juga kena faham diri dan minat adik. Setahun dua, boleh la bertahan. Takkan nak berlakon jadi orang lain semumur hidup ? Be a man, FIKIR !!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...