Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, October 17, 2003

Salam Jumaat
Hari ni seperti minggu-minggu lepas bersiap-siap untuk group Pertahanan Awam, IKM, Jasin, Melaka. Mereka ada BBQ Dinner. Menunya :

Salads
Timun dan Tomato
Sos Chili
Sos Tomato
Sos BBQ
Kicap Cili Api
+++
Nasi Lemak
Sambal Tumis Udang
Whole Lamb marinated with black pepper sauce
Ikan Tilapia Bakar (bela di tasik kami)
Ayam Madu
Sausage Ayam dan Lembu
Baked Potato
+++
Buah-buahan (mangga, honeydew, cantaloupe, tembikai)
Agar-agar
+++
Fruit Punch

Deepavali
Tak lama lagi Deepavali, dah buat kuih raya ? Heheh. Di Family Store, Jasin kuih-muih untuk Deepavali tengah melambak-lambak. Segala macam jenis muruku - tebal, nipis, halus, straight, curly, manis, savoury semua ada. Wah, meriah gitu. Dengan semangat muhibbahnya, tokeh FS juga memainkan lagu-lagi Hindustan pagi, petang, siang dan malam. Happy Deepavali !

Bagaimana ke Kem Lambaian Danau
Ni untuk yang tanya saya di email dan YM. Jawab kat sini je la, ye.


Kalau naik bas :
Jika nak turun di perhentian bas Melaka. Dari Puduraya boleh naik bas KL-Melaka, bas Jebat dan Transnasional. Bila sampai, give us a call (06-5297303) dan kalau ada staff/jeep/keter free, kami boleh ambil anda di Melaka. Kalau tidak, kena jalan sikit dan pergi ambil bas ke Jasin. Boleh naik bas Syrkt. Kenderaan Aziz atau M.O.S ke Jasin. Di Jasin, call lagi sekali sebab susah nak ke Kem. Kami akan ambil.
Jika nak turun di perhentian bas Tangkak.
Ni cara paling baik sebab Kem cuma 8km dari Tangkak. Naik bas Cepat di Puduraya. Tapi beritahu yang anda hendak turun di Tangkak. Ingat, remind driver/konduktor bas tu yang anda hendak turun di Tangkak. (Kalau tidak, anda akan dibawa terus ke Segamat.) Sampai Tangkak, telefon lagi (06-5297303) dan kami akan ambil anda di Tangkak.

Jika memandu (macam wkdin aritu)
Dari Lebuhraya PLUS, exit di Tol Tangkak. Belok kanan dan drive terus ke bandar Tangkak. Sampai di traffic light yang pertama, belok ke kiri lagi. Teruskan perjalanan anda hingga sampai ke sempadan Johor-Melaka. Disepanjang perjalanan anda akan berjumpa tempat belajar driving (Tangkak Driving Centre), bengkel besi Sialang Maju, jembatan kecil, Recreation Park di tepi sungai Kesang dan akhirnya jambatan besar. Lepas dari Jambatan ni, belok kiri. Drive terus hingga sampai ke Balai Polis Chinchin. Ada signboard (warna kuning) menunjuk arah ke Kem. Ikut jalan naik bukit, bukan jalan lurus. Ada lagi signbaord kecil yang menunjuk arah ke Kem. Ikut signboard tuh dan anda akan sampai Ke Kem. Pandu berhati-hati sebab jalan tidak elok dan jalan selorong. Hon bila perlu :) Telefon 012/013/016/019 boleh guna kat sini. 017 takleh, tapi sekarang 017 dah gabung dengan 012. So i'm not sure of the status. Takde gang yang pakai 017. Dari Tol Tangkak ke Kem ialah 9km.

Kepada yang nak datang, minggu terakhir kami terima tetamu ialah pada 24/10/2003. Lepas tu kami tidak menerima tetamu kerana kerja-kerja maintenance dan kami juga akan bercuti. Tetamu pertama yang masuk lepas Raya ialah Alam pada 12-14, Disember 2003. Selamat Datang ke Kem Lambaian Danau.


Convocation di UPM
Tahniah untuk Ujie Hartinie. Salah seorang fasi Kem. Dia akan menerima ijazah Sains Sukan pada hari Ahad. Tahniah Ujie ! Dari semua sekali di Kem dan nenek juga .. from the bottom of our heart kami sangat berbangga dengan kejayaan Ujie. Sayang selamanya untuk Ujie ... and Ujie .. tolong wakilkan Kem ke majlis perkahwinan anak Tuan Haji Mastor. Kucai pun dah 'diarah' untuk 'on duty' di Kolej 11 pada malam tu .. korangs pergi berdua ye ! Haji tahu yang kami tak dapat datang tapi dia mintak juga wakil dari Kem. So Ujie dengan Kucai, tolong la pergi ! Ujie ... tolong check baju Kucai :) Takut dia pergi pakai BA hitam dia tu ! Sayang Ujie ... sayang Kucai !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...