Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, October 05, 2003

Malam Sabtu, Awal Pagi Ahad dan Aktiviti Ahad

Malam Sabtu
Lepas dinner lepak di office. Ada perlawanan bola antara Sabah dan MPPJ. Suka-suka, bet goreng pisang. Sapa kalah, kena belanja goreng pisang kat Kedai Akak Sajen. Keputusan nya dah tahu, kan ? Saya sokong Sabah sebab seorang Mamat pujaan ni main utk Sabah. Kena la sokong dia. Tak semua dapat tengok bola sebab kena handle aktiviti. PakLet, Fathi, Jepun dan saya je di opis. Yang lain bersama PakMan di Dataran Insan.

Tak pay attention sangat pun sebab saya tengah risau ! Sakit jantung pun ada ! Menunggu cill :) Saya lupa Cill tak guna mobile. Susah takleh nak contact. Telefon saya pulak, pakai line macam atur tuh. Tak sure apa nama dia, tapi tak de line telefon. Cuma ada 'aerial'. 2 batang aerial atas bumbung opis. Kalau hujan dan angin kuat tak de line. Jadi line sini tak bagus. Nak login ke internet pun memakan masa. Punya la slow pulak tu. Tiada jodoh dia nak berjumpa saya dan gang di Kem. Kasihan adik saya, bersusah payah pergi dan balik ke kampus nak menyelesaikan masaalah. Akhirnya dia tidur di Puduraya. Entah la tidur ke tidak. Tapi masa chat dengan dia, pukul 3 pagi dia masih di Puduraya. Nasik pun tak makan seharian :(

Masa Isya' saya berdoa agar dia selamat dan dapat beritahu saya apa jadi pada dia. Memang saya risau, teramat risau. Alhamdulillah lepas tuh, telefon berbunyi. Nurul, kawan Cill tepon. Cill minta Nurul beritahu saya dia di Puduraya, nak ke Jasin. Alahai, mana la ada bas memalam buta ni. Nak je gi KL ambik dia. Tapi tak de fasi yang senang. Semua ada duty masing-masing. Saya pulak pening kepala. Dah tua, kena hujan terus sakit kepala. Bercampur pulak dengan risau. Terus migrain. Kena hujan masa main rakit.

Awal pagi Ahad
Cill anak yang baik. Ayahnya berpesan supaya memenuhi janji yang dibuat. Dia sebolehnye nak tunaikan janji dia kepada saya. Ni dia beritahu dak-tembams yang chat dengan dia. Saya baring dan dak tembams bacakan apa yang cill dan dak tembams chatkan. Pening jugak dengan lawak dak tembams. Heheh ! Tapi dialah Aini yang sweet, yang amat menghiburkan. Bestkan cill, kita sesama penings dia buat. Dapat gak gelak-gelak. Camtu la kan, adik-kakak !

Rasa ok skets, saya pulak chat ngan Cill. Lega bila sama-sama dah memahami. Saya percaya, insyaAllah kami akan berjumpa juga nanti. Kuchik pun chat gak dengan Cill lepas tu. Saya berhenti sebab ada urusan :)

Nanti kita jumpa eh, Cill. Makan nasik, tau ! Saya tidur pukul 4 pagi. Adik saya yang di Puduraya tu, entah tidur entahkan tidak. Dah la tak makan :(

Hari ni pulak kat mana la dia. Campus ke Kedah. Semoga Cill selamat di mana juga Cill berada.

Aktiviti Ahad
Pagi ni ada aktiviti 'war game'. Biasa la, bangl* lawan indo*. Ada juga gerilya. Fasi la tu. Saya tak join. Cuma tengok dari 'kawasan perkuburan'. Ooppss lupa lak, e-Ketupat datang lagi hari ni. Seronok pulak Mamat tu kena buli ngan kami :) Dia join main 'war game'. Cam biasa, dak-dak fasi ngelat ngan memacam trick. Kesian jugak peserta. Lama-lama peserta dah pandai. bangl* join indo* dan attack fasi. Heheh. Habis 'war game' kami balik dulu. Askar-askar kena kawad dulu. Saya, Zack, Fathi, Iha, dak-tembams, Shazwan, Jek, Baizura, Cica dan Encik Shah balik Kem dulu. Stop kat kolam pancing, tengok ada orang dapat ikan besar. Ikan apatah nama dia. Lupa lak. Besar sungguh, dalam 5 kg kots. Beli ikan tu, RM 10.00 sekor. Plannya nak bakar for lunch. Tugas Zack la ni :) Dah bakar dan dah makan pun. Sedap makan degan kicap cecah power yang Jepun buat.

Pukul 1.45 Lenny dan dak-tembams bertolak balik ke JB dari Tangkak. Tiket pukul 2.00. Semoga selamat sampai.

MMU balik pukul 2.30 petang. Bas tak nak masuk dalam. Nasib la ada van MMU. Jadik dengan jeep Abang dan van la peserta keluar ke Jalan Besar. Bas tunggu di Jalan Besar. Bye Zack, bye Fathi, bye Iha ! Online conference on Wednesday. Esok jangan kacau. So, kalau ada post yang tak senonoh tu, it's not me. Dak-dak ni la. Too busy updating mine sampai sendrey punya blog biarkan gitu jek :P

Nak balik, nak tido ..... dung-dung-chey !!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...