Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, August 19, 2004

Kenapa Letih

Bersama anak-anak high risk ni selama 4 hari, saya jadi letih dan tidak bermaya. Semua kami sebenarnya. Toyak yang banyak cerita, yang hari-hari mengusik saya pun sudah kurang ceria. Seakan kami semua terasa bahang dan derita mereka.

Selepas 4 hari, kedaan sudah terkawal. Malam tadi, semua sudah tandatagani akujanji. Perjanjian yang mereka akan berusaha untuk mengawal diri dan paling penting, ikut amanah Yang Maha Kuasa, Pencipta mereka.

Masalah mereka pelbagai - lumba haram (kantoi sebab langgar kereta polis), merokok, ponteng sekolah, melawan guru, hidu gam dan berasmara. Diingatkan sekali lagi - mereka semua adalah pelajar lelaki. Yang berasmara itu pasangannya 3 tahun lebih tua, dia berumur 16 tahun. Entah dari manalah agaknya budak-budak ni belajar budaya samseng.

Semasa sessi Luahan Rasa, mereka meletakkan kesalahan pada ibu bapa, guru dan kawan-kawan. Semua tidak betul, kecuali mereka.

Pada sessi seperti ini, kami ceritakan pada mereka. Tentang Abang A yang yatim piatu. Menyara diri sendiri dari sekolah menengah hingga masuk universiti dan sekarang sudah grad. Juga Abang J yang datang dari broken home. Mak dan Ayah bercerai. Mak dan Ayah kawin lagi. Ada mak tiri dan ayah tiri. Dari umur 13 tahun sudah pandai mencari rezeki untuk menyara hidup. Sekarang tahun akhir di universiti. Pandai, sopan-santun dan menjadi kesayangan semua di Kem.

+++++++++++++++++++++++++++

Sibuk. Kena stop dulu

+++++++++++++++++++++++++++

Thanks to tokrimau kerana telah memperkenalkan Kem kepada Maktab Perguruan Ilmu Khas. Jasamu hanya Allah yang membalasnya, Tok .

++++++++++++++++++++++++++++

TZM punya Eco-Challenge 24/8 nih. Siapa yang berkenaan, doakanlah ye! Dia tak reti letih, tak reti penat - bila ada masa akan training kayak. Nasib ada dia untuk grup ni. Tahulah dia macam mana, kan. Dialah Imam, dialah yang bagi kuliyah Suboh hari-hari. Untuk Maghrib, Pak Imam Haris datang. Morning Exercise pun dia. Kesian budak-budak tu. Tak terkejar :)

Eh, entah kenapa .. mamat tu bertambah hensem, bertambah manis lak akhir-akhir ni ! Kan Bamz ? Kan Iha ?
++++++++++++++++++++++++++++

Gambar: Bob sedang menolong peserta-peserta kecil yang sedang buat balancing

Bamz sedang mengajar adik-adik cara memakai BA dengan betul. Kata peserta dari SMK Jasin, BA= Beg Angin. Salah tu dik, BA = Buoyancy Aid.


2 comments:

eN pG said...

akum kak G,apa la kak G nie..smlm saya trun kem aaa..bwk diorang g jungle tracking.Saya ngn adi smlm..sbb mamt TZM kena balik ke KU ada train kayak.Tkut adi lupa jalan.Saya bwk bbdk tu.

Wa..nie ada kes gaduh lak..Nk tau tak..bdk cina tu sure takkn lepaskan si gemuk tuh! mesti repeat balik.Sbb saya tnya si cina tuh..dia tak puah ati lagik.Sbb si Gemuk tu takder reason nak tumbuk dia.

Hardcore kebenda..semua kecik2 kesnyer.Tp boring aaa...pepaham jek aaa..tp kelakarnya bila nightwalk..harharharharhar...

ok aaa kak G...
*pembetulan : Tzm eco-challenge = 28/8
Karnival Kenu Putrajaya = 24/8
Marathon Kayak 12 km = 24/8

saya tak pueh ati..KU berkroni...bdk baru dtg train dia pilih...saya,azli,pakdi,madas tak der pn nk jemput@selection...not fair! tension..jgn bg tau saiful!

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. 1985 toyota camry windshield wiper motor my sexy feet movie links Free new impotence drug Latina style Roger thomas soccer Can you drink on valtrex http://www.merchantservicesaccount.info/Andallstateinsurance.html Care natural product sensitive skin Seminole indian bingo Peeing movie clips Cartoon network sex comics Casino directory gambling online imac dual cpu http://www.acura32tltypesmaintainance.info/96-body-camry-kit-toyota.html sexy legs Pictures dodge vipers Paris hilton thong pics spring 2006 style shoes Mn community college baseball state tournament

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...