Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, August 17, 2004

K72, Johor

Semalam, 72 orang masuk untuk Program Bina Insan. Pelajar 'high risk' dari sebuah daerah. Setiap sekolah dipilih 3 orang wakil. Mulanya kami diberitahu 'hardcore', tapi mereka tidak dipilih.

Kami pun suka juga pada 'high risk' sebab mereka ni baru nak mula nakal. Nakal memanglah nakal.

Semalam semasa upacara 'merampas' dapat lebih 40 kotak rokok, berpuluh-puluh lighters, pisau dan lain-lain benda yang diharamkan di Kem. Macam-macam trick mereka buat. Ada yang sempat sorokkan rokok dalam hutan sebelah Dewan Makan, dalam tandas dan di pohon anggerik hutan depan Dataran Insan. Ada seorang, kreatif sungguh - kosongkan lampu suluh dan penuhkan lampu suluh dengan rokok. Sama kreatif dengan peserta minggu lepas yang masukkan rokok dalam 'tangkai beg'.

Semalam sahaja telah 'banyak lubang'. (pG, ada seorang ni PakLet buat 8 lubang terus !). Paling banyak seorang hero ni, dia terjun ke tasik dan melawan fasi. Maka Adi telah menghadiahkan dia dengan 4 lubang dan PakLet 8 lubang. Apa lubang-lubang tu ? Datang sini, nanti akan tahu :)

+++++++++++++++++++++++++++

Dapur pula. Huh, Pak Haji masak bagaikan untuk 100 orang. Semua licin dan tak cukup lagi. Masaklah lagi Pak Haji.

Pagi tadi untuk sarapan pagi Pak Haji masak 10 kilo kuetiaw, 3 kilo mee dan satu chafin dish besar nasi goreng. Kesian orang tua tu :) Kesian juga tokey dia, kena tambah elaun ! Huhu ..

+++++++++++++++++++++++++++

Aktiviti pagi tadi - dia pecahkan rekod. Bayangkan 'obstacles-run' tanpa bantuan di 'rock climbing', mereka buat bawah 19 mins. Rekod yang sangat baik. Cuba bandingkan dengan SMK Bukit Baru, Kem Kepimpinan yang buat lebih satu jam. Tapi mungkin juga motivasi mereka, jika lebih 20 mins - satu minit, satu lubang. Siapa lah sanggup menerima hasil dari lubang, kan ?

+++++++++++++++++++++++++++

Esok aktiviti khidmat masyarakat. Kali ni kami akan membersihkan rumah ibu tunggal, seorang nenek yang tinggal seorang diri dan surau Chinchin Tengah. Juga membersihkan tanah perkuburan Chinchin Tengah.

+++++++++++++++++++++++++++

Untuk Bird yang sign guestbook saya:
Telefon akak, boleh ?

Atau boleh berhubung degan email : lambaiandanaukem@yahoo.com

+++++++++++++++++++++++++++

3 comments:

LiTtLe^m3 said...

lubang apa plak ni. ermm terasa nak tau la ni. hai yak bila bleh dtg kem ni.

Anonymous said...

Cool guestbook, interesting information... Keep it UP
»

Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...