Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, July 22, 2004

Matahari Tersenyum

Sedari hari Isnin hingga semalam, hujan turun lebat. Langsung tak nampak Gunung Ledang. Pagi Jumaat yang mulia ni, bila sampai dan lihat matahari menerangi tasik, terasa indahnya dunia ! Seakan matahari tersenyum riang, rindu nak menyinari alam lagi :)

Hutan masih basah dihujani malam tadi. Burung ayam-ayam berlari keluar bermain di lopak-lopak air, burung murai beranak kecil 3 ekor yang bersarang di tiang pentas Dataran Insan juga keluar dan berbunyi riang. Suasana jadi seperti biasa. Saya gembira dengar burung-burung berkicauan. Jalan ke jeti belakang, air tasik naik dan sedikit sahaja lagi, jeti akan tenggelam.

Di tengah-tengah tasik nampak Tok Alip dengan perahunya sedang memeriksa jaring. Hujan-hujan begini, ikan banyak tersangkut di jaring. Semalam dia dapat banyak dan dia jual sekampit ikan RM 5.00. Ada bujuk, haruan ketutu, tapah (kecil), merah mata dan patung.

Jaring Din yang dipasang dekat tempat air tasik mengalir ke sungai lagi banyak ikan tersangkut. Semalam Din dapat 17 kilo. Puas satu kampung makan, beli dari Din.

Jepun memancing juga semalam, dan dapat ikan bujuk yang besar.

+++++++++++++++++++++

Pagi ni saya mencuci cadar-cadar chalet. Jepun dah sudah repair jeti depan rumah kayak. Raup baru hari ni bekerja, bercuti 2 hari sebab demam.

Minggu ni Jepun dan Raup diberi cuti 2 hari. Sebab penat sangat pada hujung minggu lepas. Ahad lepas, habis kerja pukul 10.30 malam. Tak per la, Kolej Dato Onn punya pasal.

++++++++++++++++++++++

Hujan-hujan pun, tidaklah kami duduk diam sahaja. Dalam hujan, berwindbreaker dan baju hujan kami selesai memindahkan semua khemah ke setor belakang Anjung Kelana. Kini setor tersebut jadi tempat menyimpan barang-barang 'camping'. Setor sebelah pejabat jadi tempat simpan mesin rumput, blower nak pam boya dan segala benda yang sewaktu dengannya. Misteri almari hilang di pondok Fasi tu pG, bukanlah hilang tapi dah diekspot ke Setor Anjung.

+++++++++++++++++++++++

Akademi Fantasia. Minggu ni bolehlah tengok. Minggu lepas saya, Iha dan Bamz beria-ia nak mencuri tengok, tapi tak berpeluang. Budak-budak lelaki Kem tak suka tengok dan gelakkan kami sebab pada mereka tengok benda bodoh-bodoh. Sukahati kita oranglah !. Kami bertiga satu kepala dan mahu 5 orang ni ke Final : Zahid, Linda, Bob, Farah dan Adam. Adam ganti Zarina. Kalau dulu nak Zarina. Tapi dia dah terkeluar.

Eh, apa ? Kenapa bukan Kaer ? Oh, mamat tu nyanyi tak best. Mendatar jer. Semua lagu buat style RnB. Dan paling penting, dia baik. Muka dia, muka budak baik teramats. Kita tak sker mamats yang baik, kan Bamz? kan Iha ? Hehe.

Jangan marah ye peminat Kaer :) Gi Adundi Kaer bebanyak :)

++++++++++++++++++++++

Hujung minggu ni hari konvokesyen Bamz dan Lenny. Bamz tak nak pergi, dia boikot konvo dia. Tak dapatlah kami nak menyibuk sama kat MITC tu. Tapi ini ada pesanan untuk kawan baik Bamz, Mr. Terry B : JANGAN LUPA BELI BUNGA DAN COKELAT !!!

2 comments:

Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it 118866 cheap phone calls Mova patents http://www.onlinerussianroulette.info/patent_validity_period_17_years.html Aztek incorporate

Anonymous said...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...