Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Saturday, July 03, 2004

Kolej Dato' Onn, UKM

Jumaat

Selamat Datang Warga Dato' Onn ke Kem Lambaian Danau !

Kali ni merupakan kali ketiga siswa-siswi Kolej datang berkhemah di KLD. Sudah jadi acara tahunan Kolej.

Mereka sampai pukul 6 petang (tahun lepas mereka sampai pukul 3 pagi!)
Sampai-sampai, pasang khemah dan hujan turun lebat ! Siap dengan ributnya sekali. Penuh jugak air di tapak 'war game' :)

Malam selepas solat Maghrib dan jama' Isya' kami dinner. Pak Haji masak kurma' ayam, tumis kacang panjang bercili, ikan masin dan sambal belacan. Lepas tu 'ice breaking'. Mereka dibahagikan kepada 10 kumpulan. Selesaikan masalah, nyanyi-nyanyi dan ramah-mesra. Ravin dan Faz ditugaskan sebagai Penghulu dan Penghuluwati Program.

Malam ni sepatutnya ada 'night walk' tapi terpaksa dibatalkan sebab hujan lebat lagi. Tidur sahajalah. Supper dulu sebelum tidur :)


Sabtu
Hari ini ada banyak aktiviti yang dijalankan. Triathlon - berkayak, cross-country dan berbasikal. Sebelum pertandingan bermula kena menyelesaikan banyak masalah, main dam ular, habiskan jigsaw puzzles dan lain-lain. Huh, ramai yang nak menangis ! Begitulah, jika bekerja dibawah tekanan. Mereka juga perlu bawa amanah bila membuat tugasan masing-masing. Habislah telur pecah, biskut hancur dibuatnya.

Minum pagi. Pak Haji buat bubur kacang hijau.

Obstacles-Run. Acara paling penat ! Hehe..

'Water Confidence' - aktiviti yang semua orang suka. Kalau boleh nak terus duduk dalam air tu :)

Pukul 1 tengahari baru siap semua aktiviti.

Makan. Pak Haji masak Gulai Nangka dengan Daging Lemak Cili Padi, Saugase Goreng Bercili, ulam-ulam, sambal belacan dan ikan masin. Semua orang makan 'tak ingat'. Nasiblah Jepun masak nasi extra. Licin habis semua ! Tapi memang sedap pun masakan Pak Haji tengahari tu.

Sudah solat Zohor dan Jama' Asar, bermula 'Rakit Race'. Macam-macam jenis rakit ada. Ada tu dibagi float 6 biji, guna 4 biji, kan dah capsize. Jenuh PakMan dengan Cica keliling tasik pergi hantar bantuan. Bantuan berupakan tali untuk mengukuhkan rakit. Bayangkan nak mengikat rakit dalam air, tak ke siksa ! Tapi semua orang seronok :)

Penat-penat, terus makan lagi ! Pak Haji bagi makan cucur udang berkuah cili. Sedap tuh !

Selesai bersolat Maghrib dan jama' Isya' makan dan makan lagi :) Pak Haji masak sup ayam dengan macaroni, tumis kobis dengan telur bercili, sambal belacan dan ikan masin. Huh, licin lagi ! Heheh.

Lapuran setakat ni sahaja. Nanti akan disambung. Yours truthly perlu balik rumah untuk Afundi Linda :)

1 comment:

Anonymous said...

Excellent, love it! » » »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...