Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, July 06, 2004

Khamis yang tenang

Entry semalam dah hilang. Entah manalah agaknya blogger hantarkan ?

Pagi ni saya sampai ke pejabat 8.30 pagi. Lambat :)

Selepas hantar anak-anak ke sekolah, saya ke Pasar Tangkak. Hantar senarai barang makanan untuk 3 hari nanti.

Mula-mula ke Apek Sayur. Apek Sayur ni supplier terbesar di kawasan Selatan. Dia ada beratus-ratus ekar ladang sayur dibawah kawalannya. Beli dari dia agak murah sebab saya dapat harga borong. Kalau sayur untuk 150 makan - 3 hari, kurang dari RM 150.00

Lepas tu ke Din Mee, supplier mee, kuetiaw, tahu, taugeh dan benda-benda yang sewaktu dengannya. Pun dapat beli mee murah. Sekilo RM 1.00 sahaja.

Siap dengan Din, jumpa Wak Tempe - order tempe untuk esok. Hari ni Wak demam, dia suruh beli tempe hari ni, takut esok dia MC. Apa-apalah Wak. Banyak juga masa buang kat tempat Wak sebab banyak hal dia nak sembang.

Masuk dalam pasar dan beli ikan dan sayur-sayur untuk rumah. Beli dari Pak Haji Nombor Dua. Saya memang dapat banyak diskaun kalau beli di sini. Dah biasa dan kalau order untuk Kem, order banyak-banyak.

Semua dah siap.

Singgah pula Ke Kedai Zali Ayam untuk order ayam. Encik Zali ni, bekas akauntan. Junior saya setahun semasa sekolah menengah. Bosan hidup di bandar, bosan dengan kerjaya - dia berhenti kerja dan jual ayam. Pagi jual ayam hingga pukul 10 pagi. Petang lepas Asar, turun ke kebun mangga. Dia ada kebun mangga berekar-ekar luasnya. Dia beritahu hidupnya lebih teratur dan lebih bahagia sekarang ! Anak-anak pun seronok. Senang sekolah, senang mengaji.

Terus ke Kem.

Hari ni suasana di Kem aman dan nyaman. Sunyi, cuma terdengar kicauan burung-burung dan bunyi penyapu Raup dan Jepun.

Angin bertiup perlahan, dari meja saya ni nampak bendera berkibar lembut. Terdengar juga bunyi 'wind chime' saya ditiup angin. Damai.

Esok akan masuk 150 orang peserta. Perlu kerja macam minggu-minggu yang lepas :)

Ooopppsssss lupa ! Skin baru ni saya panggil 'my pumpkin skin'. Macam warna labu kesukaan Pak Haji :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...