Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, September 09, 2004

Royal Wedding

Tengah tengok wedding Putera Mahkota Brunei dengan Dayang Sarah.
;Posted by Hello


Tengok dengan Abang sambil dia bernostalgia. Dia dah pernah masuk istana Darul Imam tu dan Balai Indera Buana tu. Hehe .. bukan sebagai tetamu tapi 'kuli'.

Masa sekolah dulu, kami miskin sangat (sekarang pun miskin jugak) dan dia kerja partime sebagai waiter. Semasa ulangtahun kemerdekaan Brunei, dia dengan classmates kami yang lelaki ke Brunei, jadi waiter. Mereka bekerja seminggu di Brunei.

Sekarang ni sambil tengok TV sambil dia cerita pasal chandelier lah, kerusi salut emas lah, tandas salut emas la .. Punya besarlah istana tu, dari dapur nak ke banquet hall bawa makanan, makanan di bawa dengan bain marie bergerak supaya makanan sentiasa panas.

+++++++++++++++++++++++

Kem jadi Akademi Tarian

Huh ?

Iyer, sedari semalam peserta-peserta belajar tentang kebudayaan. Mereka dipecah-pecahkan kepada beberapa kumpulan. Ada yang belajar tarian India, tarian Naga, belajar kompang, tarian buluh, joget Melayu dan kuda kepang.

Program ni bagus. Pelajar-pelajar Cina dan India dah pandai main kompang. Mereka juga dah pandai berjoget Melayu. Pelajar Melayu main tarian Naga dan menari tarian India.

Punyalah bising dalam hutan ini. Dengan gendang tarian naga dan kompang. Dengan bunyi muzik dari cd. Kesian kawan-kawan kami. Selalunya sunyi, aman dan tenang. Semalam Alex, Maya dan Baby keluar kat depan Dataran Gemilang. Sebelah Dataran Gemilang, orang berlatih tarian naga. Bising sangat agaknya, tu la keluar tengok.

Dah 4 hari tidak dengar bunyi ayam hutan. Kalau tiada grup, mereka keluar cari makan di belakang dapur. Entah manalah mereka mencari makan.

Kat belakang tasik, dekat Safari 2 ada sekeluarga memerang 5 ekor. Kalau hari-hari yang tiada orang, mereka bermain-main di tempat lake crossing. Selalu juga kalau kami berdua jalan-jalan belakang jumpa mereka.

Hari ni PPD Muar akan check-out. Ni menunggu untuk Majlis Penutup. Lepas tu kemas-kemas semuanya dan pulang.

Esok bolehlah rehat sedikit.

Isnin kena siapkan semua lapuran-lapuran dan akaun. Banyak kerja saya yang dah tertangguh ni.

Sambung tengok orang kahwin ah :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...