Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, September 22, 2004

Kem Lambaian Danau (KLD)

Dan bagaimana kalau tiba-tiba hati rasa rindu?



Rindu pada suatu tempat, pada teman-teman, pada keluarga? Maka itulah yang aku rasa. Rindu. Rindu pada kem, pada Pak Let, pada Kak G, pada Pak Aji, pada Toyak, pada Muafa, pada Jepun, pada Khalid, pada Ruddy, pada semua-semua.

Kem Lambaian Danau yang tak pernah aku lupa. Yang aku tidak pernah lupa: bahawa jika naik bas Tangkak, berhentilah di simpang. Jika naik kereta, jangan bila dilencong ke tangki air, tapi selekoh ke bahagian sekolah. Ingat Balai Polis Chinchin.

Aku tak pernah lupa itu. Tak pernah. Kerna kem adalah tempat aku kembalikan kenangan silam. Kenangan bersih, suci dan gembira. Kerna kem adalah tempat aku riang-riang sahaja. Kem yang jauh daripada hiruk-pikuk kota. Jauh daripada manusia mulut durjana.



Cuma, cuma aku disibukkan. Disibukkan di sini, lalu tak punya tempat di situ. Kerna tiap-tiap pagi mahu jumpa tabib, dua hari sekali mulut mahu merah, kerna 'makanan kesihatan' bertukar-tukar jenisnya. Hanya kerna itu. Jadi, aku di sini bukan di situ.

Tapi akhir-akhir ini aku jadi rindu. Amat rindu. Tak tertahan-tahan lagi hinggakan aku rasa pedih. Rasa sakit bila teringat-ingat. Dan bilamana ada luangnya, nyata jodohnya tiada. Cuma tiada. Lain kali. Masa depan. Entah bila-bila.


Lalu aku khabarkan di sini, rasa rindu pada alam. Pada keluarga aku yang penyayang. Pada teman yang tak putus-putus bagi semangat untuk terus juang.

Sesungguhnya aku tidak pernah lupa kalian, dan perjuangan ini sangatlah panjang.



Salam untuk semua. Sudah disampaikan salam itu secara simboliknya, namun saya mahun sampaikan ia terus kepada semua sekali lagi. Salam sejahtera, bahagia dan kebaikan buat yang saya sayang. Kerna esok lusa adalah janji yang tidak pasti, maka saya ungkapkan tanpa tertangguh-tangguh lagi.


Maafkan saya Kak G, kalau datang tak berjemput. Pergi tak disuruh. Adikmu seorang ini memang sumbang langkahnya.



:) Malam Sabtu,
semua pakat-pakat jadi hantu.
Tak aku pergi dari situ,
Kalau tidak dengan r.i.n.d.u


Senyum seindah suria,
Yang membawa cahaya,
Senyumlah dari hati,
Duniamu berseri.


jUMPA lagi!

4 comments:

bob said...

kenape nih ....selalu saje merindu...rindu sane, rindu sini. kan abang ade...rindu kat die aje le

budak tembam said...

akum cill.

aku harap ko sihat laa seadanya. kemana saja laa kau nih . blog tutup, hp takder. camne laa nk contact. bukan lupa atau tak ingt. sering juga tertanya tanya apa laa khabarnya kau yg jauh disana. tapi, pape pon aku harap kau bahagia disamping dia dan kau sihat seadanya. :) kami memang tak pernah lupa ko. sesenang tepon ler kami² kat sini. :)

eN pG said...

chill...pe khabar..even aku tak pernah jumpa ko..tp aku tau ko siapa..hehe..klu ko rindu..datang2 la ke kem..kankankan semua..kuatkan semangat ko!...kld's boleh!boleh!

Ahmad said...

Senyum seindah suria...

Nak dengar lagu itu? sila ke blog saya :)
http://kaset79.blogspot.com

nak download?
sila ke http://dhuat.multiply.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...