Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, June 21, 2004

University Peer Group, MMU Melaka

Program 2 hari sahaja, Sabtu dan Ahad.

UPG sampai awal, pukul 9 pagi. Minum pagi dulu sebelum memulakan aktiviti. Pasang khemah.

Fasi minggu ni tak ramai sebab peserta pun tak ramai. Mereka dibahagikan kepada 4 kumpulan. Bob Iqram, Bob Azrin, Toyak dan Muafa. Tapi akhirnya jadi ramai bila Agus, Zack dan Asri datang.

Aktiviti pertama ialah obstacles-run. Masa tak bagus sangat :) Ape la korangs, 4 orang 26 minit ! Macam budak sekolah rendah jer !

Bersihkan diri dan makan tengahari.

Lepas solat Zohor, bina rakit. Petang ni, selepas solat Asar akan bermula Rakit Race. Peserta 4 kupulan, fasi MMU satu kumpulan dan fasi KLD satu kumpulan. Semuanya 6 rakit.

Siap rakit, minum petang dan berjemaah ramai-ramai di surau.

Rakit Race bermula. Sudah pasti perlawanan sengit antara fasi KLD dan fasi MMU. Fasi MMU ramainya adalah 'budak-budak outrec'. Sudah banyak pengalaman berakit di Sungai Nenggiri.

Sebelum boleh beraktiviti di air tentunya acara wajib, 'water confidence'. Sekejap sahaja sudah pandai mengapungkan diri.

Race bermula. Semua akan berakit serentak kecuali rakit fasi KLD. Rakit fasi KLD akan turun lambat 5 minit dari rakit lain.

Rakit akan berpusing ikut bendera kuning, bendera merah belakang ke bendera merah depan dan ke jeti belakang sebanyak 2 pusingan. Satu pusingan 4 orang pengemudi.

Pusingan pertama rakit KLD dikemudikan oleh Jepun, Bob Iqram, Bob Azrin dan Sulaiman. Pusingan kedua pula Toyak, Muafa, Eddy dan Zack.

Paling handal berakit tentulah Jepun. Jepun pandai menolak dengan buluh. Pusingan kedua, Toyak jatuh dari rakit. Bertukar pengemudi buluh. Zack pula menolak dan Toyak mendayung.

Keputusan akhir rakit KLD menang. Rakit fasi MMU walaupun telah pecah satu boya, mendapat tempat kedua. 2 pasukan tidak dapat habiskan pertandingan sebab rakit dah pecah.

Habis berakit semua mandi-manda di tasik.

Malam Presiden UPG baru, Sulaiman dan Vice President Eddy ambilalih mengendalikan program.

Saya pulang ke rumah tengok Akademi Fantasia dan fasi-fasi lain layan bola.

Pukul 12 malam kami buat acara 'night walk'. Bila Zack ada terjadilah peristiwa yang biasa terjadi bila dia ada :)

Pukul 2 pagi lights out. Tetapi fasi MMU tidak tidur lagi. Mengawal Kem sehingga pagi. Fasi kami yang tidak tidur malam ni, Muafa. Juga mengawal Kem.

+++++++++++++++++++++++++++++++

Ahad

Saya bangun pukul 6 pagi. Hujan lebat, kena drive untuk ke dapur. Jepun dah bangun dan sudah siapkan bahan-bahan untuk masak meehoon goreng dan nasi goreng.

Hujan, senam pagi dibatalkan. Sarapan dan lepas sarapan 'war game'. Air di tapak perang kurang, jadinya ber'war game' dalam lumpur.

Hebat, peserta UPG ! Bila balik ke Kem seluruh badan penuh lumpur ! Tapi seronok :)

Bersihkan badan (baca: mandi tasik lagi) dan buka khemah. Bersiap-siap untuk pulang.

Lunch dan majlis penutup.

Mereka pulang pada pukul 3 petang.

Group UPG adalah antara kumpulan yang selalu ke Kem. Dari zaman Tajul, Cik We, ke zaman Fathi, Jimon, Leman semuanya memang buat program di sini.

Seronok sungguh weekend ni.

3 years ago, dengan program induksi beginilah kami mula berkenalan dengan Zack dan Lenny. Tidak mungkin dapat lupa kumpulan peserta 8 orang datang bercamping dengan fasi 10 orang menunggu :) Oh, lupa Raffique dari kumpulan ni juga ada datang. 3 tahun lepas, kaki Raffique sakit semasa program. Kesian dia, terincut-incut buat aktiviti.

Untuk fasi-fasi MMU yang telah lama kami kenal : Tajul, Cik We, Firdaus, Leman, Eddy, Naufal, Siti dan semua (sorry kalau ada lupa type) thanks atas sokongan yang anda berikan pada KLD.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ida dan Fadhli selamat sampai. Ahad mereka datang ke Kem. Seronok kami sekeluarga dengan souvenir dari Eropah.

Thanks ! I really love that gold and diamond set :)

Abang Let happy sesangat dengan swiss army knife tuh. Huh.. tak faham lelaki ! Giler apa beli pisau sampai 300 ringgit. Cam pisau blade lak tu.

++++++++++++++++++++++++++++++++++

2 comments:

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on! » »

Tajularif Ibrahim said...

Salam Kak G,

Saja melawat blog nih yg dah lama sgt tak tgk.Terbaca entry nih...hehehe..tak sangka Kak G igt saya.teringin sangat nak ke lambaian danau lagi.Saya skang dah keja di Jb, jd cikgu.Tengok la bebila kalo saya lalu kat situ saya singgah.Tp takot Kak G takder lak.Anyway, kemsalam kat Pak Let n semua fasi2x yg lain.Semoga KLD terus meriah...

Tajul
ex-MMU...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...