Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, June 29, 2004

Panas tetapi Berangin

Panas Berangin

Hari ni cuaca di Kem panas, tetapi tetap berangin macam biasa.

Kami sekeluarga tidur di Kem semalam. Sudah lebih seminggu Kem tiada orang. Sunyi sahaja. Ajak anak-anak buat bising di Kem. Pagi tadi bangun pukul 5.45 ketika azan Suboh terdengar sayup-sayup dari Masjid Chinchin.

Pukul 7.00 bergerak dari Kem. Di simpang depan, nampak Gunung Ledang. Dah berapa hari tak nampak jelas, hari ni tersergam indah dia ! Senang hati bila nampak gunung saya, tasik saya, hutan saya ...

++++++++++++++++++

Usai hantar anak-anak ke sekolah, kami pergi sarapan di Kedai Abang Bidin. Hari ni makan donut sekeping dan minum teh. Abang makan meehoon berkuah kicap cili api dan kari kaki ayam. Tak senonohkah, taste dia ? Minum kopi O.

Sampai office, Mamat Bengkel Besi dah sampai. Bayar duit besi dia. Dulu ada beli bangku besi, masih belum habis bayar. Bayar ansur-ansur. Member, biasa le ! Juga minta Mamat ambil beberapa bangku yang tercabut untuk dibaiki.

Kolej Dato' Onn telefon dan minta hantarkan tentative program. Mereka masuk hujung minggu ni seramai 200 orang. Kolej Tun Hussein Onn pula telefon dan minta sebutharga untuk program SRM. Dua-dua dah buat. Siap.

++++++++++++++++++++

Hari ini Raup (e-ketupat) mula bekerja di Kem. Oleh kerana dia ada kuliah sebelah petang, Raup mula kerja dari pukul 7 pagi hingga 1 petang.

Semoga Raup rajin dan sabar bekerja di Kem.

Untuk semua, jika kita rajin dan berusaha, InsyaAllah majikan akan suka. Kadang-kadang saya terdengar juga ada suara-suara yang kata, Kak G dan PakLet sayang Ruddy, sayang Iha ... bla, bla .. bla .. Kalau rajin, kalau tidak menyakitkan hati sapalah tak sayang, kan ? Bukan kami sahaja, di mana juga bila sampai alam bekerja nanti, tidak pandai bawa diri akan juga tidak disukai orang.

+++++++++++++++++++++

Salam Selasa untuk semua :)

Semoga anda sihat sejahtera dan berbahagia hari ini !

++++++++++++++++++++++

Oppsss lupa ... Layan List ada lah, tidak dibuang. Dia duduk bawah entry ni :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...