Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, June 16, 2004

Saya rindu

Mood hari ni tak best sungguh. Sejak semalam pun. Puncanya satu - rindu pada Ayah. Dah 2 hari dah di ERA bercakap pasal Hari Bapa. Pasal Bapa ialah Hero anda, macam mana anda meraikan Hari Bapa dan lain-lain.

Pagi-pagi pulak tu. Halim main-mainkan pemanggil pulak tu.

Last Sunday Hari Bapa. Bagi orang yang ada Ayah bolehlah celebrate, tapi yang sudah tiada ?

Ishhh .. sungguh-sungguh saya rindukan Ayah. Dan saya juga tahu Ida di Dubai juga mesti sedang rindukan Ayah. Kalau saya rapat dengan Ayah, Ida manja dengan Ayah. Manja tahap terlampau ! Yang tak terkenangkan Ayah mestilah Mamat sorang tu. Mak yang ada depan mata pun dia teringat kadang-kadang sahaja, inikan pula Ayah yang dah tak ada.

Kenapa ye, selepas 13 tahun Ayah pergi saya masih tak terlupakan dia walaupun sehari. Gembira ke, duka ke setiap peristiwa mesti dikaitkan dengan dia.

Kalau Ayah ada mesti dia suka dapat seorang cucu perempuan
Kalau Ayah ada tahulah dia .. sesuka hati jer buat saya ...


Paling terkenang tentulah bila orang kecikkan hati. Bukan tiada suami untuk memujuk, tapi kalau orang tu orang paling rapat dengan suami, tentulah dia tidak dapat nak menyebelah sesiapa. Dua-dua paling disayangi dan saya pun tak mahulah suami tidak mencium bau syurga.

Kesitu pulak perginya !

Saya teringat semasa majlis pernikahan. Ayah sendiri yang menikahkan kami. Sebelum nikah, dia temuduga dulu bakal menantunya. Sebenarnya dia kurang suka pada pilihan saya. Tidak mahu saya berkahwin awal pun. Mahu saya belajar lagi. Macam-macam soalan. Dan akhir sekali dia beritahu suami, dia menyerahkan tanggungjawab dia kepada suami. Dia nak suami menjaga saya lebih baik dari dia menjaga saya. Jika sudah tidak mahu lagi kembalikan saya semula sebagimana dia serahkan saya pada suami. Hanya saya seorang.

Well, Ayah .. dia okay. Dia juga jaga Mak dan adik-adik.

Dengan wasiat Ayah itu kami sentiasa bersama Mak. Lepas Ayah meninggal dunia kami tinggalkan rumah kami dan pindah balik kampung untuk bersama Mak. Mak tiada siapa. Mak saya anak yatim. Tak pernah pun kenal ibunya. Cuma berIbu tiri. Faham sahajalah, ibu tiri zaman dulu.

Nantilah sambung lagi. Bukan gerimis lagi ni, sudah hujan lebat !
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...