Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, June 14, 2004

Kali Pertama


Tidak pernah seumur hidup, tengok orang main sepaktakraw.

Tak minat, tak faham dan tak pernah terlintas langsung nak tengok. Lagipun bukan ada orang hensem yang main takraw, kots ? Lainlah bolasepak, ramai orang hensem - berbaloi tengok :)

Setiap perkara ada pertama kalinya. Semalam, saya dan 2 anak dara, Iha dan dak-tembams ikut GangLasak semuanya tengok takraw. Ramai pergi - Zack drive kete saya bawa Azim dan Ashraf. Rudy dengan kete dia bawa Toyak. Yang perempuan, Iha, dak-tembams dan saya ikut PakLet. Kesian Jepun tak boleh pergi sebab Mak dia demam. Dia kena masak :)

Kem hantar satu team - Muafa, Bob dan Wan. Dia orang nak bagi nama Team Kodok Ngorok, tapi saya tak setuju. Saya nak namakan Team Toman Tebat. Nantilah bila ada ramai-ramai boleh sambung bergaduh, nak pilih nama apa. Buat masa sekarang panggil sahaja Team Kem Lambaian Danau.

Semasa kami sampai di Pusat Rakan Muda DUN Merlimau, team kami sedang berjuang untuk ke quarterfinal. Kami menang :)

Main takraw ni pointnya 21. Main 2 game dan kalau seri ke rubber set pulak. Cara kira cam main badminton. Pemainnya tiga orang. Tekong duduk tengah dan tukang serve. Serve sekali jer, bukan tiga kali ye. Tak de first server, 2nd server, 3rd server ke. Mula-mula ingat camtu. sekali main leh la dpt banyak point.

Seorang feeder, kerjanya tukang baling bola pada tekong dan seorang killer, tukang 'matikan' bola.

Court untuk takraw sama besar dengan court badminton. Tinggi net adalah sejengkal dari ketinggian Zack. Harap-harap betul info ni. Yang part tinggi net tu memang confirm betul.

Kami bertiga perempuan ambil kelas teori takraw semalam. Kelas diajar oleh Cikgu Agus, Cikgu Zack dan Cikgu Azim.

Sangat bersemangat kami bertiga bersorak. Bob gelar kami pompom girls :)

Masa quarterfinal, team kami lawan team Lembah Kesang B yang berjersey hijau. Huh, ada seorang mamat ni jeling mauts kat kitorang. Kalau lah menampar orang tak salah surelah semua kena tampar ngan dia. Mana tak semua menjerit-jerit beri sokongan. Toyak dengan Ruddy tukang 'saiko'. Jahat sungguh ! Tapi kami menang lagi. Jangan marah, abang baju hijau :)

Lepas quarterfinal tentulah melangkah ke semifinal. Lawan Lembah Kesang A pula. wah, dia orang main tipu. ref tak adil. semua penonton dengki kat kita orang. cuaca panas. bob haus. main bomoh, jampi net. Err .. kami tak menang. Tapi team kami main best. Korang tak tengok Muafa nyer handstand .. power gitu ! Muafa dengan Bob tendang sampai terbang-terbang ! Hebat ! Tapi ada sekali tu, Muafa jatuh dan cramp. Nasib baik Manager reti urut. PakLet urut dan Muafa okay semula.

Keputusan akhir kami dapat tempat ketiga dan berjaya mewakili DUN Merlimau ke peringkat negeri.

Hmm, seronok :) Percubaan pertama pun. Baru sahaja buat team ni. 3 hari jer sempat berlatih. InsyaAllah lain kali boleh bagi persembahan lebih baik. Tukang sorak, jangan risau. Memang hebat !

Tak sangka pun mereka boleh pergi sejauh ni. Dan semua ini adalah usaha Fasi-fasi sendiri untuk menaikkan nama Kem. Thanks so much guys ! Dalam ada yang menghiris hati ada juga yang sayangkan Kem dan kami macam kami sayangkan mereka. Juta-juta love kat korang :)

Lain kali kita pergi lagi eh Iha .. eh bamz !

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Terima kasih Kak Zaharah.

Kak Zaharah dari Telekom Alor Gajah telah bersusah payah menolong saya untuk mendapatkan line telefon tetap yang lebih murah sewanya dari line sekarang. Terima kasih banyak, Kak :)

Beliau adalah Ibu kepada Zaid yang telah bersama-sama kita menjayakan Projek Basah di KLD tempohari. Tahniah ye Zaid berjaya melanjutkan pelajaran ke Poli Melaka.

++++++++++++++++++++++++++++++++

Hari ni juga anak-anak saudara telah mendaftar ke Universiti.

Faris Syafiq Dr. Razak yang berjaya ke UIA dan Ajmal Affif Jamal ke UiTM, Shah Alam.

+++++++++++++++++++++++++++++++

Thanks again, bamz .. tolong akak update ! Nanti kita pi makan ice cream ngan jelly kat Tai Chong. Iha dah mengidam tu :)

+++++++++++++++++++++++++++++++

3 comments:

ro said...

hehehe
team takraw kalah tak per,
yang penting team sorak tetap menang!

spyz said...

jadi penyokong takraw memang best.
best sbb dekat dgn court..
jerit kuat2 semua org boleh dengar..
kalo kat padang org tak dengar sangat..
teringat zaman belajar dulu..
memang jadi penyokong kuat sbb sendiri kaki bangku..
hahahha..

nama team kem lambaian danau pun ok apa..
secara tak langsung promote nama kem..

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. free nude asian girl pictures pictures of door switches for dryers School backpacks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...