Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, December 31, 2003

Tetamu-tetamu

Yongiza & Sal
Weekend lepas menerima tetamu dari KL - Yongiza, pembaca DARI HUTAN INI. Nasib Yong, datang semasa GangLasak yang jahat-jahat sedang on duty. (Kat sini, kalau sedang bekerja kami pakai uniform yang bertulis 'ON DUTY'). Kesian Yong, dicempak ke dalam air oleh Kucai. Juga teruk diusik Fendie. Yong datang dengan sahabatnya Sal, orang Bukit Pasir, Muar. Dari hari Sabtu hingga Ahad, Yong bersama kami. Berkenalan melalui YM, sembang-sembang terus berkawan :) Terima Kasih Yong dan Sal kerana sudi berkunjung. Dan kalau sudi, datanglah lagi.

Geng Jurnal
Bila Wkdin beritahu nak datang ke Kem bersama dengan Mal, saya dah excited dah. Sebab dah kenal Wkdin dan Mal antara pembaca awal blog saya. Pada masa-masa saya ingat hanya saya dan adik-adik fasi saje yang membaca dan meninggal msg di chatterbox, sesekali ada msg dari Mal. Wah, dia baca juga blog saya :)

Bertambah excited bila tahu ada juga beberapa penulis jurnal yang akan datang bersama Mal. Tak sabar menunggu :) Yang datang :
ep
Wak Din, Noor (wife), Aidi dan Nadira
Ungku, Amir, Arif, Anis dan Azib (Azib best campers semalam !)
HanyaSayang
Mal
Salina
MushroomCute( staff akak kata anak dara lawa ni :) )

Saya berbincang dengan Ida dan Toyak apa yang nak dihidang untuk makan tengahari. Toyak kata ikan dari tasik la. Jadi menunya : ikan tilapia bakar dari tasik kami, ayam bakar kicap madu dan kerang bakar. Nasi lemak, sambal ikan bilis dan kicap power Jepun bersama salad, kacang botor, tomato dan timun. Kenapa bakar-bakar ? Mereka sayangkan saya, sebab saya tidak boleh lagi makan benda berminyak. Pukul 8 pagi Ida & Toyak dah sampai menyiapkan hidangan. Alhamdulillah orang-orang bandar ni boleh makan masakan kampung. Kecuali mushroom dan ep, tak makan ikan tilapia. Rugi ! Ikan yang dibela tidak berbau hanyir sebab dibela dalam fresh water. Sedapkan Ungku :)

Lepas makan, solat dan aktiviti bermula. Owh, kami takkan nak benarkan orang datang gitu saja kan ? Kenalah dicempak masuk tasik. Heheh. Ada orang cakap datang nak ambik-ambik gambar je. Macam la akak nak benarkan camtu jer :) Ada juga orang yang berpegang erat pada camera-camera mahal sebab takut kena cempak. Akhirnya dia tidur dalam bot :)

Water Confidence
Sebelum berkayak kena buat water confidence. Dan sebelum water confidence kena buat streching dulu. Azib dengan taatnya mengikut apa yang Kem Komadan buat :) Dah ok semua, upacara terjun dalam air. Fasi-fasi : Jepun, Khalid dan Toyak bertugas menjaga anak-anak kecil. Mushroom paling best sebab dia dah biasa dengan water sports. Yang lain pun ok gak, kan ? Heheh. Dalam 15 minit semua dah confident. Anak-anak juga kecuali Aidi takut sikit tapi akhirnya dapat juga mengapung diri. Bila dah boleh mengapung dah boleh lah berkayak.

Mal bawak Amir, HS dengan Ungku, Mushroom bawak Anis, Wkdin bawak Aidi. Toyak bawak Azib, Jepun berdua dengan Salina, Khalid bawak Arif dan suami saya naik kayak single. Saya, Noor, Nadira dan ep lepak di pelantar opis, sembang-sembang :) Yang berkayak, pergi ke safari 2 - route paling senang.

Lepak dan sembang-sembang dengan ep, nampak burung layang-layang keluar. Saya beritahu ep, kalau burung layang-layang dah mula keluar, maknanya hujan nak turun. Noor dan Nadira masuk opis sebab Noor nak tidurkan Nadira. Saya pun masuk juga sebab ambilkan sleeping bag untuk Nadira. Keluar semua ke pelantar tengok ep dah hilang. Saya beritahu Noor, ep hilang. "Jalan-jalan kat belakang kot", kata Noor. "Iye kot". Saya ke pelantar semula nak jenguk gang yang berkayak. Aik, nampak ep tidur dalam Bayu Tasik (bot). Amboi ! Pastu Cica datang dan bawak ep gi Lake Cruise.

Hujan turun dan mereka kembali ke 'dock kayak'. Pastu tengok mereka turun dari kayak. Macam-macam style. Heheh. Semua mandi sebab dah kesejukan. Siap semua kami ke Kedai Sarjen untuk minum petang. Makan goreng pisang, goreng keledek dan minum-minum. Warung kampung, cara kampung lah. Murah tapi tak de service dahsyat-dahsyat :) Siap semua, kami ambil gambar ramai-ramai depan signboard depan. Lepas gi jalan-jalan kat belakang Kem.

Semalam ada rainbow. Semua mula posing dengan berbackgroundkan tasik, Gunung Ledang dan rainbow. Cantik kan ?

Rasa tak nak berpisah. Seperti kata Ungku, seperti ada chemistry antara kami. Bukan setakat bergurau senda jer, sempat juga berbincang secara intelek. Kan Wkdin dan ep ? Kami di sini - akak, Paklet, Jepun, Ida, Toyak, Khalid dan Cica pun seronok sangat menerima kedatangan tetamu istimewa kami ni. Nak la jemput datang lagi ke sini :)

++ Saya terperanjat tengok ep. Heheh. I was expecting someone younger :) Peh, ada doctorate, bebs ! Tapi dia best sangat dan sporting. Pandai bergaul dan kuat kutuk jugak :) Dia panjat 'tangga dalam hutan' semalam. Siap buat aksi Alex lagi ! Thanks ep, bagi saya pen holder. Dah pakai dah pun ni.

++Ungku, kami geramkan Azib. Pandai sungguh. Siap sett-sett lagi. Lepas water confidence bila diarahkan ke Setor Kayak, Azib orang pertama sekali jalan ikut Kem Komandan. Toyak kata dia siap tido dalam kayak. Thanks ye Ungku bawakkan kek lapis yang sedap tu. Sedap ? Akak tahulah sebab Akak curik makan sikit :)

++Wkdin, terima kasih, terima kasih banyak-banyak sebab bawak kawan-kawan kat sini. Kesian Nadira, teruk kena cium ngan akak. Nadira dah kamceng dengan akak dah. Boleh bawak dia jalan-jalan, pimpin tangan dia dah. Dak-tembams, jgn la jeles ye :) . Dan SELAMAT HARI JADI WKDIN. Sayang lambat tahu, kalau tak, boleh gak beli kek semalam :)

++Salina, kaki dah ok ? Kesian Salina, jari kakinya cramp masa 'water confidence'. Jepun kem salam kat Salina.

++HanyaSayang. Asyik la kena usik dia ni. Tapi dia best, sporting jer. Best tengok dia masa water confidence. Dah pandai halau jaws eh, HS ?

++Bila dia jadik jurugambar, kemain posing lagi. Bila dia lak yang jadik model, keras kaku. Orang bujang sorang, asyik la kena usik :) Cadangan dia, nak datang ambik pic jer. Heheh. Banyak la. Akhirnya, dia masuk air. Dan dia juga berkayak. Bawak Amir lagi tu. (Walaupun sesat). Hehehe. Nice having u here, Mal. And thanks so much for the ikan masin, mug (ada cop MMU) and serbuk kari lemak :)

++Mushroom cute memang comel. Dia pandai berkayak. Pandai posing bila ambik gambar. Kiut jer bila pala dia tuh ada pusing 10 degree camtu. Anak dara favourite ngan fasi-fasi kat sini. Lawa, dia orang cakap :)

++Masa dia orang berkayak saya sempat berYM dengan zhoulsz. Nanti datanglah ye.

Bila korangs nak datang lagi ? Dah mula rindu la ...

Kepada yang tak dapat datang sebab sekolah aka dak tembamsdan cillc: Rugi aaaaa korangs. Best tau semalam. Dia orang best sesangat. Tapi pi lecture dan buat discussion lagi la best, kan ? Jot down apa lecturer bebel, picit-picit dahi skets, terkenangkan kami yang sedang berpoya-poya ni ... Heh ! Jangan hack blog ni lak !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...