Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, December 26, 2003

Dah Update :)

Dah Leh Drive !!!
Telah dapat kebenaran Abang. Dah boleh drive dah :) Bosan bila nak kemana-mana kena tunggu driver. Dan bosan sungguh bila Muafa drive punyalah slow dan punyalah berhati-hati. Bosan jugak bila pintu keter pun orang tutupkan. As i always said, saya ni biasa jadik kuli - tak reti sungguh bila didatinkan. Ni, dah leh drive, seronok ! Rindu kat kete buruk 'bone shaker' saya tu :) Dah hilang rindu dah :) :) Happynya, happyyyyyyyynya ...

Back to School
Aduhai, tahun depan kesemua anak bersekolah. Dengan uniform sekolahnya, stationeriesnya, kasut, bag dan segala macam benda yang nak dibeli. Belum lagi yuran sekolah, yuran asrama, buku-buku ... Pokai Abah. Saya ikut juga masa shopping ni. Kesian pulak kalau Abang jer dengan anak-anak. Nadzrin dengan Nana taklah kena belanja banyak. Abang-abang yang peningkan kepala kami. Kemeja sekolah bukan nak baju canggih, mereka pakai Alain Delon. Sehelai dah berapa, kalau 3 helai x 2 orang ?. Kalau PMR tak straight A's siaplah. Kami berdua kerjakan korang berdua. Abah kata takperlah, Abah buat kerja Abah - carik duit dan anak-anak buat kerja mereka - berjaya dalam pelajaran. Tidak saja lulus, yang terbaik sekali. Mama nak straight A's, Along !

Makan
Letih shopping, dari pagi hingga ke Zohor. Makan pizza di Shakey's. Saya, tengok jer la :) Tidak boleh makan makanan berminyak dan berlemak.

Nana goes to school :)
Nana masuk preschool tahun depan di sekolah Ayin. Senang nak hantar sekali jalan saja. Abang-abang dulu kami hantar ke Tadika MRSM Jasin sebab dekat dengan rumah. Pergi dan balik ikut saja cikgu Yati yang juga jiran kami. Bagus juga Nana sekolah bersama Ayin, boleh Ayin belajar tanggungjawab sebagai Abang dengan menjaga adiknya. Kawan-kawan beritahu kami yang kalau anak masuk sekolah, kena tunggu. Abang-abang tidak perlu ditunggu dulu. Budak lelaki, okay jer jumpa kawan. Nana nanti entahlah, manja sangat sibongsu anak perempuan sorang tu. Kalau nak kena tunggu, Abah la yang tunggu !

Lapuran Perkhemahan
Lama tidak menulis pasal camping. Saya dah miss report McLead UIA, perkhemahan Pandu Puteri Melaka dan Maktab Perguruan Raja Melawar. Hari ni Kolej Universiti Teknikal Kebangsaan pulak masuk. Program untuk confirmation pensyarah-pensyarah. Ada 80 lecturers untuk dibuli, heheh ! Program mereka - ice breaking, nite walk, nature walk, flying fox, water confidence dan berakit.

Minggu Ini
Minggu ni yang bertugas - Rudy, Kaliong, Muafa, Cica, Lenny, Agus dan Asri. Jurulatih kanan - PakMan & Cikgu Zul. Didapur - Haji Berahim, Toyak, Ida dan dak-tembams. Heheh. Dak-tembams kena duty kat dapur sebab Jepun emergency leave. Masak bebagus aaaaa tembams .. nanti leh jadik menantu Haji. Saya suka gak dak-tembams 'didedahkan' kepada arena masak-memasak sebab perempuan ni fail sungguh bila ke dapur. Apa guna pointer 3.7 kalau masak nasik pun tengok nota ? 2 cawan beras, basuh bersih-bersih. Masukkan air 3 cawan. Heheh. Akak dah baik sangat ni kot, tembams. Aura sudah kembali seperti biasa ! Hahahahah

Tetamu 30/12
Terimakasih Wkdin sebab nak bawak penulis-penulis jurnal ke KEM LAMBAIAN DANAU. Wkdin kata HanyaSayang, ep, mushroom, Ungku & family, Mal, salina nak datang. Kalau ada yang lain yang nak datang, sudikan lah ye ! Tapi masuk hutan la. Bawak baju lama ye ! Leh la berkayak nanti. Kalau nak bermalas-malas lepak atas hammock boleh juga :) Akak perluaskan jemputan ni sekali lagi - siapa saja yang nak datang, dengan rendah dirinya akak mempersilakan. Tapi semuanya serba kekurangan kat sini. Kita makan nasik dengan sambal belacan, boleh kan ?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...