Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, June 19, 2006

Day Two. Tembeling View Chalet-Trekking to Rainforest and Woodland, Mutiara Resort, Canopywalk and Lubuk Simpon.

Guests Hajah Rosnah checked out lepas mereka breakfast. Kami pula dihidangkan breakfast. Nasi lemak. Punyalah sedap ! Really, dengan nasi yang santannya cukup, sambal power, timun dan sunny side up eggs - heaven sungguh ! Lepas makan, kemas pinggan mangkuk dan lap meja. Macam kami buat jika di Kem. Nak basuh pinggan, tapi Hajah tak bagi. Kemas meja pun dia kata takyah. Tapi nak juga teruskan kebiasaan kami. Tak nak menyusahkan orang selepas kita enak-enak mengecapi rezeki yang Allah SWT anugerahkan.

Image and video hosting by TinyPic
Breakfast pada hari pertama, makan nasi lemak yang sedap. Agaknya Siti yang masak. Siti = staff TVC. Kawan baik Bamz. Dia orang Kelantan. Nak pergi rumah dia, tak boleh ikut jalanraya, kena ikut Sungai dan naik bot. 3 hari baru sampai. Tu lah, yang cik abang- cik abang KLD tak jadi 'piling'. Takut Raya tak jumpa Mak nanti. Mahu meraung !!!

Guys' room. Tidur pakai kelambu sebab banyak nyamuk kat sini. Tapi sejuk ! Tuh tangan Matger dengan jam baru dia.

Lepas makan, check-in. Ingatkan nak tidur ke, tapi semua segar sahaja. Kami pergi trekking. Jalan-jalan tengok hotel-hotel. Oh, baru nampak mana orang Malaysia stay. Orang Malaysia semua kaya-kaya, duduk hotel-hotel. Cantik Woodland tuh, hotel baru. Berjalan pula tepi Sungai Tembeling ke restoran terapung. Tak boleh nak makan kat situ pun sebab Iha dan Asri dah tempah makan kat Hajah Rosnah. Untuk sarapan pagi, makan tengahari dan makan malam, dia charge RM 20.00 seorang sehari. Makanan dia sedap-sedap. Lauk kampung - 3 hari kami kat sana, kami makan ayam kampung lemak cili padi, jantung pisang, ikan patin tempoyak, jering tempoyak, ikan tilapia sweet sour, tomyam dan hari-hari breakfast nasi lemak (kecuali hari akhir). Sangat sedap makanan dia.

Image and video hosting by TinyPic
Trekking dalam ladang getah, hehe.. tak best langsung !!!

Tengahari tu tidur sekejap dan petang kami ke Mutiara Resort. Dari Kuala Tembeling ke Taman Negara kena naik River Taxi. Tambangnya RM 1.00. Wah, Cicha geram jer tengok Bot orang sana.

Dalam River Taxi

Kami ke Canopywalk. Semua naik kecuali orang yang gayat tempat tinggi tu. Dia memang gayat teruk. Lagi ada Kucai dan Bob. Lagi dia tak nak naik. Dulu di Canopywalk di Hutan Rekreasi Air Keroh dah nak pengsan dibuli oleh budak berdua tu. Isteri dia pun tak naik, jaga suami :)

Anak-anak terunaku

Fen ke Taman Negara dengan 'hati terluka'. Tapi dia tabah menahan segala sessi 'memadankan muka'. hehe. Mat Hensem Kem.

Bob. Fasi pertama Kem. Kerja dia kat Taman Negara, bergaduh ngan Nana. Belakang tuh Syafiq, tengah melawan godaan rokok. Syafiq dlm proses berhenti merokok masa ni. Satu hari dia makan ice cream 8 batang, nak lawan gesaan mahu merokok.

Image and video hosting by TinyPic
Nana nangis kena gigit ulat. Comittee AA 2006 menjaga Nana sebab Mama dan Babah dia tak naik Canopywalk. Asri, Fendie dan Iha.

Suka posing !!! Tak dpt nak ambik gambar candid. Nampak camera keluar semua start posing !

Bergayut dengan 'Tali Tarzan'

Balik dari Canopywalk, kami ke Tourist Center di Mutiara Resort. Tanyakan mengenai Lubuk Simpon. Kami plan nak swimming. Encik tuh pesan, sekarang tak boleh mandi. Air sedang besar.
Berjalan ke Lubuk Simpon. Kami berdua dan Fendie belakang sekali. Genglasak punyalah laju jalan. Sampai-sampai tengok semua dalam air. Sedang mandi. Tengok air macam okay sahaja. Tak laju pun. Ingatkan nak main-main tepi jer, tapi dah kena simbah dan akhirnya PakLet kena benam dengan Kucai, Bob dan Syafiq. Mandi jerlah :)

Image and video hosting by TinyPic
Mula-mula kena siram, sikit-sikit jer .. pastu ..

Kena benam !!

Air Lubok Simpon sejuk sangat. Macam air batu. Dah dasarnya pun banyak batu. Best sangat, segar sangat rasanya. Kami main-main, suka-suka, gelak-gelak. Swimming sakan. Pastu tiba-tiba, dahan besar jatuh berdekatan dengan Syafiq dan Azlie. Alamak, dia dah warning ! Semua keluar dari air dan bergegas pulang. Oleh sebab kami tak bawa towel atau baju salin, balik sahajalah basah kuyup gitu. Cam biasa, selamba !

Basah kuyup gitu pun sakan bergambar juga. Toyak pulak gila cakap sengau dia tuh. Dah habis staffs Mutiara ingatkan dia betul-betul sengau.

Balik semula ke TVC. Mandi-mandi dan solat. Masa untuk makan malam. Dengar Asri tiup wisel, semua ke tempat makan. Lepas makan, Asri, Fendie dan Iha meeting. Kira duit :) Hari-hari camni. hehe.

Sudah makan, buat aktiviti sendiri. Kacau guest-guest lain yang ada situ - Wolf dan Yuki. Yuki nih Japanese, English dia teruk. Tah apa tah dia cakap. Wolf pulak Music Teacher, dari Germany. Goreng guitar, best ! Kucai kacau dia dengan masukkan ulat tematau dalam mulut. Merah-merah muka dia jerit " No, no .. u people are gross, gross .. " Sian dia. Kita orang selamba jer main-main ulat tu.

Image and video hosting by TinyPic
Ni Wolf dengan Nadzrin dan Azlie. Neighbour sebelah bilik guys.

Kucai dan Wolf. Ada ulat tematau dalam mulut Kucai yang buat Wolf terjerit-jerit geli ...

Kami main chess dan ginrummy. Geleng kepala Hajah tengok kami :) Main kad jer tanpa ada pertaruhan lah. Hantu chess Iha dan Cicha. Penonton tak boleh ajar. Tengok jer. Sapa ajar akan dibelasah dan ditebor (dicampak) ke dalam Sungai Tembeling.

Malam tuh, GengLasak pi layan budak-budak kampung main guitar kat Warung depan TVC. Bamz cam biasa, jadi penyanyi. Bamz pandai gak main guitar. Warung tuh murah jer. Air baru RM 1.00 segelas. Harga cam kat kampung jer, bukan harga tempat pelancung. Yang matsalleh-matsalleh ni lagilah jimat. Makan burger (RM 1.20 jer. Kejap jer dia orang dan kawan dengan 'brader-brader' tuh. PakLet pun dpt kawan gak. Abang Asli :)

Saya dan anak-anak tidur awal.

GengLasak dan PakLet pergi memancing kat 'jeti senget'. Dah lah ikan seekor pun tak dapat, balik semua jadi senget. Tah lah dia orang nih ...

to be continued in Day Three.