Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, September 20, 2005

Kolej Universiti Islam Malaysia, Universiti Islam Antarabangsa dan SMK Teknik Melaka Tengah.

Minggu yang sibuk. Fasi-fasi yang bertugas untuk minggu ni : Azlie, pG, Pakdi, Asri, Fendie, Toyak, Chicadinho, Leman, Fakiha, Ruddy dan Syam. PakLet ialah Kem Komandan untuk semua grup, tetapi kali ni dilantik Liason Officers untuk melancarkan perjalanan program. Lie jaga Teknik, Pakdi untuk KUIM dan Asri bersama UIA.

Image hosted by TinyPic.com
Rakit. Masa Berlepas.


Di dapur cuma saya dan Geger dan Is. Percayalah, hanya kami bertiga bertungkus lumus menyiapkan makanan untuk 200 orang ! 2 kali lunch, 2 kali dinner, satu BBQ, 2 b'fast, 2 coffe breaks dan 2 supper :)

Fasi ada juga menolong bila perlu. Chica menolong saya memBBQ. Starting BBQ fire memang kepakaran Chica. Dan maintain bara. Ikan dan ayam masak cantik sahaja, tidak hangus dan tidak mentah. Tapi kami berdua pun, hampir masak juga. Bakar banyak bebs - 15 ekor ayam, 11 ekor ikan-ikan besar dari tasik dan franks lagi !

+++++++++

SMK Teknik Melaka Tengah.
Kem Kepemimpinan. Peserta-pesertanya ialah pengawas-pengawas. Senang mengendalikan kerana penuh berdisiplin dan bersemangat. Tiada harta rampasan kerana tiada siapa yang membawa barang larangan.

Image hosted by TinyPic.com
Fasis Training 2004. Ruddy berdiri atas rakit. Leman tengah terseyum penat (depan Ruddy)

Mereka bertempat di Anjung Kelana. Makan dan minum pun di sana. Aktiviti-aktiviti lasak seperti biasa dan ceramah oleh Encik Azan dan Cik Nurul. Peserta yang best, boleh bagi 4 bintang !

+++++++++

KUIM
Pertama kali mereka datang. Kami cuma buat aktiviti outdoor sahaja untuk mereka, untuk ceramah, mereka sudah ada penceramah jemputan mereka sendiri.

KUIM mengenali KLD melalui blog ni :)

Image hosted by TinyPic.com
Promosi Blog Azlie. Klik Sini

Peserta yang baik-baik (orang Kolej U Islam katakan !) dan organiser pun baik-baik. Peramah. Seronok berkawan dengan mereka. ( Fiza dan Ayu, nanti datang lah lagi ye ! ) Peserta ialah pelajar-pelajar Tahun Satu yang baru mendaftar.

Dekan Fakulti Sains dan Teknologi juga hadir merasmikan Program.

Pagi hari, pukul 6.00 pagi bila saya sampai, Anjung Kasih sudah penuh dengan jemaah. Tidak perlu dikejutkan, tidak perlu denda dan tidak perlu sesiapa berjalan itik :)

Saya cuma perlu kejutkan fasi :)

Perjalanan program berjalan dengan lancar sekali. Terima Kasih, KUIM kerana memilih KLD !

+++++++++

UIA
Klinik Kayak.

Biasalah bila Klinik Kayak. Mendayung atas darat, mendayung dalam tasik. Itu sahajalah aktivitinya. Sebab tu diletakkan Asri. Out best canoenist. Boleh bersama peserta mendayung sepuas hati :) Tapi hari tu, semasa pertandingan rakit, hampir sahaja adik-adik SMK Teknik mengalahkan mereka. Sure korangs cuak, kan ? hehe. Best ah budak-budak Teknik tu. Graf self-confidence tengah paling tinggi tuh.

Brothers dan sisters ni pun tak bayak kerenah. Encik Saiful cool macam biasa :)

Mereka sampai ke KLD pukul 2 pagi hari Sabtu (pun hal biasa gak ni) dan balik pukul 6 petang hari Ahad. Jumpa lagi !

+++++++++

Minggu ni semua orang sibuk. Geram juga, bila Fendie ada depan mata tapi tak dapat nak mengutuk. Tak de masa :) Bob datang menjenguk kami. Sempat juga kena suruh kerja :)

Chica yang kesian. Dah lah sakit gigi. Sekejap ronda tengok UIA kayak, kejap jaga peserta berakit. Fasi memang berlari ke sana, berlari ke sini. Habis grup nih, pergi ke grup tuh pulak.

Image hosted by TinyPic.com
Promosi lagi. Blog The Fantastic Four. Nama baru abang pG

Ada orang tu pulak, dah lah bersusah payah - malu berkilo-kilo nak telefon aweks sorang nih, bila awek tu balas telefon pulak, sedang bertugas jadi hantu ! kesian dia :) hahahahaha (yer, akak kejam ! bersyukurlah i dun link u here ! hahahahaha )

+++++++++

2 comments:

eN pG said...

aduh pedas..hehehehe..xyah mention la kak g..bleh x..huhuhu..sejak bila kena panggil abg pG nnih..harharhar

Anonymous said...

Wonderful and informative web site.I used information from that site its great.
»

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...