Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, July 01, 2005

SMK Paduka Tuan Segamat

Ketibaan yang tidak diduga. Awalnya mereka tiba. Fasi masih mandi di jeti.. Masih menolong peserta UPM mengemaskan khemah dan sebagainya.. Para fasi-fasi masih kepenatan dan letih melihat perangai-perangai mereka nih.. Dalam kepala aku :
anak siapa la nih!
pagi 11.00am

Peserta seramai 167 orang yang rata-ratanya adalah peserta cina tiba. Disambut oleh Asst Kem Komandan Pakdi. Mereka telah dikerahkan untuk berkumpul di dewan makan untuk majlis penyerahan. Ketika ini, suasana macam lalat yang tidak dapat dikawal lagi pembiakannya..bunyi yang sungguh dahsyat! Majlis penyerahan dari pihak sekolah tidak dapat dihadiri oleh Paklet.. Tugas sepenuhnya telah diberi kepada Pakdi secara langsung menjadi Kem Kom bg sekolah ini.. buat pertama kalinya.. Pakdi dibantu oleh akak kita nih hiedi..

Tghhari 1.00pm

Peserta diberi arahan dan taklimat. Mengumpul barang brang larangan. MasyaAllah. Banyaknya barang larangan tetapi ada yang tidak menyerahkannya. Kami tahu,memang tugas kami untuk mengutip dan membuat body sportcheck suapaya tiada yang membawa rokok atau sebagainya dalam khemah. Bukan untuk tujuan menyeksa atau memaksa,cuma tujuan keselamatan dan mengelakkan kes kecurian.

Petang 3.00-6.00pm

Pembahagian kumpulan. Diuruskan oleh Pakdi dan fasi fasi.. Ohya,lupa memberitahu fasi fasi yang bertugas

Kem Kom : Pakdi
Fasi-fasi : Toyak , Cica , Fendie , pG , Dino , Asyraf , Syafiq dan Hiedi

Pembahgian ini diiktirafkan oleh persatuan-persatuan fasi dikem. Setelah meneliti aspek fizikal dan mental barulah dipecahkan. Mereka dibahagikan kepada 8 kumpulan. Selepas itu,arahan dari pakdi untuk memasang khemah ( yg best part nih,khemah diroang bawak sendrik! yesla.. ) dan seterusnya acara :
Acara Obstacle : kumpulan yang berjaya menghabiskan masa terpantas adalah kumpulan 1 dgn masa 19minit dgn ahli seramai 18 org perserta. Tahniah!
Water Confident : Budak2 nih penakut dan geli lintah rupanya! air oh air!

Malam 8-11pm

Ice Breaking : pecahan kumpulan dan meminta logo dan nama. Nama kumpulan bertemakan watak hero heroin pelakon cina ( idea si cica ) bermacam 2 nama antara yang saya ingat : Jet Li, Andy Law, Jackie Cheung , jackie chan, tony leong, leslie dan memacam lagi. tetapi yang menarik moto satu kumpulan nih, iaitu F.U.C.K bermaksud Friendship U Can Keep menarik bukan..hahahahhaha

11.30-2.30am
Night Walk acara paling ditunggu2 oleh fasi. Nak tgk jauh mana kehebatan 'urusetia' diorang yang berlagak gila dan kata nak handle lagi bagus tuh. Prove kat kitaorang skit.. Aku ditugaskan bersama fendie kat batu yang agak keras!!! shyyyuuuttt keras!!. berdua2 dilepaskan dan ramai yang kantoi kat kami ..hahahhahaha hantu duplicate yang terhebat!!!

Next day : 8-11.30 am
Berakit..kumpulan aku first lagi..yesla..bukan sebab fasi actually, nih sebab aku marah diaorang tak bersatu padu. Lagi pn aku tgk budak2 nih memain,pantang aku jumpa budak2 bermain2 kat tgh2 tasik!. Sound skit bru jadi!! syabas Tony!! jangan frust kumpulan 2 yerk..hahhaa
Kumpulan yang menang : Tony ( kum 4) Jackie ( kum2) dan ( kum1 )

Petang 3-7pm
Amazaing Race. Ya Allah kenapa la budak2 group nih x macam Budak skewl Seng Wha!!!! tension aku...tahap gaban nih!! malas nak cita pasal nih. Disuruh cari bukit, dia pegi cari tasik! alasan sbb jumpa check point! check point jek dia cari! tugasan x buat. Ish!! sakit mata memandang!

Malam 9-12pm
Malam persembahan, aku xdpt tgk secara keseluruhan sbb tertdo..hehehe jgn marah..pendapat kem kom overall adalah memuaskan..memuaskan..

next day : pagi 8.00am
War game..mmg war cam koboi abis aa..riuh abis..xdpt dikawal. Yang perempuan seronok gila bermain 2 lumpur..amboi, xigt balik nampak!! acara nih seri setelah semua terikat 1-1-1- 0

12pm
Acara penutup : ditutupkan oleh paklet dan mereka bersurai pada pukul 3.00pm
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...