Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, April 06, 2005

Promosi

Promosi

(Siaran ini adalah dibayar)

Di satu malam yang sunyi, dengan tiupan angin berderu-deru mengacau ketenangan air tasik hingga tasik tenang jadi bergelombang. Di Kem kami sedang melayan peserta-peserta yang datang untuk President Programme, MMU. Saya dan Zack boring sangat dan kami berdua surf. Baca-baca blog femes seperti Jongkang Jongket, Tok Rimau dan blog favourite kami masa tu, blog Toksik. "Jom Zack, kita buat blog Kem".

Kami pun register dengan Blogspot dan mula mengodek. Tapi Zack, adalah Zack yang tak semenggah. Dia ajar saya, cara tak semenggah juga. "Apa Kak G nak, view source dan copy paste jer". Dan itulah yang saya lakukan mula-mula dulu. Links orang, quotes orang, gambar pun main curik gak ! Itu dulu, long long time ago. Sekarang, sudah pandai ma !

Saya decide audience saya. Saya mahu tujukan blog ini untuk pembaca-pembaca yang minat outdoor dan orang-orang yang surf untuk cari tempat berkhemah. Dan dengan blog ni, saya telah kumpul ramai pelanggan tetap :)

Okay, ni promosi blog fasi-fasi Kem.

++ Budak Tembam Sez ++
Minah ni memang sudah berblog semasa dia join KLD. Budak Tembam Sez. Nama sahaja ganas, sebenarnya Bamz kami tak tembam, malah dia kiut orangnya. Lemah lembut dan gila menyanyi. Jangan bagi dia mic ! Dia boleh berkaraoke dari malam hingga ke Suboh :) Blog Bamz menceritakan kehidupan dia di kampus MMU Melaka dan suka duka seorang remaja yang sedang belajar menghadapi liku-liku kehidupan yang mencabar.

From TZM to Scoot
Milik Asri. Baru sahaja dilancarkan. Asri mahu mesra-mesrakan diri dengan ilmu internet dan inilah hasilnya. Asri kami ni, orangnya tegas. Menjadi harapan PakLet. Jika ada grup susah, ramai dan bermasalah disiplin, Mamat Askar inilah yang diharap sebagai Asst Kem Komandan. Dia sangat berdisiplin dan matang. Contohnya semasa sebuah organisasi ni buat program. Sudah pukul 2 pagi, peserta dan pegawai masih tak habis-habis dengan 'satu aktiviti kurang matang'. Sekali Asri tiup wisel, bagi command dengan peserta dan dengan pegawai-pegawai semua masuk tidur !

Kenapa diberi nama From TZM to Scoot ? Dulu Asri ada TZM. Smart motor dia tu. Sekarang sudah beli dan pakai scooter pulak.

Bukan Cinta Biasa
Milik Mat Bunga Kem . Entah kenapa, ramai perempuan mudah jatuh cinta pada Azlee. Mungkin sebab dia hensem, manis dan sopan. Kalau ada grup masuk, paling kurang 20% dari perempuan grup tu akan jatuh cinta pada Azlee. Tak cukup peserta, cikgu yang bawa peserta pun turut jatuh cinta. Kami tak kisah sebab cikgu akan datang lagi nanti bawa peserta. Kan dah ada regular guest ?

Bukan Cinta Biasa dipilih sebagai nama blog sebab Tuan Punya Blog minat lagu dan penyanyi lagu ni. Dia suka pada gambar Siti pakai tudung pink tu. Comel !

Back to the Start
Milik Dino Di luar sana orang kenali dia sebagai Sharafudin, Cill, Din, Abang Hensem .. tapi pada kami dia adalah Dino kami. Biarlah blog dia bukan seperti dia yang kami kenali. Kita tak kisah, kan geng ?

Blog Back to the Start adalah blog yang baik. Maklumlah Penulisnya pelajar jurusan Psycology di UIA. Go and read his blog, memang mencabar minda anda !

Pandangan Hidup
Ini Fendie punya. Bekas Mat Bunga Kem. Telah berpencen atas sebab-sebab telah dingorat dan telah berpunya. Fendie buka blog atas sebab-sebab yang unik. Dia telah tewas dan kemudian diberi kemenangan percuma oleh Tok Rimau dalam acara debat-tak-tidur-sampai-pagi semasa Projek Basah 1.5.

Dan hasil dari debat itu, Fendie telah buka blog. Kenapa dia pilih tajuk Pandangan Hidup ? Ada misteri yang menyelubungi tajuk ini. Hanya yang datang ke Kem berpeluang menemuramah Fendie mengenainya. Ianya bukanlah seperti yang anda fikirkan. Ianya adalah sangat Fendie !

PinkSara KucaiOren
Asalnya Kucai Hensem. Disebabkan oleh kemalasan Kucai, Sara juga telah menulis sama. Apa-apa sahajalah. Dan pastinya Sara boleh menulis lebih baik dari Kucai. Lupa pulak, Sara ialah GIRLFRIEND Kucai.

Mereka dua insan unik. A very special couple. Couple yang kami sayang ! Sarasuka sangat warna pink dan Kucai tentulah kaler Oren. Motor dia kaler oren, hp oren, baju oren, kasut oren ...

Belasah Aje Ape-Ape
Tajuk ni, pilihan Hiedy. Hiedy, GIRLFRIEND Pakdi. Beria-ria dia nak berblog jugak. Blog terbaru antara blog-blog fasi. Semoga Hiedy dan Pakdi rajin-rajin update. Nanti esok-esok boleh tunjuk kat anak-anak.

Kami baru sahaja kenal Hiedy walaupun dia dah lama jadi GF Pakdi. Kira dah confirm lah tu, baru berani bawak balik jumpa family !

Hanya Tuhan Yang Tahu
Mamat ni kiranya setaraf dengan Bamz. Blog dia ada lagu, ada dedication dan tak pakai template free yang Blogger bagi. Dia pakai skin Blogskin ! hehe Yang mahal tu, ada boh lagu walaupun lagu oldskool - Abba gitu ! Dancing Queen gitu ! harharharharharhar ..

Kat Kem, dia adalah Baby kami. Sukahati kami sahaja 'mengkembangcina'kan dia. Tapi memang dia adik kesayangan. Yang paling sayangkan dia, tentulah Pakdi. Mana pergi berjalan, bawa dia ! Sila-sila baca Blog dia. Sayang tanje-tanje Mama !

++++++++
Kamus Kem

Mengkembangcina = kembang cina ialah panggilan untuk orang gaji. Mengkembangcina bermaksud menjadikan seseorang tu maid.
Tak semenggah = tak senonoh, perangai yang buruk.

++++++++
Untuk bersembang dengan fasi-fasi KLD sila ke Tagboard di PinkSara KucaiOren. Boleh sembang di sana ! Sekarang sedang topik "Kesetiaan Kepada Pasangan"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...