Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, February 17, 2005

Dun Play-play

Setelah puas seronok berbasahan bersama Gegar Geju, masa untuk serius bekerja semula.

Memungut benda tinggal dan menghantar semula kepada tuannya :) Senang hati bila dah tahu harta benda kepunyaan Cik Memel Spyz telah sampai ketangannya.
Encik TokRimau, beg tripod anda dan duit iklan GT akan dikirimkan kepada Tok melalui Fikry, pelajar Sains Islam (fasi KLD) bila dia kembali ke UTM Isnin nanti.

Dan juga CikNana ada booked tarikh untuk Projek Basah 2.0

++++++++++++++++++++

Hujung minggu ni kami ada 3 grup - Maktab Perguruan Ilmu Khas, Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan dan MMU, Cyberjaya.

Saya telah menyiapkan schedule untuk fasi-fasi. Bila ramai begini, seminit pun tidak boleh lalai. Kena cekap mengurus makan minum dan aktiviti peserta. Kena ikut jadual masa yang PakLet telah sediakan. Saya bersyukur PakHaji dah sampai dari Mekah pada hari Selasa. Rasa nak lompat-lompat suka ! Nasiblah dia dah balik. Kalau tidak entah macam manalah saya nak bersilat memasak untuk lebih 300 orang !

Ramai fasi bertugas minggu ni. KUTKM - Asri, Azlee, Fendie, Pakdi dan pG. Dari JB - Asyraf dan Fikry. Orang kampung Chinchin - Geger, Kemang, Toyak, Cicadinho dan Muafa. Anak dan anak saudara saya - Iwan dan Azfar. MMU - Iha seorang sahaja sebab fasi-fasi MMU sedang belajar untuk Midterm exam. Ruddy, Jejawa Pujaan (jejaka jawa pujaan) pun tengah busy dengan projek tahun akhirnya - litar yang dibuatnya masih belum menyala ! Minggu depan semua kena bekerja lagi termasuk Zack dan Tembam. Next week pesertanya lebih ramai dari minggu ini.

PakMan akan jadi Kem Komandan untuk MMU, Cyberjaya. Toyak jaga MPIK dan Pak Let Kem Komandan untuk Kolej Matrikulasi. Jurulatih Kanan - Cikgu Zul. Imam ialah Imam Haris dari Masjid Chinchin.

+++++++++++++++++++

Pagi ni pergi mencari barang dengan Azfar. Bawa bone-shaker. Bone shaker tu kecil, manalah muat barang-barang banyak. Sudahnya, tengahari kena pergi lagi. Kena ambil frozen foods yang diorder dekat Cold Storage Hinly. Rindukan Tembam dan Iha, ajak dia orang pergi sekali. Iha ada kelas, Bamz saja yang ikut.

Bamz tak pernah lagi ke Kampung Pantai. Sempatlah menjadi tourist guide kepada Bamz. Heboh dia, " hey, old skoolsnyer !". Orang Melaka, mesti tahu Kampung Pantai dan Kampung Jawa tempat barang-barang murah. Saya perlu beli 24 gulung tali rafia qualiti terbaik ( sorry ah spyz .. bas.. tok .. aritu pakai tali chekai punya !) Kalau beli di Jasin, harganya RM 8.60 segulung, tapi di Kampung Pantai cuma RM 7.00

Tunjuk Bamz kedai jual bedsheet dan bantal segala mak-nenek yang murah. Tunjuk dia juga kedai jual bakul sia. (bakul merah bertingkat-tingkat berlukis sekelilingnya) Kalau beli di tempat pelancung, mahal. Kat situ, paling murah tau, Bamz.

Yang paling saya suka bedsheet bersulam style lama-lama yang mereka import dari Negeri China. Halus sungguh kerjatangannya. Sekarang susah nak cari di kedai biasa. Bila ada duit lebih, saya beli buat koleksi. Mungkin sayalah tukang menghabiskan set mereka. Orang sekarang semua nak linens dari Aussino.Saya orang kampung yang bertaste kampung :) Tapi beli barulah Basri - dia orang tak de jual bundle benda ni.

+++++++++++++++++++

Semasa saya menaip ni, Geger dan Kemang sedang melayan MPIK. Mereka sampai dulu. Pesertanya tak ramai, 50 orang. Perempuan 40 orang, lelaki 10 orang. Toyak dan Azfar sedang pam boya. Cica check enjin Bot Bayu Tasik. Sham G kopek bawang. PakLet jaga enjin pam air di Tapak WarGame. Air di kawasan peperangan tu kering, terpaksa kami pam air dari tasik sebelah tapak tu.

Sekejap lagi nak balik, rindu kat anak-anak.

+++++++++++++++++++

Saya ada baby. Hadi Iqmal yang sangat disayangi ! hehe.. he's not mine :) My new nephew. Anak Ida dan Li.

++++++++++++++++++

Sedikit pasal Projek Basah

Paling cute, aktiviti suami-isteri kena ikat tali tu. Sila mengaku sapa punya dialog ni :

"Masuk bawah I"

Ishhh .. tak tergamaklah nak menulis :) Hehe. Tapi cute sangat tengok Tin, Shila dan Lin lalu celah 'toot', bawah 'toot' ... hehe .. okay, okay tak citer kat dia orang. :)

3 comments:

spyz said...

dulu, saya terbawak balik kunci bilik, kali ni tertinggal buku memel plak.. nmpak benor spyz dah makin lanjut usia.. hehe.. btw, tq kak g.. menyusahkan aje si spyz nih.

Kem Lambaian Danau said...

tu tandanya nak datang selalu.

lagipun kan balik kampung, adatlah tertinggal itu ini.

hehe.

aritu masa spyz dan tok tido, kami semua makan eskrem potong, kacang merah yang style kampung. budak-budak kecik tu semua bukan main suka.

kita orang dok reramai dalam opis, tengok kartun dan hisap eskrem. heaven !

Anonymous said...

Very nice site!
» »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...