Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, December 12, 2004

Cuti-cuti Sabah. Kundasang and Kinabalu Park

Hendak memeluk, tangan tak sampai !

Balik dari Manukan, kami lepak sehari di rumah Li dan Ida. Dia orang tinggal di Likas Square Business Suite. Tak jauh dari The Peak, Signal Hill, tempat jutawan Sabah yang kena bunuh baru-baru ni.

KK best juga. Jalannya lurus dan papantandanya clear. Makan di OceanView Seafood Restaurant. Huh, dengan butterred prawnsnya, chilied lobsternya, ketamnya, steamed fishnya .. semua segar-segar. Boleh pilih nak yang mana dari aquarium. Tapi belum ada nampaknya perusahaan keropok lekor. ( Jom Dino, meniaga kepok lekor ..)

+++++++++++++++

Awal pagi Ahad, kami bertolak ke Kundasang. Di sini kami pandu 'a rented jeep', RAV4. Abang missed jeep lasak dia yang tinggal di KL. RAV4 tu best jugak, senang drive tapi kurang lasak. Dari KK ke Kundasang dalam 2 jam. Nadzrin dan Hafidz excited, nak cari rumah Linda AF2 bila tengok papantanda ada tulis Ranau.

Pemandangan cantik dan udara sungguh segar. Halfway thru,di Gundu Tuhan kami turunkan cermin tingkap utk nikmati semua ni. Huh, sejuknya melebihi sejuk di Cameron/Fraser/Genting. Sejuk giler, bebs !

Selepas Gundu Tuhan (kenapa ye, tempat ni nama camni ?) kami berhenti sekejap di tempat jual hasil tani di Kundasang. Beli durian (mahal), buah tampoi (pertama kali makan seumur hidup), mata kucing dan langsat. Buah mahal bebs, maybe sebab kami jarang sekali beli buah. (U dun have to when u have 13 acres of orchard :) Pengakuan riak ni.)


Sekeluarga depan entrance to Kinabalu Park Resort

Siap membeli-beli, kami ke Kinabalu Park. Kinabalu Park, seperti Manukan Island dibawah pengurusan Sutera Resorts. Kami lunch di Kinabalu Parks. Saya dapat order saya dulu. Mak oi, makan big portion giler, sampai rasa cam waitress tu bagitau cook, makcik yang makan ni size XXXL, jadi portion kena sama dengan size badan. Tengah melopong tengok mee goreng seafood sekilo setengah dia boh dalam pinggan, sampai order Nana. Sama gak banyak. Tak jadik nak harass waitress lawa-yang-suka-jeling-laki-aku-tu. Habis jugak sekilo :)


Nana dan Ayin pakai snowcap sebab sejuk sangat. Awek waitress lawa in yellow nyonya kebaya


Lepas tu tengok exhibiton dan tengok orang naik Gunung Kinabalu ( u can go thru Timpohan Gate, near to Kinabalu Park or Mesilau trail from Mesilau). The boys dan Babah plan nak naik lagi 2 tahun when Amir will be 17, Hafidz 15 and Nadzrin 10). We came unprepared pun.


Uncle dan Ayin, Kinabalu Park


Dari Kinabalu Park, kami ke Pine Resort, Kundasang untuk check-in di sana. Chalet belum siap pulak. Jalan-jalan dulu ke Perkasa Hotel.

.. to be continued ...

4 comments:

LiTtLe^m3 said...

wah2 kak g cuti2 malaysia gitu! mesti mood dah ok nak kerja semula yek :D ker masih mood cuti2 lagi ;)

Marilyn said...

beshhh nyer..

Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on!
» »

Anonymous said...

ermm..nice vacation kan..by the way the name of that place is actually "Bundu Tuhan"..not Gundu Tuhan..eheheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...