Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Wednesday, January 05, 2005

Minggu Pertama Tahun Baru

Dari 1 haribulan hinggalah semalam masih musim hujan-hujan. Tsunami. Dunia turut bersedih dengan peringatan yang diberikan. Beribu-ribu orang mati. INNA LILLAHI WA INNA ILAIHIRAJI'UUN. We belongs to HIM indeed.


Subhanaullah. Lihatlah kebesaran Allah swt !



Bencana Tsunami masih diberitakan TV dan suratkhabar. Menyeru bantuan rakyat. Tapi agak sedih juga bila tengok ada yang mengambil kesempatan 'berglamor' atas kesusahan orang. Patutker nak menghantar bantuan pun perlu beruniform. Berbaju tee dan bertopi serupa. Meluat sungguh saya. Tapi inilah negara saya. Apa sahajalah untuk berglamor akan dibuat oleh orang-orang ini.

+++++++++++++++++++++

Hari ini bila sampai pukul 7.30 pagi tadi, cuaca baik.

Dan sekarang matahari sedang memancar menerangi tasik. Angin masih bertiup kencang. Kesian Geger yang sedang menyapu, habis daun-daun yang dikumpul di tiup angin.



Lain-lain macam biasa. Pokok-pokok sakat dan keladi menghijau ditimpa air hujan. Suasana Kem segar dan sunyi. Cuma sesekali terdengar bunyi 'wind chime' berlaga ditiup angin.



++++++++++++++++++++++

Kami berdua ber'brain storming' - gaduh skets-skets untuk menyiapkan senarai harga baru 2005. Sebenarnya semua sudah siap bulan November lalu. Tapi ada yang tak puas hati, jadi kena buat semula semuanya. Alhamdulillah, sudah siap. Tinggal nak type 3 lagi program baru.

Tahun ni juga untuk Motivasi PMR dan SPM, Kem akan bekerjasama dengan Insan Resources. Program Motivasi Insan tahun lepas bagus, jadi kami akan gunakan module dia. Kami siapkan tempat, Encik Nordin buat program.

+++++++++++++++++++++

Minggu ni kami akan menerima peserta-peserta seramai 100 orang dari University Multimedia, Melaka. Secretariat Rakan Muda. Program Rekreasi.

Fasi yang bertugas minggu ni : Asri, Pakdi, Madas, Toyak, Cica dan Zack. Juga Pak Man.

+++++++++++++++++++++

Rumah.

Sekolah dah bermula. Semua anak-anak dah bersekolah semula.

Tuan Puteri kesayangan dah masuk darjah satu :) Babah yang menghantar dan menunggu. Hari pertama sahaja tunggu, lepas rehat dah ditinggalkan. Saya dah mulakan routine pukul 5 pagi. Anak dan rumah kena siap sebelum ke Kem. Tapi sekarang kerja separuh hari sahaja. Pukul 1 petang dah balik terus.

Semua dah macam biasa semula. Anak balik sekolah, bagi makan. Tengok buku dan homework anak. Pukul 4.30 petang Ustaz datang untuk mengaji dan fardhu 'ain.

Inilah dunia saya - anak, rumah dan Kem :)

1 comment:

Anonymous said...

Enjoyed a lot! don knott chrysler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...