Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, October 09, 2008

Berjuta Tahun

Berjuta tahun tak update ! hehehe

Harapnya masih belum terlambat saya mengucap

Salam Eid ul Fitri. Minal 'Aidil Wal Faizin

Maaf ye yang terkasar bahasa, terlebih bergurau, terumpat terkutuk segala. Jemput datang rumah !

++++++++++

2008 merupakan tahun yang sangat sibuk bagi kami di KLD. Alhamdulillah, kini kami telah menambah kemudahan untuk keselesaan tetamu-tetamu yang berkunjung ke KLD. Kami telah ada Dewan Besar Seri Bahagia yg besarnya selesa untuk menampung kehadiran 800 orang peserta.

Sudah ada juga Anjung Tembusu, anjung buat pegawai pengiring menjamu selera. Tak payahlah lagi anda kena dengar kami berbising-bising ketika hendak menjamu selera. Nanti nak letak TV kat anjung tu. Nantilah dulu, ongkosnya belum ada - tabung asyik tak penuh. Jenuh bekerja, pukul 5 pagi dah bangun membanting tulang - tapi duitnya masih tak ada ! hahaha

Tandas pun dah banyak sekarang, ada 45 buah ! Dan ada kolah mandi sepanjang 80 kaki. Hah, puas tak puas nak mandi :) Kolah depan Tapak Puteri yang panjangnya 30 kaki pun ada jugak. Memang tiada masalah mandi dan tandas lagi.

+++++++++

Sekarang ni sedang sibukkkkkk menyediakan sebuah tempat yg cantik, di tepian tasik, di bawah pohon-pohon kayu yg rendang dengan angin sepoi yg sentiasa meniup menyegar hati dan jiwa ! Serius, tempat ni cantik sungguh. Sunyi dan aman damai.

Aktiviti untuk tempat ini - duduk diam-diam sahaja, berehat atas gantungan hammock, rehat, rehat, rehat ..

Untuk ketempat ini, anda perlu naik bot/kayak. Pasang khemah dan relax. Kalaupun nak beraktiviti cuma boleh berkayak dan memancing. Makanan akan dihantar dengan picnic basket. Malam-malam boleh buat 'campfire' sambil sembang-sembang dengan kawan-kawan. Nak BBQ pun boleh juga.

Nantilah, belum siap lagi. Sebaik rahsia besar saya siap, saya akan letakkan gambarnya di sini.

Tapi harga sewanya sedikit mahal, maklumlah you will renting the whole Pulau Rahsia .. errrrrr oooopppppsssssss

+++++++++





Ok ini gambar semasa Muhayyam Akhbar. Maknanya Perkhemahan Terbesar. Perkhemahan Bahasa Arab Sekolah-sekolah Menengah seluruh Negeri Melaka. Peserta ada lebih 600 pax, tapi dewan masih banyak kosong. Cuma tandas dan bilik mandi sahaja tidak terurus. Itupun, sebab pengendalian Kem tidak diberi kepada kami.

Selepas kami 'rampas kuasa', semuanya kembali okay. Pengurusan makanan pun okay - 20 minit, siap semua dapat makanan dan makan :)

Program ni bagus, bukan setakat peserta, kami pun dapat belajar Bahasa Arab. Tahniah to Guntur Group !




1 comment:

Ungku Nor said...

akak mak minaahhh!!
Salam aidilfitri akak.
halalkan makan dan minum, pelok cium suma tu..ehehehe

eheemm..nak mintak pakej pulau secret akak tu.
nak start kompol duit..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...