Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Friday, July 20, 2007

SMJK Cina Pei Hwa

Mereka dari Muar. Program ni berjalan serentak dengan SMK Aminudin Baki. Jadi, ada 2 group di Kem. Yang kumpulan ni, buat aktiviti itu, yang kumpulan itu pula buat aktiviti ini. Fasi-fasi pun terbagi ikut kumpulan.

Sibuk sungguh keadaan di Kem. Selalunya bila satu kumpulan sahaja, bila mereka keluar untuk buat aktiviti di hutan atau kampung atau di Canyon. Kem jadi sunyi.

Baru sampai, sedang mendengar taklimat Program

Dara-dara comel Pei Hwa sedang mengambil makanan. Walaupun Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, 50 % dari pelajarnya berbangsa Melayu.

Tubing Race, tugasan pertama dalam aktiviti Danau Race. Semua beradu untuk mengambil 'message in the bottle'. Untuk aktiviti ni, semua tugasan/checkpoint dalam bahasa Inggeris. Kadang tuh, kalau ada peserta tak faham, macam-macam jadinya. Setakat ni, paling teruk, kami dah dapat, 'tahi lembu sebotol'. Suruh car 'cowshed', dia bawa balik, 'cow shit'. Jenuh nak mengajar pulak - 'cowshed' tuh kandang lembu. Tahi lembu lak, panggil 'cow dung' Sukahati jer budak-budak ni.

Cicha dalam bot, jaga keselamatan. Kadang, kena tarik gak bila tah mana-mana dia pergi.

Yang menunggu di tepi danau

Ni buat Rakit. Macam-macam jenis rakit ada. Abang Blue (baju oren) sedang dibuli peserta mengikat rakit mengajar adik-adik peserta ikat rakit.

Rakit Cicha dengan adik-adiknya


Toyak dan adik-adiknya pulak.

Makan Time !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...