Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, February 01, 2009

Facis Training

Best !

Kami buat Lake Exploration on Raft dan Exploration di Safari 6 dan 7. Ni route paling mencabar di tasik.

Tengok gambar, okeh dan gambar yg tak berapa sopan tu, maaf ek. Terpaksa bukak baju sebab dalam baju ada duri nenas air.



Dari Kem, pikul rakit ikut laluan Kampung Cina, masuk dekat selekoh sebelum Kebun Pisang. Cari tempat landai untuk kami turunkan rakit.

Tengah nak balancekan rakit, kena pergi tempat yang dalam sikit

Tunggu Ghaz dan AG naik rakit.

Air cetek, takleh nak paddle. Ghaz dengan AG cari laluan air dalam supaya kami boleh berakit

Yes ! sudah boleh kayuh.

Sudah ada obstacle - kayu banyak, kami turun, bersihkan laluan. Bahaya kayu nih, kalau tiub tayar pecah, menangis nak apungkan rakit. Dah lah kami sepuluh orang, tiub ada lapan jer, berat buluh lagi - tu lom facis yg berat-berat tuh.

Kejap boleh berkayuh, kejap kena terjun. Bila boleh paddle, takleh laju-laju sebab tak tahu apa obstacle ada kat depan. Kena hati-hati sentiasa.

Masa ni best jer berakit. Tak ada halangan apa-apa.

Mula masuk Safari. Mula azab ! hehe

Kena bersihkan umbai untuk buat laluan. Kami tolak Along dan Fati untuk ratakan umbai.

Giliran Wan pula kena tolak. Akhirnya habis juga umbai tu

Kena tolak rakit lagi

Kena angkat pokok mati

Sedih ! Masih takleh nak naik rakit. Dah jauh nih, kami berjalan sambil tolak rakit. Ghaz masih di depan, cari laluan


Dah sampai ke kolam ikan

Kena pikul naik rakit ke ban

Pikul rakit ke Safari 7

Jauh ! kena lalu ladang getah

Ini di Sungai ke Tasik Kem

Dah hampir ke tasik. Lepas ni boleh paddle terus, tak payah nak turun rakit lagi :)

Tadi TJ lead, ni pulak Fathi nyer turn

Camni lah berakit, ye adik-adik. Serentak jer :) Ni kamu, sorang depan, sorang belakang mana ler rakit nak bergerak.

Sempat bergurau senda dan menambah koleksi encik lintah. Best woo, banyak lintah nih. Masa ni semua dah tak berbaju, pakai BA jer. Okeh ah tuh, same gak cam pakai singlet.


Hutan itu Kem. Yes ! Sudah sampai

3 comments:

.Ans Amr. said...

Mama G,hari ni kali kedua SMKSI gi KLD..tp kali ni kem pengawas,saya x dpt ikot!

jeles giler ngn dorang!haha

mesti best giler ouh

btw,akhir taun ni apa mcm?ader x camp as usual...tahun ni wat camp rock lak..

haha

asteroide said...

memang best g kem kat sini...feci2 pn best...hope ley dtg lg wat akt kat cni..lalala..
p/s: suke sngt aktiviti war game

ubiQUINone said...

aah!mmg best sgt2....aduh...tetibe rindu lak kat lambaian danau ni,...dlu mse kat KMNS,,2 kali g cni..sbb dlu sy PDT student..so,,mmg kna g 2 kali..tp xpe..mmg best..1st time g,,nme kump tu lebah..then,,2nd g jd grup burger ayam...hahaha..best cheers tuh!!rindu warga2 lambaian danau~bila la lg nak smpy sana..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...