Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, February 28, 2005

Mengantuk :)

Mengantuk sangat nih. Saya tidur kurang 10 jam dalam masa 3 hari ni.

Menerima peserta dari Kolej Matrikulasi Negeri Sembilan (Sessi 2) dan SMK Agama Johor, Kluang. Ramai minggu ni - dengan kami semua rasanya lebih 350 orang, kot ? Tak boleh kira sebab cikgu-cikgi dan pegawai-pegawai ada yang bawa anak isteri.

Semua orang sibuk di Kem. Pak Haji punya sibuk sampai minggu ni dia tukar nama. "Jangan panggil PakHaji, panggil Uncle Robert". Tekanan sungguh ni .. Dan kami pun panggillah dia Uncle Robert, kecuali Bamz. Bamz lain, dia panggil PakHaji, 'Larling". Orang lain takleh - dia orang couple, dah declare dah .. panggil manja-manjalah gitu. Hehe

Cam boss dialah UngkuNor .. darling-darling, honey-honey .. hahahahaha (orang tua tak senonoh kita orang nih ..)

Bila mengantuk, saya agak kurang kawalan. Maaf.

+++++++++++++++++++++++++++

Lapuran Program Kolej MNS (Bamz buat report SMK Agama ye Bamz, bile ko senang nanti dan dah habis semua paper :))
Kem Komandan : PakLet, Asst. KK : Asri. Fasi : Iha, Zack, Along, Asyraf, Azlee, Azim, Aizam, Cica, Toyak, Madas, Fendie dan Ikmal.

Mengikut fax yang diterima, KMNS akan menghantar 202 orang peserta.

Perkara pertama bila menerima peserta ialah kira dulu jumlah peserta. Kira-kira, eh .. ada 199 orang sahaja. Kira lagi dan lagi. Sah. Cuma 199 orang sahaja. Yang 3 orang tu, terkantoi la ye :)

Forward to Nightwalk :)

Selalunya, saya dan Iha tolong melepaskan peserta. Minggu ni, nak bertukar angin sebab lama tak jadi hantu. Gian pulak. Jadinya PakLet dan Toyak yang melepaskan peserta. Kami yang lain, jadi hantu.

Laluan NightWalk bermula dari Kem-Jalan Tanah Merah-Tapak War Game-Mini Canyon-Jalan Lombong-Tokong Cina-Jalan Tanah Merah-Simpang Tiga-Jalan Tar-Kem LD. Berjalan tanpa ada satu punca cahaya pun. Tapi malam tu, bulan terang. Pemandangan cantik, macam Suboh hari. Cuma cuaca agak panas.

Toyak dan Cica jalan dulu. Diikuti Asyraf dan Along. Saya, Azlee, Iha dan Staff Hamzah sebagai sweeper di belakang sekali. Kami bawa juga Aizat (panggil saya, abang Ngah- mamat nih kata) yang berumur 10 tahun, anak kepada Ketua Unit KoKu KMNS, Encik Zulbahrin.

Yang lain, ikut jalan depan dan ada yang naik jeep bersama Pak Let. Kami berkumpul depan Tokong Cina. PakLet bagi briefing kat peserta dan arahan kepada kami. Tinggalkan PakLet dengan Toyak dan menuju ke port masing-masing.

Checkpoint Satu : Asyraf dan Azim
Checkpoint Dua : Along dan Kemang
Checkpoint Tiga : Staff Hamzah
Checkpoint Empat : Iha dan saya
Checkpoint Lima : Azlee dan Abang Ngah

Asri, Pakdi (fasi pinjaman dari Grup sekolah Agama), Madas, Zack, Aizam dan Fendie adalah hantu-hantu yang tiada port. Meronda seluruh kawasan.

Bila jadi hantu, perlulah ada costume. Macam-macam jenis hantu :) Ada hantu comey (Zack), ada hantu anjing (abang Ngah), ader hantu bunga (Azlee. Ader ker tengah jadi hantu sempat mengurat. Hi. Jangan takut dik, abang ni ..)Ada hantu kucing (Asri) dan macam-macam jenis hantu. Paling menyerlah kehantuannya ialah Along Bunga (bukan mat bunga, gelaran bunga belakang tu sebab bapak dia ada business nursery bunga). Along tak perlu costume, tak perlu merangkak-rangkak cam Zack - dia duduk tepi jalan jer dan peserta-peserta akan terjerit-jerit bila nampak dia. Yang paling tak menyerlah tentulah Zack (kena bagi training kat Zack ni)- merangkaklah, melompat lah. Peserta cuma cakap, "hi bang/asalamualaikum bang/adik peserta sekolah agama ye, dik ?"

Walaupun Along hebat tapi Along jadi hantu yang tertewas malam tu. Dia kena belasah dengan peserta :) Hilang machonya seorang hantu. Ganas ko, Bona :)

Peserta ada yang berani, ada yang penakut sangat. Ada yang terjerit-jerit dan ada yang mengaji. Ada yang tak boleh jalan, menangkup muka, ada yang lari bagaikan juara 100 m. Macam-macam jenis :)

Peserta ramai, bila dah pukul 2 pagi, dah letih dan bosan jadi hantu. Kami tanya peserta, ramai tak lagi kat belakang. Huh, semua budget takmo layan. Sure dah niat dalam hati, kalau ditegur, jangan jawab - "cobaan, cobaan, cobaaaaaannnnnnn ... "Hantu-hantu pun mencari Hantu Dapur, si Kemang yang bawak bekal biskut. Layan biskut sekeping dua :)

Tiba-tiba nampak ada jeep lalu. Saya beritahu Iha, "Iha, tahan PakLet .. takyah kita menapak balik". Iha pun tahan, dengan costumenya - kain gebar yang mengerbang. Saya pun mahu menuju ke jeep, mahu buka pintu dan lompat naik. Tiba-tiba ..

"Maaf je Cik Hantu .. saya rasa Cik Hantu salah keter ..." ,teguran santun memikat kalbu, mamat dalam jeep. (maaf Bamz, tidak dapat dipastikan kehenseman mamat-mamat ini)
"Ingat PakLet ...heheh ", jawab Iha yang tersipu-sipu malu dalam costume hantu.

Nasib baiklah mamat-mamat dalam kereta tu baik. Malu giler, kan Iha ? Dan hantu-hantu semua gelakkan kami.

Ala, memang takleh menulislah. Kejap Asri, kejap Lie, kejap Ikie. Esok ajelah.

2 comments:

Zareda Norman said...

aiyakkk.. kak gee bizi ke minggu ni, sebab zar nak menyinggah 3 mac ni. boleh ker? sebelah petang

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. Micro penis http://www.pilatesexerciseball.info Rhinoplasty oily tip Ford fuel injected engines humid aire furnace humidifiers seo search engine optimization competitive ana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...