Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, January 18, 2005

Rakit Safari

Ada 3 aktiviti berakit di KEM LAMBAIAN DANAU. Rakit Race, Rakit Crusie dan Rakit Safari. Rakit Safari bermakna berakit di kawasan Safari Kem. Kawasan Safari ini ialah kawasan di mana banyak burung-burung dan juga sekumpulan monyet tinggal. Ianya ialah kawasan paya. Pokok-pokok gelam, umbai dan periuk kera (berbagai spesis) banyak terdapat di sini.


Sebelum berakit, kena pastikan anda telah memakai BA. Jangan lupa kuncikan semua klips BA. Ditengah tu, yang berposing dengan paddle (dibuat khas utk ahli-ahli Persatuan Ayam Serama Kem) ialah Cik Budak Tembam . Yang terbaring atas boya ialah Encik Jepun. Berdiri di belakang Cik Tembam, Encik Pakdi (Instructor Persatuan Labu Sayong Kem). Yang lawa sebelah Pakdi tu, Renee. Walaupun lawa, awek ni mempunyai sedikit masalah penglihatan.



Rakit baru nak berlepas dari Jeti Belakang.


Kawasan Safari terbahagi kepada 6 bahagian - Safari 1 hingga 6. Ini adalah kawasan yang telah pihak Kem teroka. Ada juga kawasan yang masih belum kami teroka. Tasik yang mengelillingi Kem memang luas, 104 ekar.


Kena berdiri. Yang tinggi tu anak saya, Iwan dan yang tak tinggi tu Leftenan Muda Kucai. Depan Iwan, Ruddy. Kawasan yang sedang dilalui ini penuh dengan rumputair. Memang susah nak berdayung.


Bila berakit di kawasan Safari, keadaan amat mencabar. Adakala pendayung perlu terjun ke tasik, angkat rakit dan tarik rakit ke tempat yang boleh didayung semula. Rakit tersangkut dicelah-celah rumput air dan umbai, pendayung tersangkut didahan pokok .. ini merupakan perkara biasa.

Aktiviti ini selalunya kami berikan kepada peserta 'Teambuilding' dan Kem Lasak. 'Teamwork' sangat mustahak. Semua kena bekerja. Yang perlu terjun, terjun. Yang kena angkat rakit, kena angkat rakit.



Toyak kena turun dari rakit. Rakit tak boleh nak bergerak. Manakan tidak, 3 ahli Persatuan Labu Sayong berada atas rakit ni - Cikgu Nazri (Setiausaha Kehormat, Asyraf dan Toyak (ahli seumur hidup))



Jungle trekking ker rafting ni ?


Bagaimanapun semuanya berbaloi bila anda dihidangkan dengan pemandangan paling indah di tasik ini. Lepas berpenat pula, sekali lagi anda akan dihidangkan - dengan makan tengahari yang sedap oleh Pak Haji kami !

2 comments:

Tok Rimau said...

Blog ini makin best. Gambar-gambarnya memanggil-manggil untuk saya kembali ke KLD.

Ini adalah nombor Akaun SEMASA BCB Ghazali Bunari untuk kemudahan transaksi iklan GT. 01180003693073. Sms saya jika wang dimasukkan. 012-7652115. Hantar teks/imej iklan ke harimauj@yahoo.com.

Cadangan: KLD menganjurkan Rafting Race terbuka. Kita namakan Piala Pak Let!

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. didrex

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...