Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, September 12, 2004

Puteri Gunung Ledang

Pergi tengok cerita PGL. Saya suka pada cerita-cerita epik macam ni. Tapi pergi tengok dengan suami dan anak-anak, jadi sakit telinga dan sakit hati. Kita beria-ia, mereka buat lawak tak perlu.

Hafidz : Sultan Melaka kena buat ortho macam Along, gigi berlapis

Amir : Hang Tuah dgn Bendahara asyik pakai baju tuh jer
: Ma, ada ke pokok kelapa sawit masa kurun 15 ?

Suami : hehe .. tebal celak orang jahat
: tuh Yang tuh, abang kain busuk. (Masa HT tengah frust menonggeng dekat lumpur. Abang ni selalu dtg Kem dan kalau dtg, pakai kain pelikat yang punyalah busuk, kalau buang kat tasik sure semua ikan mati .. sorry bang, aku kutuk ko nih!) Er .. tu Dak Din Perbadanan Air yang pasang paip air Kem. Ramai lak pak pacaks kenalan dia !

Ayin & Nana : Nak balik ... nak tengok Harry Potter.

Ish, memang geram betul dengan dia orang. Saya diamkan diri sahaja. Memang tak berjiwa seni langsung. Bila saya sedih, mengalirkan airmata boleh cakap pulak, kita orang tak faham pun. Mama boleh sedih-sedih. Tak de perasaan, anak beranak tak de perasaan.

Nasib baik, selepas tu akibat boring, seorang demi seorang terlelap. Barulah aman.

Saya suka PGL. Suka sangat.

Pemandangan dalam filem ni cantik. Dan banyak tempat yang saya dah pernah tengok. Air terjun Puteri, padang batu di Gunung Ledang. Mereka berkuda di Keluang. Scene hutan banyak di Fraser's Hill. (Pi jungle tracking kat sana, best !)

Costume cantik-cantik, walaupun seperti kata anak saya, tak bersalin sangat. Asyiklah baju tu, tu jer :) Saya suka accessories PGL. Ear piece yang dipakainya cantik, cincin pun lawa sangat.

Muzik pun best. Suka masa M. Nasir humming tuh !

Gunung Ledang sungguh dekat di hati saya. Saya dapat melihat pemandangan Gunung Ledang dari pelantar di luar pejabat saya. Setiap pagi, bila sampai pejabat, mesti tengok gunung dulu. Kalau tidak berkabus atau hujan, nampaklah ia.
Posted by Hello
Boyfriend saya dan Syahril Izwan di puncak Gunung Ledang.



Ada jugaklah yang tidak disukai. Rasa macam hero/heroin sedikit tua. Tapi padanlah tuh. Nak suruh hero Melayu mana lagi berlakon. Yang muda-muda macam Eizlan atau Yusry lagilah tak sesuai. Lembek giler :)

Saya suka sekali pada lakonan Alex Komang, Datuk Rahim Razali dan Christine Hakim. Menjadi sungguh.

Sultan Melaka tuh, memang pun bodo-bodo kot ? Sebab tu la Melaka jatuh kepada penjajah semasa pemerintahannya.

Dialog pun best juga. Sungguh berbudaya dan berseni. Macam tu agaknya mereka dulu-dulu berbicara. Dari mana dan entah kenapalah pulak sekarang ni orang Melaka kasar sungguh bila bercakap. Mana datangnya lahabau, lahanat tuh eh ?

Oppss .. kena stop dulu. Budak-budak Klinik Kayak KUTKM dah sudah berkayak dah. Nak kena pergi tengok dulu :)

++++++++++++++++++++++++++++

SELAMAT PENGANTIN BARU ABU KHIR HAYON DAN ISTERI. Schoolmate saya. Sama baya :) Kawen gak ko, eh ! Hehe .. welcome to the club :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...