Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Sunday, July 11, 2004

SDARY Balik dan KUTKM Berkayak

Selepas 3 hari berkhemah, hari ni SDARY akan pulang ke sekolah.

Pukul 4 pagi tadi, PakLet mengejutkan semua peserta untuk Qiamulail. Dengan ustaz-ustaznya pun tidak terjaga lagi. Akhirnya semua bangun dan beribadah sehingga Suboh.

Pagi ni 'war game' yang dikendalikan oleh Bob. Kami dalam usaha melatih fasi-fasi menjadi Jurulatih. Bagus juga Bob. Mereka balik dalam keadaan kotor-bolor teramat ! Air tak banyak, lebih bermain dalam lumpur.

Siap semua, bermula majlis penutup yang dirasmikan oleh Yang Dipertua PIBG. Terima Kasih, SDARY kerana menghadiahkan Kem sebuah kitab 'Fadhail Amal'. Bolehlah mula membaca esok :)

Banyak sungguh kenangan kami bersama peserta SDARY. Walaupun agak nakal dan banyak cakap :) Terlalu banyak cakap, mereka ni ! Cakap benda yang tidak perlu pulak tu. Sehingga semasa aktiviti 'obstacles-run' kena sumbat mulut dengan batu dari 'lake-crossing' sehingga ke garisan penamat. Rupanya banyak soal - ada buaya tak, ada ular tak, ada orang pernah mati tak ... akhirnya, Bob perintahkan setiap orang ambil batu dan letak di muncung. Baru diam :)

Penghulu ialah Najib yang ditangkap 'atas kesalahan memiliki barangan larangan di Kem'. Dari didenda yang tidak boleh membina, dia dilantik menjadi 'penghulu'. Dia tidak pernah diberi tanggungjawab selama ni. 3 hari ni, dia jadi orang penting. Banyak tugasnya termasuk memastikan semua orang mengikut waktu dan juga menjaga disiplin peserta. Waah, baik dah Najib :) Menjalankan tugasnya dengan sempurna. Sehinggalah pada waktu majlis penutup, hairan guru-guru lihat Najib 'yang nakal' memberi ucapan ! Syabas Najib, semoga anda berusaha merubah sikap yang negatif kepada yang positif :)

SDARY pulang pada pukul 1.45 petang. Ini adalah kali kedua SDARY berkhemah di KLD. Terimakasih kepada tenaga pengajar SDARY khasnya Cikgu Zurina ( Kak Juna to us :) ) kerana sudi lagi ke sini.

Jumpa lagi !

++++++++++++++++++++++++++++++

Di Kem masih ada lagi peserta lain. Ada Klinik Kayak Kolej Universiti Teknikal Kebangsaan Malaysia. Seramai 40 orang. Baru sahaja turun dari dari Gunung Datok datang pula berkayak di KLD.

++++++++++++++++++++++++++++++

Minggu ni minggu yang penat dan sibuk.

Terima kasih kepada semua fasi yang bertugas minggu ni : PakMan, Cicadinho, Toyak, Bob, Muafa, Pakdi, Raup, Azli, pG, Azim, Adi dan Along Yusof, Jepun, Sham dan Pak Haji.

Hendak gugur, gugurlah nangka
Jangan ditimpa si-dahan pauh
Hendak tidur, tidurlah mata
Jangan dikenang si-dia yang jauh ..

Ehem !

2 comments:

eN pG said...

meh la..kita berkayak sekali...

Anonymous said...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. » »

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...