Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Thursday, July 15, 2004

Lepas Hujan

Saya suka suasana lepas hujan.

Malam tadi hujan lebat. Pagi ni bila sampai ke Kem, tengok Kem seolah dicuci bersih. Angin pun bertiup lembut. Sejuk :)

Sana sini basah dicurahi hujan malam. Pelantar basah, jeti basah, dataran-dataran basah, bendera-bendera basah hinggakan kawasan yang baru ditar depan pejabat pun masih basah.

Semasa saya menaip ni matahari telah keluar. Menyinari seluruh tasik dengan cahayanya. Pemandangan yang paling saya suka ! Seronok berdiri di luar pejabat, atas pelantar dan lihat dari jauh Gunung Ledang dan hutan-hutan yang berdekatan. Kalaulah tak sibuk, mau sahaja ke 'antara dua tasik'. Pemandangan kat sana, Subhanallah ... teramatlah cantik, bagaikan lukisan, bagaikan tidak percaya di negara ini. Sangat cantik, sangat hijau dan sangat biru :)

Hari ni hari sibuk lagi.

Menyediakan persiapan terakhir sebelum Kolej Dato' Onn masuk esok. Telah ramai di Kem. Cica, Muafa, Toyak dan Khalid dalam proses membuat 'paddles' untuk aktiviti berakit. Sekarang ni, setiap minggu Kem telah dijadikan tempat Klinik Kayak oleh KUTKM. Jadi, kalau ada aktiviti rakit, sudah kurang 'paddles'. Tu yang kena buat 'panddles' tu. Nak beli, harga sebuah sudah lebih seratus ringgit. Kami perlukan 60 paddles (untuk 15 rakit). Dah berapa tu. Jalan murah, buat sendiri sahaja :)

Gambar peserta sedang bersenam di waktu pagi.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...